Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model S/X refresh

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb in ieder geval geen twijfels meer over het omzetten van mijn bestelling. Wat ik me vandaag wel afvroeg bij het inschakelen van de auto pilot hoe dit bij het nieuwe model in zijn werking gaat. Kan één van de refresh eigenaren dit toelichten hoe je dit doet zonder handles aan de stuurkolom?
 
Ik heb in ieder geval geen twijfels meer over het omzetten van mijn bestelling. Wat ik me vandaag wel afvroeg bij het inschakelen van de auto pilot hoe dit bij het nieuwe model in zijn werking gaat. Kan één van de refresh eigenaren dit toelichten hoe je dit doet zonder handles aan de stuurkolom?
2 keer op de rechter scrollknop drukken.
autopilot.jpg
 
woh kom je goed weg, dat zijn hele gemene randjes, toch niet in Belgie:)
Kan je de nieuwe 'S" niet hoger zetten, daar zit toch luchtvering op...?
Op de parking van een hospitaal in België. Twee plantenbakken met betonnen omranding. ( gelukkig waren ze niet allemaal even hoog)met daartussen de lijn van het einde van het vak. Ik heb nog nooit voor deze wagen luchtvering gehad, dus denk er nog niet altijd aan. Voor het wegrijden hem toch eerst hoger gezet.
 
Ik had in dit draadje eigenlijk al lang de nodige verhalen verwacht over de ervaringen van de eigenaren van een nieuwe refresh S of X.
Het blijft echter behoorlijk stil.
Zou leuk zijn als we hier wat zouden kunnen lezen over de ervaringen!
Wat is goed, wat valt tegen en waarvan gaan jullie uit je dak? Vergelijkingen met eerdere Tesla's, etc., etc.
Wie pakt de handschoen op?
 
Morgen gaat Starship binnen in het SeC van Gent om een aantal opmerkingen van bij de aflevering op te lossen. Het heeft zolang geduurd voordat alle stukken binnen waren.
Ik zit bv in de achterbank met een zijstuk van een PLAID versie (met zwarte naad). uitlijnen van een deur en een achterlicht. kleine beschadiging aan de middenconsole, een sensor die iets te diep zit en nog een paar kleine puntjes. Ook krijg ik sinds begin een foutmelding "storing veiligheidssysteem rechtsachter". Omdat er de herstelling anderhalve dag gaat duren krijg ik een vervang tesla mee.
Wat de auto betreft. Het is tocht een klasse anders dan de vorige model S. Het is telkens al genieten als ik er naartoe wandel. Ik heb nog niet echt lange afstanden gereden en ben ook een paar weken op vakantie geweest. Van het witte interieur ben ik ook zeer tevreden. het ziet er echt als een Starship uit.
Als ik vandaag terug voor de keuze stond tussen de Yoke of een stuur, ging ik toch weer voor de Yoke. Ik begin de laatste week iets rustiger te rijden. Mijn enthousiasme van de beschikbare power was voorheen te groot. ;). In het najaar waarschijnlijk een tripje naar Malaga en er zijn al vage plannen om volgend jaar naar de Lofoten te rijden.
 
Mijn X Plaid is vorige week geleverd en mag volgende week al terug binnen om delivery issues aan te pakken: vreemde schade aan bekleding stoel 5&6, dak sluit niet mooi aan flacon wings en flinke kras die op het Yoke stuur zat. Van mij mochten ze er direct al een rond stuur inzetten maar dat zal wel niet gebeuren.

Dat Yoke stuur valt vooral ook qua breedte tegen. Als het iets smaller had geweest dan had het veel directer in opeenvolgende bochten geweest. Duidelijk dat dit bedoelt is voor grote en rechte wegen in de USA.

Als je eerst in een 2017 model X stapt, die met het premium interieur (alcantara dash) en dan in de Plaid dan krijg je de indruk dat men er qua luxe gevoel op achteruitgegaan is.

Wel is de auto een heel stuk stiller qua aandrijving, vooral op de snelweg tegen een Belgische snelheid van +-130 per uur.
 
  • Like
Reactions: djerro1234
Vandaag op weg naar de SeC ondervonden dat de buttons op het stuur handiger zijn bij lane change on AP.
In het SeC vroegen ze me expliciet naar mijn ervaring met de Yoke. alle pro en contra op tafel gelegd en als besluit dat ik terug voor de Yoke zou gaan. Ze waren blij om dit te horen.
Ze hebben me een vuile witte M3 mee gegeven. ik kan al direct aan de slag om hem te kuizen, want zo wil ik daar geen gans weekend mee rond rijden. ;)
 
Vandaag op weg naar de SeC ondervonden dat de buttons op het stuur handiger zijn bij lane change on AP.
In het SeC vroegen ze me expliciet naar mijn ervaring met de Yoke. alle pro en contra op tafel gelegd en als besluit dat ik terug voor de Yoke zou gaan. Ze waren blij om dit te horen.
Ze hebben me een vuile witte M3 mee gegeven. ik kan al direct aan de slag om hem te kuizen, want zo wil ik daar geen gans weekend mee rond rijden. ;)
Voila, hij is al naar mijn normen.
20230317_103753.jpg20230317_102422.jpg20230317_102358.jpg

Wel een heel speciaal VIN nummer ;)
20230317_100710.jpg