Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model S/X refresh

This site may earn commission on affiliate links.
Alleen de achterste nummerplaat is een originele met een wettelijke stempel erin. De voorste nummerplaat is een duplicaat dat je zelf moet maken. Tesla had al een duplicaat voor de nieuwe gemaakt. Daarmee is de voorste plaat op de oude tesla blijven hangen.
Ik hou ze bij als souvenir. Bij leasewagens krijg je steeds een nieuwe nr-plaat. Bij aanschaf behoud je de oude.
Het zijn wel meestal de ‘derde’ nr-platen, voor op de aanhangwagen.
Een paar met een verhaal. De Luxemburgse is gewoon karton, omdat ze die hier niet kunnen maken. De Franse is van de Zoe die we in Frankrijk kochten. We reden hem naar huis met de platen van de verkoper. De groene Belgische zijn tijdelijke platen die we moesten bestellen om de Franse zoe te laten keuren voor invoer. Dit mocht niet met de Franse platen.
D016540E-718D-437E-BAEE-0649C9D41A46.jpeg
 
Ondanks de vele beloften én dat alles in orde is, géén levering dit jaar en dus ook de 10.000km SuC door mijn neus geboord. 🤬
Auto staat nog in Zeebrugge, had donderdag moeten arriveren bij Service center, maar stond niet op de camion (ontdekken ze vrijdagmiddag). 🤯
Donderdagavond nog telefoon gekregen dat alles (verzekering , nummerplaten, betaling, …) in orde was voor de levering op vrijdag.
Gisteren dus tegen de middag telefoon dat mijn levering in de namiddag niet zou gebeuren omdat ze de auto niet vonden! 😱
Mijn geluk kan niet meer op 🎱
 
En, zoals bij de meeste sprookjes, komt het op het einde allemaal goed!
Deze middag kwam het verlossende nieuws dat hij tegen 16uur klaar ging staan. Uiteindelijk bleek er ergens een stekkertje niet goed in te steken. Stipt om 16 uur was ik in Brugge en hebben we het oude Starship omgeruild met het nieuwe.
View attachment 890115View attachment 890116View attachment 890117View attachment 890118View attachment 890119View attachment 890120View attachment 890121View attachment 890122
View attachment 890123
View attachment 890124Wat een machine...ik rij nu bijna 10 jaar tesla en toch lijkt alles nieuw. Ik kan me voorstellen dat mensen die voor het eerst in zo een auto stappen overdonderd zijn door alle settings en mogelijkheden. Vandaag even bekomen van de emoties met een flesje bubbels en morgen alles eens op mijn gemak overlopen.
Gefeliciteerd Frank! Mooie wagen👍
 
  • Like
Reactions: Xfrank
Ondanks de vele beloften én dat alles in orde is, géén levering dit jaar en dus ook de 10.000km SuC door mijn neus geboord. 🤬
Auto staat nog in Zeebrugge, had donderdag moeten arriveren bij Service center, maar stond niet op de camion (ontdekken ze vrijdagmiddag). 🤯
Donderdagavond nog telefoon gekregen dat alles (verzekering , nummerplaten, betaling, …) in orde was voor de levering op vrijdag.
Gisteren dus tegen de middag telefoon dat mijn levering in de namiddag niet zou gebeuren omdat ze de auto niet vonden! 😱
Mijn geluk kan niet meer op 🎱
Is het eigenlijk wettelijk om je iets te beloven als je aan een voorwaarde voldoet en dat dan niet te geven als je door hun schuld niet aan de voorwaarde voldoet?
 
Vandaag was het dan eindelijk zo ver. Was om 11.45 in Tilburg om aan te sluiten in de rij, ongeveer 45 min later aan de beurt. Ging allemaal prima, vond het geen ramp om even te moeten wachten, toen ik eenmaal aan de beurt was ging alles heel soepel. Auto is echt prachtig, kon ook niks geks ontdekken aan panel gaps of krassen oid.
Wat een prachtige auto, twijfelde nog even of ik er wel goed aan gedaan had om een witte te kiezen, maar zodra ik hem in het echt zag wist ik dat het een goede keuze was. Ik heb 6 jaar in een model S gereden, maar die is echt niet te vergelijken met deze.
Bizar snel, voor "maar" een LR, plaid moet wel echt ongelofelijk zijn.

kortom, duurt ff, maar dan heb je ook wat!
 
Ondanks de vele beloften én dat alles in orde is, géén levering dit jaar en dus ook de 10.000km SuC door mijn neus geboord. 🤬
Auto staat nog in Zeebrugge, had donderdag moeten arriveren bij Service center, maar stond niet op de camion (ontdekken ze vrijdagmiddag). 🤯
Donderdagavond nog telefoon gekregen dat alles (verzekering , nummerplaten, betaling, …) in orde was voor de levering op vrijdag.
Gisteren dus tegen de middag telefoon dat mijn levering in de namiddag niet zou gebeuren omdat ze de auto niet vonden! 😱
Mijn geluk kan niet meer op 🎱
Ik zag vrijdagnamiddag drie vrachtwagens achter elkaar Brugge passeren richting binnenland met slechts één witte Tesla erop. Maakte me de reflex dat dat toch wel weinig was gezien de deadline waar velen mee schijnen te worstelen na de aankomst van dat vrachtschip te Zeebrugge.
 
Ik heb mijn X nu sedert 6 december 5 jaar. Had me voorgenomen : leasing helemaal afbetalen, daarna helemaal weer laten zetten in showroomstaat, en dromen van nog eens 5 jaar. (Ik heb immers nog die promo van levenslang gratis laden aan de SuCs…. Wat een luxe, dat idee alleen al !)

Dus mij aan het plan gehouden : werkelijk alles laten herschilderen/vervangen wat ook maar de minste kras had en dan de auto laten polijsten en keramisch coaten.
Ik heb zo ongelooflijk veel plezier met mijn wagen, nooit gedacht.

Alleen jammer dat ze mij ook zo geen verjongingskuur kunnen geven ! 😎😎😎

D7B3DEDF-F361-4677-A05B-7AB63168E374.jpeg

9EB887DA-7A8C-4C57-BDED-DC26C782EC90.jpeg

AE666268-C1C3-406A-8703-3D79151EDCE0.jpeg

11910E6B-D311-419E-ACA3-ADEC0C7F6B62.jpeg

CE6072B4-24BC-4CDF-9D77-5D86CE8782CC.jpeg
 
Vandaag was het dan eindelijk zo ver. Was om 11.45 in Tilburg om aan te sluiten in de rij, ongeveer 45 min later aan de beurt. Ging allemaal prima, vond het geen ramp om even te moeten wachten, toen ik eenmaal aan de beurt was ging alles heel soepel. Auto is echt prachtig, kon ook niks geks ontdekken aan panel gaps of krassen oid.
Wat een prachtige auto, twijfelde nog even of ik er wel goed aan gedaan had om een witte te kiezen, maar zodra ik hem in het echt zag wist ik dat het een goede keuze was. Ik heb 6 jaar in een model S gereden, maar die is echt niet te vergelijken met deze.
Bizar snel, voor "maar" een LR, plaid moet wel echt ongelofelijk zijn.

kortom, duurt ff, maar dan heb je ook wat!
Van harte gefeliciteerd!

Ben benieuwd naar de kleur, heb je wat foto's? Ik heb nu een blauwe S, loopt in oktober af. Ga toch een nieuwe halen, maar ook een andere kleur. Wit staat op mn lijstje
 
Ik heb mijn X nu sedert 6 december 5 jaar. Had me voorgenomen : leasing helemaal afbetalen, daarna helemaal weer laten zetten in showroomstaat, en dromen van nog eens 5 jaar. (Ik heb immers nog die promo van levenslang gratis laden aan de SuCs…. Wat een luxe, dat idee alleen al !)

Dus mij aan het plan gehouden : werkelijk alles laten herschilderen/vervangen wat ook maar de minste kras had en dan de auto laten polijsten en keramisch coaten.
Ik heb zo ongelooflijk veel plezier met mijn wagen, nooit gedacht.

Alleen jammer dat ze mij ook zo geen verjongingskuur kunnen geven ! 😎😎😎

View attachment 891012
View attachment 891013
View attachment 891014
View attachment 891015
View attachment 891016
Echt super gaaf dat je dit hebt laten doen! In welke staat is je accu? Kun je nog wel met redelijke snelheden snelladen?
 
Na 674 dagen wachten is ons geduld beloond: we hebben onze Model X afgehaald in Brugge!

Hij ziet er prima uit, geen zichtbare defecten aan de carrosserie of in het interieur, de gaps zijn goed, de alignement is prima. Achteraan heeft hij ook het grote scherm. Key fobs zijn niet beschikbaar.

Wel nog geen meter gereden, hij is meteen door een transporteur naar de detailer gebracht voor een volledig PPF jasje. Dus de foto’s volgen later.

1672664136892.jpeg
 
Vandaag was het dan eindelijk zo ver. Was om 11.45 in Tilburg om aan te sluiten in de rij, ongeveer 45 min later aan de beurt. Ging allemaal prima, vond het geen ramp om even te moeten wachten, toen ik eenmaal aan de beurt was ging alles heel soepel. Auto is echt prachtig, kon ook niks geks ontdekken aan panel gaps of krassen oid.
Wat een prachtige auto, twijfelde nog even of ik er wel goed aan gedaan had om een witte te kiezen, maar zodra ik hem in het echt zag wist ik dat het een goede keuze was. Ik heb 6 jaar in een model S gereden, maar die is echt niet te vergelijken met deze.
Bizar snel, voor "maar" een LR, plaid moet wel echt ongelofelijk zijn.

kortom, duurt ff, maar dan heb je ook wat!
Gefeliciteerd met je MS,
Ik heb op de 21e mijn Plaid opgehaald, ik rij ook nog een P90D, en kan ze dus vergelijken;

De “oude” heeft gratis superchargen, de nieuwe heeft een betere wegligging, is meer comfortabel, is eigenlijk veel te snel, zo snel dat deze zonder “voorgaande ervaring” lastig te rijden is, bloedsnel, beheersen is nodig.

Ik geloof dat de stap van 3,3 naar 2,1 seconden naar de honderd echt maximaal is, sneller optrekken lijkt mij onmogelijk fatsoenlijk te hanteren, een lichte knik in een acceleratie behoort gereden te worden met gevoel en geschikte wegdelen.

Ik heb het twee keren geprobeerd en bij beide heb ik me in gehouden, een licht vochtig wegdek zorgt voor onmiddellijk doorslag op alle wielen en de electronica grijpt in.

Verder, een veel beter koetswerk, de portieren van de P90D sloten al heel goed, de portieren van de Plaid vallen nog beter dicht, heel solide, verder is de afwerking subliem, de middenconsole is veel beter en functioneler, draadloos opladen met hoes om de telefoon werkt goed, het nep leer op de stoelen zit uitstekend, de stoelen zijn comfortabeler, de algehele afwerking heel goed, kleding haakjes en deurvakken (eindelijk!)

Nadelen heb kunnen ontdekken misschien hoe ik de kofferbak ontgrendel als ik met mijn handen vol aan kom lopen, nu loop ik door om de auto aan de zijkant te laten weten dat ik er ben…

Je krijgt twee kaarten ipv fob keys, de oude fobs werken niet omdat de frequentie range te klein is, maar er is wel een werkende FOB te koop maar daarvoor krijg je bezoek aan huis van een ranger.

Als je het een nadeel wilt noemen, wennen is vooral het bedienen van de knipperlichten, op een rotonde de derde afslag aangeven vraagt om een bediening in spiegelbeeld, je stuur staat ondersteboven 😀, maar, misschien vind ik het straks gewoon?!

Verder is de kaart wel fijn want ik steek deze bij mijn telefoon en kan deze in feite dus niet zonder telefoon vertrekken.

De range, 600 km op de website is 560 op de teller, Tesla adverteert in de VS met EPA, in Europa met WLTP, mijn wagen schijnt dus te rijden met EPA terwijl de concurrentie met WLPT in de display rondrijdt.

Mijn Plaid laad dus tot nu tot 560Km…
 
Verder is de kaart wel fijn want ik steek deze bij mijn telefoon en kan deze in feite dus niet zonder telefoon vertrekken.
Nadelen heb kunnen ontdekken misschien hoe ik de kofferbak ontgrendel als ik met mijn handen vol aan kom lopen, nu loop ik door om de auto aan de zijkant te laten weten dat ik er ben…

Werkt bij de nieuwe MS/MX jouw telefoon dan niet als sleutel?
Ik vind het bij mijn MY heel handig en gebruik de kaart nooit.
 
Werkt bij de nieuwe MS/MX jouw telefoon dan niet als sleutel?
Ik vind het bij mijn MY heel handig en gebruik de kaart nooit.
Ik heb hem vanaf de 21e maar moet nog zoveel ontdekken, dus net de sleutelkaart weg genomen en ja, hij opende voor mijn neus, dus weer iets geleerd, veel is hetzelfde maar ook heel veel niet, Phil, dank je wel, ik rij Tesla sinds Maart 2014….
Hoe open jij je kofferbak, ziet jouw MY de telefoon aan de achterkant?
 
Ik heb hem vanaf de 21e maar moet nog zoveel ontdekken, dus net de sleutelkaart weg genomen en ja, hij opende voor mijn neus, dus weer iets geleerd, veel is hetzelfde maar ook heel veel niet, Phil, dank je wel, ik rij Tesla sinds Maart 2014….
Hoe open jij je kofferbak, ziet jouw MY de telefoon aan de achterkant?
best toch even de handleiding doornemen. Je gaat nog heel veel ontdekken!
 
Ik heb hem vanaf de 21e maar moet nog zoveel ontdekken, dus net de sleutelkaart weg genomen en ja, hij opende voor mijn neus, dus weer iets geleerd, veel is hetzelfde maar ook heel veel niet, Phil, dank je wel, ik rij Tesla sinds Maart 2014….
Hoe open jij je kofferbak, ziet jouw MY de telefoon aan de achterkant?
Ja, je moet wel de hendel zelf nog bedienen.
En hou de kaart als backup. Je telefoon kan wel eens plat zijn.
Enige waarom ik de keyfob miste is om de laadpoort te ontgrendelen (als je ergens laadt met een kabel zonder Tesla knop).
Dat is nu ook verholpen met een update. Als je de koffer ontgrendelt, wat sowieso nodig is om de kabel op te bergen, dan ontgrendelt de laadpoort ook.
 
  • Informative
Reactions: robertvg
Just got called by Tesla to confirm if I would be available to pick up the car in Amsterdam in December! It's a lease car, so the lease company took care of all paperwork and payment without me knowing, everything was fully ready on that front already.

They highlighted the number of MSLR deliveries was very low, the guy seemed overly excited to actually get to see the car himself as well.. 😂

Ik heb hem vanaf de 21e maar moet nog zoveel ontdekken, dus net de sleutelkaart weg genomen en ja, hij opende voor mijn neus, dus weer iets geleerd, veel is hetzelfde maar ook heel veel niet, Phil, dank je wel, ik rij Tesla sinds Maart 2014….
Hoe open jij je kofferbak, ziet jouw MY de telefoon aan de achterkant?

best toch even de handleiding doornemen. Je gaat nog heel veel ontdekken!

Ja, je moet wel de hendel zelf nog bedienen.
En hou de kaart als backup. Je telefoon kan wel eens plat zijn.
Enige waarom ik de keyfob miste is om de laadpoort te ontgrendelen (als je ergens laadt met een kabel zonder Tesla knop).
Dat is nu ook verholpen met een update. Als je de koffer ontgrendelt, wat sowieso nodig is om de kabel op te bergen, dan ontgrendelt de laadpoort ook.
Mmm. Ik herken het probleem wel hoor met mijn MXP. Als ik de auto van achter benader is het 50/50 kans dat ik de kofferbak open krijg. Vaak is de Bluetooth toch net iets te zwak en moet ik eerst naar de zijkant van de auto lopen, voordat ik de kofferbak kan ontgrendelen. Beetje irritant.