Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model S/X refresh

This site may earn commission on affiliate links.
Vandaag mijn VIN-nummer ontvangen en de betaalinstructies. Leverdatum nog onbekend.

Tesla zal toch niet moeilijk doen indien je een groot bedrag verspreid over een aantal dagen overmaakt (ivm daglimiet banken), zolang je je RN-nummer in je omschrijving zet en de betaalbewijs per email verstuurt. En zolang je voor zorgt dat het gehele bedrag is overgemaakt voor de levering (48 uur voor levering volgens tesla, ik zag hier op het forum 7 dagen van tevoren moet het overgemaakt zijn)
 
Ik heb ook gisterenavond mijn VIN ontvangen (MS Plaid, besteld Nov vorig jaar). Leverdatum volgens Tesla ook nog onbekend, maar zal enkele dagen na 21 April zijn, gezien de auto volgens Höegh dan in Zeebrugge zal aankomen.

Gezien de wagen pas op 11 April verscheept wordt ga ik er van uit dat deze wel HW4 zal hebben?


Screenshot 2023-04-07 at 23.33.47.png
 
Ik heb ook gisterenavond mijn VIN ontvangen (MS Plaid, besteld Nov vorig jaar). Leverdatum volgens Tesla ook nog onbekend, maar zal enkele dagen na 21 April zijn, gezien de auto volgens Höegh dan in Zeebrugge zal aankomen.

Gezien de wagen pas op 11 April verscheept wordt ga ik er van uit dat deze wel HW4 zal hebben?


View attachment 926143
Hoogstwaarschijnlijk wel ja, maar dat kun je natuurlijk pas met zekerheid zeggen als de wagen er is. Volgens mij bestaan er wel mogelijkheden om aan de hand van de broncode naar version AP te kijken.
 
Vandaag mijn VIN-nummer ontvangen en de betaalinstructies. Leverdatum nog onbekend.

Tesla zal toch niet moeilijk doen indien je een groot bedrag verspreid over een aantal dagen overmaakt (ivm daglimiet banken), zolang je je RN-nummer in je omschrijving zet en de betaalbewijs per email verstuurt. En zolang je voor zorgt dat het gehele bedrag is overgemaakt voor de levering (48 uur voor levering volgens tesla, ik zag hier op het forum 7 dagen van tevoren moet het overgemaakt zijn)
Geen probleem. Bij de betaling van de M3 zat ik in het buitenland en heb dat ook over enkele dagen verspreid. Bij de laatste aankoop ben ik even naar de bank gegaan om daar de overschrijving te regelen.
Je gaat het mooi kunnen volgen in de App hoeveel er bij Tesla al binnen is, en het resterende saldo.
 
  • Like
Reactions: Dikkie Dik
And F I NA L L Y. Ik heb ook een VIN.
Eerst kreeg ik een scherm waarin ik akkoord moest gaan dat er geen Tesla Vision meer is maar er gebruik wordt gemaakt van de camera's voor het berekenen van de afstand tot object (= HW 4)

Hij zal worden verscheept via de Hoegh Copenhagen welke op 11/04 in Baltimore aankomt en 21/04 in Zeebrugge.
Het verlengde weekend kan niet beter starten 🥳🥳🥳
 

Attachments

  • Schermafbeelding 2023-04-08 093635.png
    Schermafbeelding 2023-04-08 093635.png
    33.9 KB · Views: 43
Eerst kreeg ik een scherm waarin ik akkoord moest gaan dat er geen Tesla Vision meer is maar er gebruik wordt gemaakt van de camera's voor het berekenen van de afstand tot object (= HW 4)
Dit klopt helaas niet. Grote kans dat je wel HW4 hebt, omdat je een S/X krijgt. Alle auto’s vanaf oktober 2022 maken gebruik van de camera’s om afstanden tot objecten te berekenen, dankzij/sinds 2023.6.9 (= sinds heel recent).
 
  • Helpful
Reactions: Dikkie Dik
Inmiddels staat de X Plaid bij de detailed, voor PPF installatie. Heb hem ook gevraagd een goede lak inspectie te doen, om mogelijke gebreken op te sporen.

Kreeg vandaag het fijne nieuws dat er meerdere plekken zijn die zo slecht zijn, dat de auto (nog) niet gewrapped kan worden zonder lelijke bulten/vlekken te zien.

Bijgevoegd wat foto’s. Dit nu bij Tesla Delivery neergelegd. Pray for me 😂

Update: Auto gaat vanuit de detailer aankomende Dinsdag naar het service center met een hoop stickers erop, om daar volledig hersteld te worden (lees: panelen opnieuw gespoten) voordat de PPF erop zal gaan.

Nog een maandje wachten dus :)
 
  • Like
Reactions: Dikkie Dik
Vandaag vraag om Tesla Vision op de bestelde X te accepteren gehad en ook vraag naar verzekeringsgegevens gekregen. Nog geen VIN. Lijkt dus idd schot in de zaak te komen.

Heeft er iemand hier op het forum (heb al eens op internet gezocht) ervaringen met lease via FCA BANK (via Tesla). Heb twee offertes FCA (nu Credit Agricole) en Van Breda Car Finance.

Als de prijsdaling vanuit de VS nu ook nog wat doorsijpelt naar Europa, kan het helemaal een goed paasweekend worden :)