Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model S/X refresh

This site may earn commission on affiliate links.
Inmiddels staat de X Plaid bij de detailed, voor PPF installatie. Heb hem ook gevraagd een goede lak inspectie te doen, om mogelijke gebreken op te sporen.

Kreeg vandaag het fijne nieuws dat er meerdere plekken zijn die zo slecht zijn, dat de auto (nog) niet gewrapped kan worden zonder lelijke bulten/vlekken te zien.

Bijgevoegd wat foto’s. Dit nu bij Tesla Delivery neergelegd. Pray for me 😂
 

Attachments

  • 059A0201-0B51-4AC3-BD02-EAC202AA30A7.jpeg
    059A0201-0B51-4AC3-BD02-EAC202AA30A7.jpeg
    293.5 KB · Views: 78
  • C692B090-2B64-468B-B0EE-10159C918877.jpeg
    C692B090-2B64-468B-B0EE-10159C918877.jpeg
    122.4 KB · Views: 62
  • 93604FB9-25BC-464F-9A1C-BAD6984E7E26.jpeg
    93604FB9-25BC-464F-9A1C-BAD6984E7E26.jpeg
    181.5 KB · Views: 59
Fototje gemaakt voor het forum: rond stuurwiel!

View attachment 923760
Ik vind dit prachtig en zoals het hoort. Gisteren de yoke kunnen voelen in de showroom en dat is het toch niet.
Maar zou jij even je stuur diameter kunnen meten. Buitenrand-buitenrand. Gisteren met de Y P gereden en dat stuur was zalig klein. Zoiets zou ik ook wel willen in mijn S. Zoiets moet toch aftermarket bestaan?
 
Ik vind dit prachtig en zoals het hoort. Gisteren de yoke kunnen voelen in de showroom en dat is het toch niet.
Maar zou jij even je stuur diameter kunnen meten. Buitenrand-buitenrand. Gisteren met de Y P gereden en dat stuur was zalig klein. Zoiets zou ik ook wel willen in mijn S. Zoiets moet toch aftermarket bestaan?
Doe ik voor je zodra hij terug is van de detailer. Weet alleen niet hoe lang hij daar (en bij een Tesla spuiterij) staat ivm berichtje hierboven 😂
 
  • Like
Reactions: DVR-MYP
De plaid is gewoon ruk met rotondes maar ook gewoon bochten.

Zou zo mooi opte lossen zijn als het knipperlicht gewoon automatisch de navigatie route zou volgen bij een rotonda afslag op een kwart of drie kwart.
Zou mij niets verbazen als Tesla (ooit) een update doorvoert waar de knipperlichten automatisch aan/uitgaan op basis van GPS/Maps (rotonde) & stuuruitslag (van kwart/half stuuruitslag naar binnen snel naar buiten = knipperlicht aan).
 
  • Like
Reactions: Reijer
Eens zal wel niet lang meer duren, anders maak je deze klanten kostende keuze niet…
In principe heeft het ze bijna 2 jaar gekost om überhaupt een rond stuur aan te bieden, de huidige plaid rijdt al een tijdje rond. Zou natuurlijk ook met EU feedback te maken kunnen hebben, waar je in Amerika z.g.a. geen rotondes hebt (en als ze er wel zijn, zijn ze een stuk groter qua diameter waardoor je minder last hebt van het knipperlichtprobleem).

Laten we allen hopen dat fleet-data zo slim is om te realiseren dat we massaal gestopt zijn met knipperen op de rotondes (of erger, de verkeerde kant knipperen).
 
Helemaal bij autonoom rijden. Dan kan het stuur gewoon horizontaal blijven terwijl je van je filmpje geniet op de snelweg.
Nu zou dat nog gevaarlijk zijn. Omdat full autonoom nog niet bestaat en je nog steeds moet opletten. Doordat je je hand aan het stuur moet houden, en het stuur mee draait met de wielen, voel je het als AP in de problemen komt.
Zo verdwijnen de lijnen wel eens (in Wallonië vooral). AP begint dan te zwalpen. Je voelt dat onmiddellijk aan de stuurbewegingen. Idem als er een rijstrook bij komt of verdwijnt. Ik heb het al een paar keer gehad dat ik door de stuurbewegingen voel dat ik moet overnemen.