Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model S/X refresh

This site may earn commission on affiliate links.
GPS probleem bij mij nog steeds niet opgelost.
Vorige week is de GPS antenne ontvangen maar was dus niet het probleem. Moet verder onderzocht worden.

Is heel vervelend. GPS zit er vaak enkele tot zelfs honderden meters naast. Onmogelijk te gebruiken wanneer je ergens komt waar je nog niet bent geweest.
Ook gevaarlijk op de autostrade als je op autopilot rijdt. Dan denkt de wagen plots op de straat ernaast te rijden en gaat de autopilot van 120 naar 50 km/h.
Nu al drie dagen dat de locatie niet meer veranderd.
 
  • Informative
Reactions: Hbrink
GPS probleem bij mij nog steeds niet opgelost.
Vorige week is de GPS antenne ontvangen maar was dus niet het probleem. Moet verder onderzocht worden.

Is heel vervelend. GPS zit er vaak enkele tot zelfs honderden meters naast. Onmogelijk te gebruiken wanneer je ergens komt waar je nog niet bent geweest.
Ook gevaarlijk op de autostrade als je op autopilot rijdt. Dan denkt de wagen plots op de straat ernaast te rijden en gaat de autopilot van 120 naar 50 km/h.
Nu al drie dagen dat de locatie niet meer veranderd.
Ik heb exact hetzelfde probleem met mijn Model S - 2022 refresh - long range. GPS zit er constant naast, met gevolgen voor autopilot/TACC (leuke remacties van 120 naar 70 omdat hij denkt dat ik op een parallelweg zit, of op een afrit, of op een landbouwweg 30 meter naast de snelweg).

Komende week wordt mijn auto gecheckt bij Tesla, maar dit klinkt niet veelbelovend als ik jou bericht lees...
 
Ik heb exact hetzelfde probleem met mijn Model S - 2022 refresh - long range. GPS zit er constant naast, met gevolgen voor autopilot/TACC (leuke remacties van 120 naar 70 omdat hij denkt dat ik op een parallelweg zit, of op een afrit, of op een landbouwweg 30 meter naast de snelweg).

Komende week wordt mijn auto gecheckt bij Tesla, maar dit klinkt niet veelbelovend als ik jou bericht lees...

GPS antenne is vorige week vervangen, maar dus geen soelaas.
Locatie is nu al sinds maandag niet meer aangepast. Blijft gewoon hangen (ook na een reset) om dan soms ineens terug te komen. Maar nu dus al hele week niets meer. benieuwd wat het probleem juist is.
 
  • Helpful
Reactions: Rido
Hoezo niet?

Alleen de gewichtsbesparing (en daardoor betere rijeigenschappen) van keramische schijven is het al dubbel en dwars waard, zeker op een EV.
Ik wens je veel succes om daarmee 20.000 euro te besparen. Bij Tesla kun je hetzelfde gewicht of meer besparen door lichtere velgen te nemen. Stukken goedkoper!

En het track package is bedoeld voor het circuit. Die remmen zijn dus optimaal voor hogere temperaturen. Waarmee ze minder goed presteren als ze koud zijn. Dat is ook niet lekker hoor.

De X is simpelweg geen auto voor op het circuit. Dus ik denk niet dat ze voor de X een track package gaan maken.
 
Ik wens je veel succes om daarmee 20.000 euro te besparen. Bij Tesla kun je hetzelfde gewicht of meer besparen door lichtere velgen te nemen. Stukken goedkoper!

En het track package is bedoeld voor het circuit. Die remmen zijn dus optimaal voor hogere temperaturen. Waarmee ze minder goed presteren als ze koud zijn. Dat is ook niet lekker hoor.

De X is simpelweg geen auto voor op het circuit. Dus ik denk niet dat ze voor de X een track package gaan maken.
Niemand heeft het over geld besparen?

Keramisch heeft vele voordelen. Wordt hier direct besteld wanneer beschikbaar (ipv UP onderdelen waar ik waarschijnlijk mijn garantie mee aantast).
 
Niemand heeft het over geld besparen?

Keramisch heeft vele voordelen. Wordt hier direct besteld wanneer beschikbaar (ipv UP onderdelen waar ik waarschijnlijk mijn garantie mee aantast).
Niet helemaal goed gelezen achteraf. Maar dan nog: gewichtsbesparing kun je beter met andere wielen doen, want veel meer bang for the buck.

Ik denk dat als je € 20.000 neerlegt voor keramische schijven je teleurgesteld gaat zijn, zeker bij een BEV. Tenzij je daadwerkelijk het circuit op wil.

Keramisch heeft immers niet alleen maar voordelen. Maar nogmaals: het zou mij enorm verbazen als Tesla voor de X een track package gaat maken.
 
  • Like
Reactions: rmaz
Goed dat ik ook weer eens op het forum kijk. Ik heb ook een Baltimore probleem 😁😁, Model S Longe Range.
Aanvankelijk besteld in nov '21. Zou eind 22 geleverd worden, maar werd vertraagd naar Q123, toen vanwege mijn Ultra Red kleur inpassing (vermoedelijk) naar Q223. Dat gaf me wel HW4 (moest ik op de site accepteren). Auto staat vanaf ongeveer half juni in Baltimore. Ik heb wel sinds mei 2023 een VIN. Heb zelfs een nieuwe bestelling kunnen doen om de 3 jaar SuC te kunnen krijgen (wel 3K extra betaald...). De VIN staat overigens niet (meer) in de app, en een delivery prognose ook niet.
Via Sales hoor ik de laatste updates, er is nu een prognose voor een schip in augustus met aankomst begin september.

Heb via Marinetraffic een beetje zitten zoeken en de eerste Hoegh die deze kant op komt is de Hoegh Trader, die komt ergens 20 augustus aan, dus dat lijkt dan weer wat vroeg (mag hopen...)
Wel nu, de Hoegh Trader is aangekomen in Zeebrugge vandaag. Eindelijk VIN ontvangen en mijn MS staat op de boot in de haven. Iemand enig idee hoeveel tijd er gemiddeld tussen aankomst Zeebrugge en leveren NL zit?
 
  • Informative
Reactions: NicoV
Wel nu, de Hoegh Trader is aangekomen in Zeebrugge vandaag. Eindelijk VIN ontvangen en mijn MS staat op de boot in de haven. Iemand enig idee hoeveel tijd er gemiddeld tussen aankomst Zeebrugge en leveren NL zit?
Ik heb al een leveringsafspraak voor 29 augustus. Ook al een kenteken. Interessant dat mijn kenteken van Juni is T-xxx-HH, dus de auto heeft, samen met een paar anderen de vorige boot gemist.
Wat ik begreep is dat transport van Zeebrugge naar Tilburg voor maandag gepland staat.
 
  • Like
Reactions: Rietman
Niet helemaal goed gelezen achteraf. Maar dan nog: gewichtsbesparing kun je beter met andere wielen doen, want veel meer bang for the buck.

Ik denk dat als je € 20.000 neerlegt voor keramische schijven je teleurgesteld gaat zijn, zeker bij een BEV. Tenzij je daadwerkelijk het circuit op wil.

Keramisch heeft immers niet alleen maar voordelen. Maar nogmaals: het zou mij enorm verbazen als Tesla voor de X een track package gaat maken.

Ik zou het juist logisch vinden om óók voor de X een Track Package uit te brengen. Keramisch is nl. zeer geschikt om de (grotere) massa van de X effectiever tot stilstand te brengen. De nadelen die er vroegâh waren, toen keramisch nog superexclusief was, zijn er goeddeels niet meer: schurend geluid/gevoel en eerst een beetje opwarmen. Ik spreek uit ervaring ik heb een nogal exotisch Italiaans apparaat uit 2008 die standaard keramisch heeft. Die blijven ook bij superintensief circuitgebruik kei- en keihard. Geen fading, geen wegzakkend pedaal, geen langere remweg, niks. Echt super. Porsche monteert op de Taycan hun PCCB (Porsche Ceramic Composite Brakes) en nadat ik dat op hun testcircuit in Leipzig heb mogen testen (zowel op Taycan als de 911 Turbo S) kan ik zeggen dat dat echt oneindig veel beter is dan de Tesla standaard remmen. Geen geschuur, niks opwarmen, ze geven meteen 'thuis'. Gemakshalve ga ik er vanuit dat de Track Package remmen van dezelfde kwaliteit zijn. Dus superieur op een circuit maar ook bij 1x heel hard remmen op de openbare weg. Veel meer gevoel, veel meer remkracht.
 
Ik zou het juist logisch vinden om óók voor de X een Track Package uit te brengen. Keramisch is nl. zeer geschikt om de (grotere) massa van de X effectiever tot stilstand te brengen. De nadelen die er vroegâh waren, toen keramisch nog superexclusief was, zijn er goeddeels niet meer: schurend geluid/gevoel en eerst een beetje opwarmen. Ik spreek uit ervaring ik heb een nogal exotisch Italiaans apparaat uit 2008 die standaard keramisch heeft. Die blijven ook bij superintensief circuitgebruik kei- en keihard. Geen fading, geen wegzakkend pedaal, geen langere remweg, niks. Echt super. Porsche monteert op de Taycan hun PCCB (Porsche Ceramic Composite Brakes) en nadat ik dat op hun testcircuit in Leipzig heb mogen testen (zowel op Taycan als de 911 Turbo S) kan ik zeggen dat dat echt oneindig veel beter is dan de Tesla standaard remmen. Geen geschuur, niks opwarmen, ze geven meteen 'thuis'. Gemakshalve ga ik er vanuit dat de Track Package remmen van dezelfde kwaliteit zijn. Dus superieur op een circuit maar ook bij 1x heel hard remmen op de openbare weg. Veel meer gevoel, veel meer remkracht.
Track package is keramische remmen en wielen met semi slicks. Nog afgezien van dat ik met een snelle zoektocht geen passende semi slick vind in de maat van de X (daar zal vast nog wel een mouw aan te passen zijn) heb je daarmee banden die buiten het circuit ronduit gevaarlijk zijn. Ik heb er zelf veel mee gereden van en naar het circuit en als het regent is dat geen pretje, laat staan met zoveel gewicht en vermogen. Inmiddels zijn semi slicks op dat gebied wel verbeterd, maar dan nog.

Persoonlijk vind ik een track package voor de Model S al een beetje overdreven. Ook met een track package is het geen echte circuit auto. Bloedsnel in rechte lijn natuurlijk en je kan er echt wel lol mee hebben, maar jij hebt ook niet voor niets een exotisch Italiaans apparaat uit 2008. Maar ok. De Model X is op het circuit echt een gimmick.

Nog een reden waarom ik denk dat er geen track package gaat komen voor de Model X: de topsnelheid. Bij de Model S is de 320 km/u gekoppeld aan het track package. De Model X mag simpelweg niet harder dan 262 km/u kennelijk van Tesla.

Voor de openbare weg zijn stalen schijven echt wel voldoende. Mik er Castrol SRF in en goede remblokken als je een stap hoger wil en niemand maakt je wat. Al zullen die blokken waarschijnlijk dan wel wat kunnen piepen. Raak je aan gewoon. ;)
 
Je kan ook gewoon het track pakkage kopen en de standaard wielen monteren, moet je niet met semi slicks gaan rondrijden.

Ik zou nl. ook wel in de markt zijn voor een setje remmen. Er hangt tenslotte achteraan een plaid sticker op voor iets. En de Porsche Cayenne kan je ook met keramische remmen speccen en dat ding heeft dramatisch minder peekaa's.
 
Je kan ook gewoon het track pakkage kopen en de standaard wielen monteren, moet je niet met semi slicks gaan rondrijden.

Ik zou nl. ook wel in de markt zijn voor een setje remmen. Er hangt tenslotte achteraan een plaid sticker op voor iets. En de Porsche Cayenne kan je ook met keramische remmen speccen en dat ding heeft dramatisch minder peekaa's.
Ja, dan zou ik gewoon de remmen kopen en niet het track package...