Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model S/X refresh

This site may earn commission on affiliate links.
De herstelling van de GPS gaat blijkbaar toch iets sneller gebeuren dan ik had gevreesd.
Onderdelen zijn op tijd binnen en service staat gepland voor dinsdag 26/09. Hopelijk is het hiermee opgelost.

En voor het eerst ook officieel de melding van HW4 😅

Wel grappig dat de week voor de aflevering van het voertuig iederen bij Tesla bleef volhouden dat de wagen HW3 was en HW4 zelfs nog niet bestond 😂😂😂


Screenshot_20230908-141619~2.png
 
De op de website vermelde levertijd van september-oktober voor een zelf samengestelde S/X lijkt ondanks de extra orders nog correct te zijn. Er blijkt eind augustus een boot met auto’s te zijn aangekomen in Zeebrugge en die staan klaar voor transport. Ook mijn bestelling van vorige week voor een S Plaid ultra red is al gekoppeld aan een VIN in Zeebrugge. Nu alleen nog wachten tot die auto in Tilburg staat :cool:
 
  • Like
Reactions: wooter
De herstelling van de GPS gaat blijkbaar toch iets sneller gebeuren dan ik had gevreesd.
Onderdelen zijn op tijd binnen en service staat gepland voor dinsdag 26/09. Hopelijk is het hiermee opgelost.

En voor het eerst ook officieel de melding van HW4 😅

Wel grappig dat de week voor de aflevering van het voertuig iederen bij Tesla bleef volhouden dat de wagen HW3 was en HW4 zelfs nog niet bestond 😂😂😂


View attachment 971933
Ik heb mijn auto net aangemeld voor het fixen van de transportschade.

Deze fix is automatisch aan de service request toegevoegd. Blijkbaar nu een algemene call.


Overigens merk ik dat het wifi bereik van de refresh aanzienlijk slechter is dan de oude. Met de oude verbond ik moeiteloos met huis wifi als ik voor de deur parkeer. Met de refresh niet.. herkenbaar?
 
Ik ben zelf groot en mijn kinderen beginnen te groeien, waardoor het eigenlijk niet al te comfortabel zitten is achter mijn zetel in de Model 3. Dat is één van de redenen dat ik af en toe naar de S kijk. Nu zie ik echter dat de chauffeur in de S 0,7 cm minder beenruimte heeft en de mensen op de achterbank 2,4 cm meer. Kortom, als ik mijn stoel bij de 3 niet helemaal naar achter zet, scheelt het slechts 1,7 cm. Ik ben verbaasd dat het verschil zo klein is. Iemand die hier iets over kan zeggen uit praktijkervaring?

Ik weet dat de Y het beter doet (wel 2 cm minder voor de chauffeur t.o.v. de Model 3), maar ben niet voor cross-over/SUV.

 
We zijn op weg naar Malaga. Wij met de refresh MS en onze welbekende vrienden met de P85 Classic. We reizen op het ritme van de Classic. Voor ons is er niks spannend meer aan. Soms kom ik aan de SuC met nog +60% SoC. ;)
Ons verbruik loopt redelijk gelijk op.
20230912_133654.jpg20230912_171804.jpg20230912_172248.jpg
In Frankrijk en het eerste deel in Spanje had ik bij elke afrit last dat de auto op AP weg trok naar de afrit. Soms een beetje, maar soms plots remmen, en leek hij de afrit te willen nemen. Na een tijd overgeschakeld op NoA en hier geen last meer van gehad.
 
Last edited:
Vandaag een mail ontvangen van Tesla om te melden dat een remblokupgrade mogelijk is voor onze MX Plaid. Ook de rode remklauwen zouden gemonteerd kunnen worden. Er wordt niet meteen vermeld hoeveel dat zou moeten kosten.

Is er nog iemand die deze upgrade zou overwegen? Iemand al een idee van de kostprijs?
 
Vandaag een mail ontvangen van Tesla om te melden dat een remblokupgrade mogelijk is voor onze MX Plaid. Ook de rode remklauwen zouden gemonteerd kunnen worden. Er wordt niet meteen vermeld hoeveel dat zou moeten kosten.

Is er nog iemand die deze upgrade zou overwegen? Iemand al een idee van de kostprijs?


In NA


 
Vandaag een mail ontvangen van Tesla om te melden dat een remblokupgrade mogelijk is voor onze MX Plaid. Ook de rode remklauwen zouden gemonteerd kunnen worden. Er wordt niet meteen vermeld hoeveel dat zou moeten kosten.

Is er nog iemand die deze upgrade zou overwegen? Iemand al een idee van de kostprijs?
Voor de volledigheid: onze Plaid werd eind 2022 geleverd en heeft nog de zwarte remklauwen.