Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model X carkit

This site may earn commission on affiliate links.
Zijn er hier meerdere mensen die problemen hebben met de carkit van de model x? En dan handsfree bellen? Ik hoor mensen kraak helder echter mensen horen mij vrijwel niet dus is die nu onbruikbaar.
Ik heb zelf sinds een week een S en mensen die mij bellen horen zichzelf dubbel. Ik heb Tesla gesproken en het is een bekend probleem die met de volgende update (begin volgende maand) eruit zou moeten zijn. Wellicht lost dat jouw probleem ook op.
 
De reactie die ik zelf met de X veel hoor alsof ik in een aquarium aan het bellen ben met een hoop luchtbelletjes die te horen zijn bij mij...
hopelijk dan dus met de volgende update dat het verbeterd wordt. Had in mijn outlander hiervoor zelfs al een losse carkit laten inbouwen. Zou bij een auto van dit kaliber toch niet nodig moeten zijn...
 
Ik heb zelf sinds een week een S en mensen die mij bellen horen zichzelf dubbel. Ik heb Tesla gesproken en het is een bekend probleem die met de volgende update (begin volgende maand) eruit zou moeten zijn. Wellicht lost dat jouw probleem ook op.
Ik ben al wat updates verder en rij nog steeds regelmatig met de telefoon aan mijn oor....
 
  • Funny
Reactions: J-Peters
Ik heb sinds december mijn MS75 en had ook veel klachten over een krakende ‘robot’ stem wanneer ik vanuit de auto belde.
Bij mij lijkt de oorzaak eerder aan de bluetooth verbinding van mijn iPhone X te liggen. Ik gebruik ook een apple watch. Als ik die op flightmode zet. En dan alleen mijn iPhone koppel aan de MS is het geluid perfect. Wellicht een herkenbare situatie voor sommige mensen hier?
 
Mijn x 100d is een maandje oud, en ook ik heb heel veel problemen met mijn carkit. Wat een verschil met mijn BMW 5 serie: van kraakhelder geluid (ook aan de andere kant van de lijm) naar een echo, robotstem, of soms helemaal niet hoorbaar.

Ik heb ook een iPhone x, maar geen Apple watch.
 
Ik heb sinds december mijn MS75 en had ook veel klachten over een krakende ‘robot’ stem wanneer ik vanuit de auto belde.
Bij mij lijkt de oorzaak eerder aan de bluetooth verbinding van mijn iPhone X te liggen. Ik gebruik ook een apple watch. Als ik die op flightmode zet. En dan alleen mijn iPhone koppel aan de MS is het geluid perfect. Wellicht een herkenbare situatie voor sommige mensen hier?
Nu jij het zegt wel, ik had veel geprobeerd en gezocht maar deze optie niet bedacht (MS, nieuwe mcu). De meeste tijd werkt de carkit OK sinds de laatste update. De laatste dagen kreeg ik soms weer commentaar op de kwaliteit en inderdaad, toen had ik die watch om (iPhone 7, Apple watch 1). Zal goed gaan opletten en experimenteren, dit kan wellicht ook de wisselvalligheid van de hotspot functie via BT (kinderen, iPad, achterbank) verklaren.
 
  • Like
Reactions: J-Peters
Hier een iPhone X en een Model X sinds medio maart zonder problemen, gebruik de standaard van Tesla zelf in de middenconsole. Hooguit heb ik het idee dat mijn ontvangst wat minder is dan voorheen in de BMW5, met name in een lange of diepe tunnel heb ik wel eens geen ontvangst.

Overigens staat de iPhone X wel bekend om zijn problemen met BT en de eerste USA series hadden een bepaalde netwerk chip die niet goed overweg kon met Europese netwerken. Mijn exemplaar werd na analyse zonder morren omgewisseld door Apple.
 
Hier een iPhone X en een Model X sinds medio maart zonder problemen, gebruik de standaard van Tesla zelf in de middenconsole. Hooguit heb ik het idee dat mijn ontvangst wat minder is dan voorheen in de BMW5, met name in een lange of diepe tunnel heb ik wel eens geen ontvangst.

Overigens staat de iPhone X wel bekend om zijn problemen met BT en de eerste USA series hadden een bepaalde netwerk chip die niet goed overweg kon met Europese netwerken. Mijn exemplaar werd na analyse zonder morren omgewisseld door Apple.

Dat ga ik dan binnenkort ook proberen: iPhone X ruilen voor een nieuwe
 
  • Funny
Reactions: Dwarde
Ik heb afgelopen week mijn Model X opgehaald, maar heb ook problemen met mijn verstaanbaarheid bij handsfree bellen.
Zelf hoor ik de mensen redelijk goed (moet hem hard zetten, en kwaliteit is niet top), maar zelf moet ik erg hard praten en mijn gesprekspartner moet aandachtig luisteren om er iets van te kunnen maken.

Ik bel met een Iphone 8.

Welke oplossingen hebben bij jullie geholpen?
 
Auto: Model X 100D (2018.46.2)
Phone: iPhone 6
Klokkie: hangt van de dag af :) (geen smartwatch)

Geen problemen met bellen. Wel problemen dat zodra de telefoon verbinding met de auto maakt, dat de Apple music app begint te spelen.
 
Ik heb geen noemenswaardige problemen met de kit, maar als de verbinding na een gesprek verbroken wordt, knalt ineens een seconde de muziek vanaf de iPhone over de speaker, alvorens Spotify/Radio het weer overneemt. Een paar AirPods doen wonderen voor de geïnteresseerden.