Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model X Ervaringen - Benelux

This site may earn commission on affiliate links.
Dat is dus inderdaad ons dilemma. Ik vind het een vrij forse meerprijs namelijk voor de 100D. Jammer dat de 90D weg is.
Maar ik moet dus uitgaan van zo'n 250km bereik voor de X en 320km bereik voor de S om veilig te zijn?
Rijstijl is volgens mij echt doorslaggevend hierin. Ik rijd op een slechte dag (sneeuw, wind tegen en -2 graden) net onder de 300 wh/km met mijn X90D.
Als ik hier de reacties lees, dan is dat voor sommigen het verbruik onder ideale omstandigheden :) Dan doen wij overigens rond de 210 wh/km gemiddeld.
Beste tip is misschien een dag (of twee) een x75 huren / lenen en een flink stuk met je eigen stijl rijden. Dan kan je een beetje inschatten aan welke kant van het spectrum jij zit met verbruik. Eerder gaf Tesla zelf ook de mogelijkheid voor een uitgebreide proefrit van een weekend....
Succes met je keuze!
 
Het moest een keer gebeuren. Ik denk dat het Newmotion pasje verdwenen is tussen de schuifklep van de cupholders voor en het dashboard. Iemand anders overkomen en voorwerpen er weer uit weten te halen?
Damn, dat lijkt me een ferme operatie te zullen worden...

Licht gelijkaardig iets voorgehad: autosleutel kwijt nadat ik 'em in 't voorste bakje gelegd had en ie onder het bakje met het scharnierend klepje gegleden was, een half uur naar gezocht voordat ik het doorhad. Ik kon er mits het uithalen van die beker-maatbegeleiders wel gewoon aan met m'n (niet zo grote) handen. En anders mocht de jongste met haar kleine handjes aan de slag! Lesson learned, kleine spullen gaan in het omhoog scharnierend bakje, niet in (of op, als het eender welke kaart betreft, nu ik je post lees) de bekerhoudende afdeling. Duely noted :confused:

Good luck met het pasje alvast, benieuwd naar de voorgestelde oplossingen.
 
Ha ik ben mijn NewMotion pas ook kwijt gespeeld. Dan maar een tag besteld.

Het valt te demonteren, maar ik vind de PDF niet terug. Is een PDF die beschrijft hoe je een accessoire-aftakking van geschakelde 12V kan maken vanuit de behuizing. Ik zal straks verder zoeken.
 
@wooter bedankt! Ik heb de zijkant open gemaakt. En ja hoor, Newmotion pasje ligt keurig verscholen achter het schuifklepje. Kom er helaas niet bij, maar weet nu in ieder geval zeker waar ie is.
 

Attachments

  • 19934964-7DAE-4D1B-BF49-CED8C99BB664.jpeg
    19934964-7DAE-4D1B-BF49-CED8C99BB664.jpeg
    214.5 KB · Views: 78
@Petje1977 die bakjes voor hebben heel wat geheimen en eigenaardigheden. Zo loopt het bij de cupholders behoorlijk diep naar achteren kwam ik achter. En inderdaad onder het bakje door met de usb connectors. Waar overigens de muntjes weer door naar beneden vallen.

Heb het pasje gevonden, zie post hierboven.
 
@Petje1977 die bakjes voor hebben heel wat geheimen en eigenaardigheden. Zo loopt het bij de cupholders behoorlijk diep naar achteren kwam ik achter. En inderdaad onder het bakje door met de usb connectors. Waar overigens de muntjes weer door naar beneden vallen.

Heb het pasje gevonden, zie post hierboven.
Haha, correct. Ook laadkabels van smartphones durven al eens vast te komen zitten wanneer je het klepje open / dicht doet...

Blij te lezen dat je tenminste al weet waar je pasje beland is ;)
 
  • Like
Reactions: resrc
De kop is eraf, de eerste 10.000km in 3 maandjes tijd zijn voorbij gezoefd. :)
77AEC130-1A99-48C3-B2DC-EF4D6967C740.jpeg


Verbruik valt me nog mee, maar dat kan te maken hebben met mijn vrij rustige “jullie hebben de klok en ik heb de tijd” rijstijl. ;)

Gedurende de eerste 10.000km wel wat te technische en afwerkings issues gehad. Die, soms met tussenkomst door “hogere machten”, binnen redelijke tijd zijn afgewikkeld. Hopelijk worden de technische snufjes die nog niet helemaal af zijn binnenkort gewoon beschikbaar , zodat ik mijn vrouw niet hoef uit te leggen dat de regensensor niet werkt, iets wat wel op haar Fiatje 500 gewoon werkt (inderdaad, een Italiaan waarbij “iets technisch” het gewoon doet!).

Boven alles vind ik het wel een van de leukste wagens die ik heb (gehad). 2018, here we come!!
 
Verbruik X75 6p 20" volle bak met bagage 1600 km bij 4° à 5° interieur 20,5° en stoel aan = 300wh/km bij 130 km/h en 250 bij 110 km/h
Komt er op neer op een rit van 800 km, 8 uur rijden, stop ik 4 keer totaal 2 uur en heb dan tevens 2 keer gegeten en tussen door koffie gehad. En de hond uitgelaten
 
Hoe ben je met zo een rijstijl dan niet een rijdende chicane? Ik schaam me dood als ik op de snelweg bij rustig verkeer niet 120 haal.
Kwestie van levensstijl. Ik rij zelden tot nooit harder dan 103 km/u, ook als ik 130 km/u mag.
Betekent dat ik de vrachtauto's rustig allemaal voorbij rij. Ik vind rijden in een Tesla heerlijk en waarom zou je door jakkeren daar snel een einde maken?
Ik haal dan ook niet zo vaak in en kom volledig uitgerust op mijn bestemming aan.
ATA verbruik met een S85 met 21" wielen is 205 wH/km. Dat zou met een D en 19" 180 - 185 wH/km zijn.
 
  • Like
Reactions: PaulusdB and KrisB