Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model X Ervaringen - Benelux

This site may earn commission on affiliate links.
Ik kom met 120 km/u ook volledig uitgerust aan, maar ik vind het een beetje asociaal om aan 100 km/u vrachtwagens in te gaan halen.
Hé Wouter, asociaal is in Nederland een heel negatieve term, in België toch ook?
Vrachtauto's mogen in Nederland 80 km/u op de snelweg. Wat is er dan asociaal aan om die met een snelheidsverschil van 20 km/u in te halen. Eerlijk is eerlijk, als er twee rijbanen zijn en de maximum snelheid is 130 km/u, probeer ik ook die jakkeraars niet op te houden.
Ik haal dan in als ik niks in mijn achteruitkijkspiegel zie. En lukt dat niet, nou dan rij ik gewoon even achter de vrachtauto's.
 
Hé Wouter, asociaal is in Nederland een heel negatieve term, in België toch ook?
Vrachtauto's mogen in Nederland 80 km/u op de snelweg. Wat is er dan asociaal aan om die met een snelheidsverschil van 20 km/u in te halen. Eerlijk is eerlijk, als er twee rijbanen zijn en de maximum snelheid is 130 km/u, probeer ik ook die jakkeraars niet op te houden.
Ik haal dan in als ik niks in mijn achteruitkijkspiegel zie. En lukt dat niet, nou dan rij ik gewoon even achter de vrachtauto's.
Haha, W.
Herkenbaar.
Is zelfs een nadeel van rijden op TACC of AP. Dan blijf je te gemakkelijk/comfortabel in die situatie gewoon lekker achter die vrachtwagen hangen (op afstandje 5, sowieso).
 
tja - en dan kom je 5 minuten later aan... wat een verloren tijd.. -;)
Sinds ik AP heb merk ik dat ik dat in de spits veel vaker doe, gewoon AP op 106 of 125 zetten en go with the flow... is veel relaxter dan elke keerdam inhalen..
Heb ook vrijwel geen boetes voor snelheid meer, was in het begin met de classic wel anders..
 
tja - en dan kom je 5 minuten later aan... wat een verloren tijd.. -;)
Sinds ik AP heb merk ik dat ik dat in de spits veel vaker doe, gewoon AP op 106 of 125 zetten en go with the flow... is veel relaxter dan elke keerdam inhalen..
Heb ook vrijwel geen boetes voor snelheid meer, was in het begin met de classic wel anders..
Ik rij nu ruim vier jaar Model S. In de beginperiode, ook met Classic, totaal 3 bekeuringen gehad voor resp. 4, 6 en 7 km te hard rijden.
Daarna, mede met dank aan AP, nooit meer :D
 
Oh ik zet AP ook op op 120, maar dat is dus ook inderdaad meer dat ik niet het achterliggende verkeer onnodig wil in hinderen als ik een vrachtwagen inhaal. Ik vind het zelf irritant als een auto voor me aan 110 km/u en trager een vrachtwagen inhaalt, dus doe het zelf niet.
 
Om de software update 50.3 goed te laten verlopen zijn er in de FWD's van mijn X sensoren vervangen. De update is gelukt en de autowipers doen het prima, Maar de stoelen van de middelste rij gaan niet meer met EEN druk op de knop in de "instappositie" Ik moet de knop ingedrukt houden, en terug hetzelfde verhaal. Reboot heeft niet geholpen. Nou gebruik ik die 3e rij niet zo heel vaak maar onhandig is het wel. Sec gebeld en die hoorden het voor t eerst en gaan er achteraan.

Iemand hier hetzelfde meegemaakt?
 
Ik moet de knop ingedrukt houden, en terug hetzelfde verhaal. Reboot heeft niet geholpen. Nou gebruik ik die 3e rij niet zo heel vaak maar onhandig is het wel. Sec gebeld en die hoorden het voor t eerst en gaan er achteraan.
Iemand hier hetzelfde meegemaakt?

Heb je wel de "Easy entry" in de Settings wel op "ON" staan?
Zo niet, dan is het gebruik van die knop idd zoals je beschrijft.
 
Beetje verwarrend is het wel; je hebt Easy Entry voor de bestuurder en Easy entry voor de 2e rij.
De 1e is een aparte Driver Profile die optioneel gekoppeld is aan je Driver Profiel en de 2e is een ON/OFF in Settings van de Seats.

Het goede nieuws is dat je dus je 2e rij met die sneltoets kan bedienen en die voor je bestuurderstoel uit kan zetten (ik vind het erg handig, nu het (sinds 50.x?) pas geactiveerd wordt als je je gordel losmaakt).
 
  • Like
Reactions: HWS and Glitch