Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model X reservaties - Benelux - Bestelling/Design/Levering etc

This site may earn commission on affiliate links.
@HerrJones Nice! Helaas staat de mijne nu al twee dagen bij Tesla en moesten ze hem zelfs naar de 'bodyshop' sturen om een FWD af te stellen.

Vraagje: wat is jouw bereik bij 90%? En hoe is het verbruik?

Vond mijn verbruik nogal tegenvallen maar kan ook komen door de straffe wind van de afgelopen week
Frustrerend voor je, Dylan! Hopelijk heb je 'm snel terug.

Net voor het eerst opgeladen tot 90%, wat resulteert in een typical range van 354 km. Dat is ongeveer wat ik er van verwacht had, eigenlijk.

Ons gemiddelde verbruik tot nu toe lijkt zo'n 280-320 Wh/km. We hebben relatief rustig gereden, af en toe even een lekkere inhaalactie.

We hebben een 90D.
 
Het probleem dat ik hierboven beschreef met de passagiersdeur blijkt groter:

De deur wordt als "niet dicht" gemeld doordat het raam niet altijd volledig omhoog gaat. Er blijft dan een kleine kier over.

Vaag genoeg gebeurt dit nu soms ook als de auto geparkeerd en op slot is:

1. We sluiten alle deuren
2. We doen de auto op slot
3. We zien vanaf buiten dat het passagiersraam 100% omhoog is
4. Zo'n 5 minuten later gaat het auto alarm af
5. Passagiersraam blijkt ineens iets omlaag gegaan te zijn

Oftewel: het lijkt alsof de auto zelf besluit dat raam iets omlaag te doen, en daardoor het alarm af laat gaan.

Zal eens door de reset en andere sticky lijsten gaan.
 
38615, definitief bevestigd eind december. Eta is sindsdien al april/begin mei.
Ik heb VIN 38617 en mijn DS wist me gisteren te vertellen dat hij op reis is van west- naar oostkust. Gaat eerdaags op het schip in New York.... Eta is ook april/begin mei, maar volgens DS is de verwachting, afhankelijk van het weer, medio april. Status in MyTesla is sinds 17 feb op 'in productie genomen' . Nog een dikke maand wachten... Als je al twee jaar met een tesla hebt gereden is deze wachtperiode minstens zo erg als de eerste keer...
 
  • Like
Reactions: Xfrank
Ik heb VIN 38617 en mijn DS wist me gisteren te vertellen dat hij op reis is van west- naar oostkust. Gaat eerdaags op het schip in New York.... Eta is ook april/begin mei, maar volgens DS is de verwachting, afhankelijk van het weer, medio april. Status in MyTesla is sinds 17 feb op 'in productie genomen' . Nog een dikke maand wachten... Als je al twee jaar met een tesla hebt gereden is deze wachtperiode minstens zo erg als de eerste keer...

Ha, bijna gelijke nummers! Hoe ziet jouw configuratie er uit?

(Dit wordt onze vierde tesla en tweede X, de wachtperiode wordt dan wel iets draaglijker ;-)
 
Ha, bijna gelijke nummers! Hoe ziet jouw configuratie er uit?

(Dit wordt onze vierde tesla en tweede X, de wachtperiode wordt dan wel iets draaglijker ;-)
Wij hebben geopteerd voor een X75D, blauwe kleur met beige zetels - 5 zit, premium uitvoering, 20 inch velgen en trekhaak. We hebben er voor gekozen om de AP2 nog niet te activeren bij aankoop omdat dit nog niet op punt staat en we reeds slechte ervaringen hebben met AP1 op ons vorig model S.
 
En ook in ieder geval één blauwe S 90D met wit interieur -;). Weet jij om welke boot het gaat ?

Het zou de Maersk Kentucky kunnen zijn? Deze naam liet Tesla een tijdje terug vallen. Dit schip komt 12 maart aan in de haven van Antwerpen. Dan wordt het nog druk met uitleveren van auto's in de laatste dagen van maart, maar moet te doen zijn.
MAERSK KENTUCKY Huidige positie (IMO 9193240) | VesselFinder

Het is mij niet bekend of dit de boot is.
Zojuist van Tesla begrepen dat de boot maandag binnen loopt.
Uitleveringen vanaf de 20ste.
 
Het is mij niet bekend of dit de boot is.
Zojuist van Tesla begrepen dat de boot maandag binnen loopt.
Uitleveringen vanaf de 20ste.
Stiekem licht jaloers op de gedetailleerde informatie die sommigen ontvangen. Mijn enige houvast afgelopen okt-dec was dat ik in MyTesla de VIN zag verschijnen, de auto op "in productie" sprong en tenslotte op "onderweg vanaf de fabriek". Geen info over de treinreis noch de bootreis. Maar hij is er en 't rijdt fantastisch, dus zo erg was het niet :)
 
  • Like
Reactions: Refie
- Windruis bij FWD rechtsachter
- Ratelende achterklep bij sluiten
- Missende deadpedal, alleen een stuk vloerbedekking daar

Dat ghosting zullen ze toch echt wel op moeten gaan lossen want ik krijg er bijna hoofdpijn van. Het valt extra op als je door de zijruit naar buiten kijkt en dan weer door de voorruit.

Dead pedal - Wikipedia, nieuw woord geleerd vandaag :)

En daarmee heb ik ook een nieuw woord geleerd! En begrijp ik het nu goed, moest daar op de plaats waar je je linkervoet zet iets meer zitten dan alleen vloerbedekking? Want dat is bij ons ook niet, ik vond dat al zo slecht bedacht, omdat dat dan heel snel verslijt.
 
Nou volgens Tesla is het zo dat bij de Model X er niets zit. Bij mijn Model S zit er wel een steun en dat was dus al zo sinds 2013. Op mijn vraag om er dan maar een Model S steun te plaatsen in de X was het antwoord dat er ook geen voorbereid voor was aan/op het chassis en dus niet zomaar gedaan kon worden.

Best wel een misser imo…
 
  • Helpful
Reactions: STLL
- Geen cruise control (ook geen autopilot functies)

Gisteren heb ik mijn 60D opgehaald (tja, range zal ik op moeten letten). Mijn cruise control werkt ook (nog?) niet. FF gebeld met service, maar zou geactiveerd worden door software update.

Ik betwijfel dat eigenlijk wel een beetje, want heb nu versie 17.7.2 en de changelist maakt duidelijk vermelding van Traffic Aware Cruise Control.
Bovendien zie ik geen enkele voorligger opduiken op het dashboard. Ik vermoed dat de radar niet in orde is.

Ik heb de eerste 10-tallen kilometers de melding gekregen dat de camera's werden gekalibreerd. Dit bericht is ondertussen vervangen door "Cruise control niet beschikbaar, contacteer service als het probleem aanhoud."
Ik vermoed dat de radar het niet doet. Ik mis cruise control op dit moment toch ook wel zeer erg, doe veel autostrade.
 
Last edited:
Gisteren heb ik mijn 60D opgehaald (tja, range zal ik op moeten letten). Mijn cruise control werkt ook (nog?) niet. FF gebeld met service, maar zou geactiveerd worden door software update.

Ik betwijfel dat eigenlijk wel een beetje, want heb nu versie 17.7.2 en de changelist maakt duidelijk vermelding van Traffic Aware Cruise Control.
Bovendien zie ik geen enkele voorligger opduiken op het dashboard. Ik vermoed dat de radar niet in orde is.

Ik heb de eerste 10-tallen kilometers de melding gekregen dat de camera's werden gekalibreerd. Dit bericht is ondertussen vervangen door "Cruise control niet beschikbaar, contacteer service als het probleem aanhoud."
Ik vermoed dat de radar het niet doet. Ik mis cruise control op dit moment toch ook wel zeer erg, doe veel autostrade.

Hoeveel range heb je staan op 90 en 100%?

Ik zou terug naar het service center gaan om te laten kijken naar de cruise control. Volgens mij gaat het niet vanzelf tenzij er staat dat de camera moet calibreren. Een andere optie is om de auto helemaal uit te zetten (power off), 10 minuten te wachten en dan opnieuw op te starten. Die tip kreeg ik van technical support maar mocht bij mij niet baten, misschien bij jou wel.
 
Ik zou terug naar het service center gaan om te laten kijken naar de cruise control. Volgens mij gaat het niet vanzelf tenzij er staat dat de camera moet calibreren. Een andere optie is om de auto helemaal uit te zetten (power off), 10 minuten te wachten en dan opnieuw op te starten. Die tip kreeg ik van technical support maar mocht bij mij niet baten, misschien bij jou wel.

Heb daarstraks naar support lijn gebeld. Volgens hun systeem is de auto nog aan het kalibreren en dat duurt normaal zo'n 500-1000 km. Dus ik moet afwachten.
De eerste 30-tal km kreeg ik inderdaad een kalibratie melding, nu de "cruise niet beschikbaar".

Ik vindt eigenlijk dat een standaard cruise control (niet traffic aware) al had mogen geactiveerd zijn, dan kan ik ten minste de eerste 1000 km comfortabel snelweg doen, alhoewel het tot nu toe nog meevalt. Meer beenruimte geeft duidelijk minder belasting voor been en onderrug, ik weet nu zeker dat ik een grote auto nodig heb.
Er zullen wel goed geargumenteerde redenen zijn waarom een "domme" cruise niet aanwezig is, maar ondertussen blijven nieuwe klanten wel klagen...
 
Hoeveel range heb je staan op 90 en 100%?

Hij hangt nu aan een 11 kW laadpaal, zal later editen hoeveel bereik ik dan heb op 100%.
EDIT: ben net niet aan 100 % geraakt voor vertrek, maar had 261 km bij 80 % en 296 km net boven 90%.
Let wel op, ik heb nog maar 177 km op de teller staan, dus misschien past die het nog wel aan op basis van mijn verbruik. Ik denk dat ik een redelijk zuinige rijstijl heb, maar doe wel veel hoogtemeters.

Het voordeel van de 60D is dat er fysisch wel een 75 kWh batterij in zit. Dus ik krijg het volle vermogen, minder bereik, maar betaal 10k€ minder. Ik kan ook, ongestraft altijd opladen naar 100% van 60 kWh, want die software beperking van ~15 kWh zit bovenin. Laden boven 90% gaat ook sneller.

Mijn auto is wel een "unicorn" (tesla speak voor weinig voorkomende configuratie). Er was maar weinig tijd om een 60D te bestellen en geleverd te krijgen met AP2 en unlimited supercharging. En op die manier ook de goedkoopste X die ooit beschikbaar was, maar ik heb dat goedgemaakt met de opties ;)
 
Last edited:
Heb daarstraks naar support lijn gebeld. Volgens hun systeem is de auto nog aan het kalibreren en dat duurt normaal zo'n 500-1000 km. Dus ik moet afwachten.
De eerste 30-tal km kreeg ik inderdaad een kalibratie melding, nu de "cruise niet beschikbaar".

Ik vindt eigenlijk dat een standaard cruise control (niet traffic aware) al had mogen geactiveerd zijn, dan kan ik ten minste de eerste 1000 km comfortabel snelweg doen, alhoewel het tot nu toe nog meevalt. Meer beenruimte geeft duidelijk minder belasting voor been en onderrug, ik weet nu zeker dat ik een grote auto nodig heb.
Er zullen wel goed geargumenteerde redenen zijn waarom een "domme" cruise niet aanwezig is, maar ondertussen blijven nieuwe klanten wel klagen...

Tja dat zeiden ze bij mij ook maar bij 850km was het nog steeds niet beschikbaar. Hierna ben ik naar het SeC gegaan.

Hij hangt nu aan een 11 kW laadpaal, zal later editen hoeveel bereik ik dan heb op 100%.
EDIT: ben net niet aan 100 % geraakt voor vertrek, maar had 261 km bij 80 % en 296 km net boven 90%.
Let wel op, ik heb nog maar 177 km op de teller staan, dus misschien past die het nog wel aan op basis van mijn verbruik. Ik denk dat ik een redelijk zuinige rijstijl heb, maar doe wel veel hoogtemeters.

Het voordeel van de 60D is dat er fysisch wel een 75 kWh batterij in zit. Dus ik krijg het volle vermogen, minder bereik, maar betaal 10k€ minder. Ik kan ook, ongestraft altijd opladen naar 100% van 60 kWh, want die software beperking van ~15 kWh zit bovenin. Laden boven 90% gaat ook sneller.

Mijn auto is wel een "unicorn" (tesla speak voor weinig voorkomende configuratie). Er was maar weinig tijd om een 60D te bestellen en geleverd te krijgen met AP2 en unlimited supercharging. En op die manier ook de goedkoopste X die ooit beschikbaar was, maar ik heb dat goedgemaakt met de opties ;)

Is dat met de setting Typical? Ik had eerst ook een 60D in bestelling maar die was net gebouwd met AP1 hw waardoor ik een nieuwe bestelling heb moeten doen :(

Zou jij nog eens kunnen checken waar hij echt op stopt bij 90% en 100%? Mijn 75D geeft namelijk een teleurstellend bereik
 
Ik heb VIN 38617 en mijn DS wist me gisteren te vertellen dat hij op reis is van west- naar oostkust. Gaat eerdaags op het schip in New York.... Eta is ook april/begin mei, maar volgens DS is de verwachting, afhankelijk van het weer, medio april. Status in MyTesla is sinds 17 feb op 'in productie genomen' . Nog een dikke maand wachten... Als je al twee jaar met een tesla hebt gereden is deze wachtperiode minstens zo erg als de eerste keer...
Hmm,

Heb VIN 42438 en ook Eta april/mei. Als ik jullie nummers zie, zal dat iets langer duren. Jammer voor mijn vrouw. Duurt het langer voor ze de S krijgt.