Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model X

This site may earn commission on affiliate links.
Er zijn weer nieuwe plaatjes opgedoken op het internet.
Wit is ook niet lelijk...
x2.jpg

X1.jpg
 
Enquête-time

Als je een Classic S hebt...wat is dan de betere keuze ? (Want je wil natuurlijke de nieuwe snufjes zoals TACC, ...)

Overstappen op een D of wachten op de X ?
In NL zou ik zeggen, geniet van je 0% bijtelling maar dat is bij de zuiderburen anders geregeld!
Ik zou voor een P85D gaan (of X) alleen maar voor de verbeterde stoelen en wat leuke gadgets, TACC interesseert me niet zo. Rij liever zelf, maar het verhaal dat TACC / Autopilot binnenkort de parking tickets tot verleden kan laten behoren lijkt me wel leuk!!
Ik doe het nog een jaar of twee met de classic!
 
Als ik het geld had zou ik voor de D gaan. Hou van de sportievere lijn en heb de extra ruimte niet nodig.
Voorlopig eerst mijn classic S nog minstens 3 jaar rijden..

Ik kan je volgen in je redenering, maarrr een X gaat een trekhaak kunnen hebben, wellicht eveneens de performance van de D kunnen evenaren en daardoor wellicht beter kunnen presteren dan een Classic, heeft de next-gen autozetels, autopilot, radar, TACC, en inderdaad, het is wel een jeepachtig model, maar voor de rest heeft hij wellicht alle nieuwe toeters en bellen die ook de D nu heeft...
 
Als je de ecologiepremie hebt aangevraagd riskeer je hem ook te moeten terugbetalen als je je wagen verkoopt voor hij X jaar is (de X moet ik eens opzoeken).

En ik ben blij met mijn Vintage Model S. Geen haar op mijn hoofd dat eraan denkt om hem vroeger weg te doen.

De voorwaarden rond de ecologiepremie : De investeringen moeten steeds geactiveerd worden op de balans en over minimum 3 jaar afgeschreven worden. De investeringen moeten ook minimum 5 jaar na realisatie in het bedrijf behouden worden en mogen niet ter beschikking van derden worden gesteld.
 
Ik heb al jaren een X in reservering staan - een P85D besteld voor de prijsverhoging en toen gezien of de S85P+ goed weg kon (ja dus) en nu sinds 4 dagen die D. Alleen al voor de stoelen, de TACC en in het algemeen de evolutie die de auto heeft doorgemaakt wil ik dit trucje desnoods over een jaar voor de X opnieuw uit halen.
De TACC maakt file rijden gewoon leuk !