Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model Y levering

This site may earn commission on affiliate links.
2 feb een MYP QuickSilver besteld, verwachte levering feb/maart, ook nog geen VIN..

Op 04-02-23 een LR Quicksilver besteld. In de App staat al bijna 2 wkn: feb/mrt levering. Ook geen VIN.
Ik heb op 3 feb eem MYLR Quicksilver besteld, in de app staat februari/maart, Tesla Gent verwacht eind maart / begin april (en dan af te halen in Brugge), ik heb nog geen VIN gekregen, dus we wachten af

Ik zal het rijtje aanvullen :) Ik heb op 1 feb een MY LR QuickSilver besteld. App feb/mrt levering, maar in het SeC (aartselaar) zeiden ze bij de bestelling dat het begin april kon worden ook.
 
Hier 31/1 besteld: MY LR Quicksilver, 19" en zwart interieur. EAP bestel ik achteraf. Benieuwd wanneer we nieuws krijgen :)

Krijg je bij levering nu nog de mobiele lader en een gewone type 2 kabel? En zit de (in België) verplichte nood set (gevarendriehoek, verbandkist en brandblusser)?
 
Ik krijg nu een Y LR via Arval leasing. Ik had een S met gratis superchargen, inpluggen en laden. Hoe gaat het superchargen bij de geleasde Y? Ik heb een Shell recharge laadpas, werkt die dan ook op een supercharger?
Ligt aan je LM, sommige kunnen wel SUC verrekenen, bij andere moet je je eigen creditcard toevoegen aan je Tesla account en moet je declareren. Beste is dus even bij Arval te vragen.
 
Ik krijg nu een Y LR via Arval leasing. Ik had een S met gratis superchargen, inpluggen en laden. Hoe gaat het superchargen bij de geleasde Y? Ik heb een Shell recharge laadpas, werkt die dan ook op een supercharger?
Ik zit ook bij Arval en bij mij wordt zowel de SuC als ShellRecharge automatisch verrekend. Alle transacties zijn in het Arval portal te zien.
Bij de SuC heb je overigens geen pas nodig, dat is inpluggen en laden net als bij elke andere Tesla.
Wat betreft ShellRecharge kun je in de app zien waar je kunt laden.
Daarnaast heb ik een multi tankkaart, voor bv vervangend vervoer of tolbetalingen in NL.
 
Hier 31/1 besteld: MY LR Quicksilver, 19" en zwart interieur. EAP bestel ik achteraf. Benieuwd wanneer we nieuws krijgen :)

Krijg je bij levering nu nog de mobiele lader en een gewone type 2 kabel? En zit de (in België) verplichte nood set (gevarendriehoek, verbandkist en brandblusser)?
Ik heb op 3/2 dezelfde auto mogen ontvangen en daar zat een mobiele lader bij (enkel schuko, geen CEE stekker zoals deze in 2019 er wel bij zat) en een 7 meter type 2 kabel. Gevarendriehoek, gele hesjes en verbandkist zit er bij. Geen brandblusser in NL.
 
  • Like
Reactions: pl1964
Donderdag kan ik de MYLR AWD quicksilver in Tilburg ophalen en vandaag per SMS kenteken ontvangen. Als ik kenteken bij de diverse verzekeraars invoer zie ik steeds MY RWD ipv AWD. Ook als ik het kenteken invoer bij de RDW krijg ik de gegevens van een RDW te zien (oa maximumvermogen). Tesla gebeld/gemaild en zeggen na controle een LR AWD te hebben geregistreerd. Meer mensen hier last van? Om verzekering af te sluiten moeten de gegevens immers wel juist zijn.
 
Donderdag kan ik de MYLR AWD quicksilver in Tilburg ophalen en vandaag per SMS kenteken ontvangen. Als ik kenteken bij de diverse verzekeraars invoer zie ik steeds MY RWD ipv AWD. Ook als ik het kenteken invoer bij de RDW krijg ik de gegevens van een RDW te zien (oa maximumvermogen). Tesla gebeld/gemaild en zeggen na controle een LR AWD te hebben geregistreerd. Meer mensen hier last van? Om verzekering af te sluiten moeten de gegevens immers wel juist zijn.
Heb hetzelfde gehad met een MYLR. Deze staat/stond bij de RWD als een MYP. Opgebeld naar Tesla en die gaan het aanpassen. De verzekering (Unive) had er geen moeite mee. Als het maar uiteindelijk wel goed stond.
Het zou met 2 weken na melden aangepast moeten zijn bij de RDW door Tesla.
 
Donderdag kan ik de MYLR AWD quicksilver in Tilburg ophalen en vandaag per SMS kenteken ontvangen. Als ik kenteken bij de diverse verzekeraars invoer zie ik steeds MY RWD ipv AWD. Ook als ik het kenteken invoer bij de RDW krijg ik de gegevens van een RDW te zien (oa maximumvermogen). Tesla gebeld/gemaild en zeggen na controle een LR AWD te hebben geregistreerd. Meer mensen hier last van? Om verzekering af te sluiten moeten de gegevens immers wel juist zijn.
Haha...is dit juist niet gunstiger voor de bijtelling of klopt de cat prijs wel en gaat het alleen om de registratie (variant/ uitvoering code) van de auto?
 
Donderdag kan ik de MYLR AWD quicksilver in Tilburg ophalen en vandaag per SMS kenteken ontvangen. Als ik kenteken bij de diverse verzekeraars invoer zie ik steeds MY RWD ipv AWD. Ook als ik het kenteken invoer bij de RDW krijg ik de gegevens van een RDW te zien (oa maximumvermogen). Tesla gebeld/gemaild en zeggen na controle een LR AWD te hebben geregistreerd. Meer mensen hier last van? Om verzekering af te sluiten moeten de gegevens immers wel juist zijn.
Zelfde probleem op de polis bij aanmelden bij Univé, na een telefoontje hebben zij het goed gezet in hun polis.
Bij de RDW kan ik dit niet zien, staat nergens AWD, alleen type 003, variant YL5D en uitvoering: BZB3S5T3
 
Heb hetzelfde gehad met een MYLR. Deze staat/stond bij de RWD als een MYP. Opgebeld naar Tesla en die gaan het aanpassen. De verzekering (Unive) had er geen moeite mee. Als het maar uiteindelijk wel goed stond.
Het zou met 2 weken na melden aangepast moeten zijn bij de RDW door Tesla.
Univé blijkt er bij mij ook geen moeite mee te hebben gelukkig. Donderdag bij oplevering zal ik Tesla verzoeken eea aan te passen. Vindt het overigens wel slordig.
 
28/01/2023 een Model Y RWD besteld. Verwachte levertijd Maart 09 - Maart 21. In mijn account kan ik nog geen VIN zien, achterliggend in de broncode heb ik wel mijn VIN kunnen achterhalen. Raar dat deze dan niet zichtbaar is in mijn account. Volgens Tesla Hasselt zou de wagen 14 maart moeten toekomen.
Vandaag 21/02/2023 is mijn VIN zichtbaar geworden in de app, stond echter al een week verborgen in de bron code. Ben benieuwd wanneer ik iets hoor :) Levering nog steeds voorzien op de hierboven vermelde datum.
 
BE order - MY RWD wit, zwart interieur, 20" velgen. Besteld 23/1, VIN gekregen 29/1, oorspronkelijke window levering 14/2-26/2.
Aan boord van de Hoegh Trapper, vertrokken op 18/1 in Shanghai, ETA Zeebrugge 22/2.
Levering vastgelegd op 27/02, gisteren gewijzigd door Tesla naar 3/3.
 
  • Like
Reactions: Blackbelt