Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model Y levering

This site may earn commission on affiliate links.
En je verwacht dat wij weten of er einde Q2 kortingen worden gegeven? Zoiets wordt vanuit Tesla HQ doorgevoerd en zelfs de medewerkers in NL weten dit niet op voorhand :)
Stel gewoon een vraag. Ik verwacht niet dat jij die wijsheid in pacht hebt en ik heb zelf dat zelf ook niet. Heb trouwens ook geen glazen bol. Het was gewoon een vraag over jullie mening. Maar was het niet.
 
Vandaar deze vraag ook. Prijzen zijn zeker all-time low.

De prijzen in de VS en China zijn net licht verhoogd. Europese verkopen breken alle records, mijn glazen bol zegt geen verlagingen meer.

(Geen advies, IMHO, doe je eigen onderzoek, yadayada yada 😁)

Edit: dan laat ik discounted demo’s ed buiten beschouwing einde Q.
 
Last edited:
  • Like
Reactions: DM231191
Zelf deel ik die mening. Maar de aandeelhouders morren tegen Musk ( althans wat we kunnen lezen ) dacht misschien vanwege de stuks / aantal verkochten per kwartaal. Was / ben benieuwd naar jullie meningen hier, vandaar
Aandeelhouders waren het vooral niet eens met de prijsverlagingen.
Je weet nooit wat het kwartaal einde brengt. Maar het kan ook zo maar gebeuren dat de prijzen ook hier weer met een paar duizend euro omhoog gaan gedurende het kwartaal.

Op de lange termijn (jaren) verwacht ik overigens dat de prijzen van Tesla nog iets gaan dalen.
 
  • Like
Reactions: M.W.
wat ik er van heb kunnen lezen zitten in alle bedrijven die onder zijn gebracht door Musk zeker een hele goed visie op de langere termijn. Dat is nu al wel bewezen. Maar ik denk dat we nu of tropic gaan. Maar bedankt voor de link.
 
Nou ik heb een datum hoor, 17 mei ophalen in Utrecht.
Had je al eerder een afleverdatum?

Ik ontving op 24 april een SMS dat ik op 8 mei de "direct leverbare" zwarte MYLR19 kon ophalen die ik de dag ervoor besteld had.

Op 28 april verkocht ik mijn huidige auto. Een weekje zonder auto was wel te doen. Een beetje schuiven met kantoordagen en zo. Op 1 mei ontvang ik een telefoontje van "delivery" met een heel verhaal over een hal vol rook en dat het iets zal opschuiven, maar dat ik nog zal horen..

Op 4 mei zie ik dat jij tot 17 mei moet wachten. Argh! Ik hoop echt dat ik eerder aan de beurt ben. Ik kijk heel erg uit naar deze auto!

PS: Hi allemaal! Dit was mijn eerste post. ;-)
 
  • Like
Reactions: peter85
Had je al eerder een afleverdatum?

Ik ontving op 24 april een SMS dat ik op 8 mei de "direct leverbare" zwarte MYLR19 kon ophalen die ik de dag ervoor besteld had.

Op 28 april verkocht ik mijn huidige auto. Een weekje zonder auto was wel te doen. Een beetje schuiven met kantoordagen en zo. Op 1 mei ontvang ik een telefoontje van "delivery" met een heel verhaal over een hal vol rook en dat het iets zal opschuiven, maar dat ik nog zal horen..

Op 4 mei zie ik dat jij tot 17 mei moet wachten. Argh! Ik hoop echt dat ik eerder aan de beurt ben. Ik kijk heel erg uit naar deze auto!

PS: Hi allemaal! Dit was mijn eerste post. ;-)
Welkom! Niet direct de beste ervaring met Tesla service dus, helaas. Hopelijk krijg je hem daadwerkelijk op de 17e. Het zal de moeite van het 'wachten' (er zullen velen jaloers zijn op deze levertijd) zeker waard zijn.
 
Ik kreeg vandaag hetzelfde bericht uit Tilburg. Ik heb vorige week gevraagd of het mogelijk is om mijn auto deze week te leveren. Antwoord van Tesla vandaag: Helaas zijn wij deze week voor leveringen gesloten i.v.m. een verbouwing.
Mijn nieuwe MYQSLR19" (woensdag 26 april betaald) wordt nu op dinsdag 9 mei geleverd.
Ik lees dat er veel QS wachters eindelijk binnenkort de auto's geleverd krijgen. Gefeliciteerd allemaal!! Ik krijg eind mei/ begin juni 2 sets zwarte 19 inch Gemini "mat black" wieldoppen -met Tesla Logo- binnen. Dit zijn doppen die over de zilveren velgrand vallen, waardoor de velg optisch ook groter lijkt. Ik heb deze doppen gezien op een QS en ben zelf van mening dat ze wel heel, heel erg mooi staan. Heb je interesse om een set over te nemen, stuur mij dan een PM.

Zie hier de foto van de doppen op de QS van een mede forum lid:
Topic: #2,489
 
Last edited:
Welkom! Niet direct de beste ervaring met Tesla service dus, helaas. Hopelijk krijg je hem daadwerkelijk op de 17e. Het zal de moeite van het 'wachten' (er zullen velen jaloers zijn op deze levertijd) zeker waard zijn.

Mja.. Ik wacht nog steeds op een telefoontje. Voor de duidelijkheid: ik HAD een afspraak op 8 mei, maar nu dus helemaal geen datum. Hoop niet dat het pas de 17e wordt, want dan moet ik een auto gaan huren of zo.

Het gaat bij mij ook niet om een QS, maar om een zwarte uit "direct leverbaar". Heb ook al een VIN en kenteken. Ik hoop toch zo dat ik hem wel ergens volgende week mag ophalen...
 
  • Like
Reactions: NielsA
Ik was vorige week bij Tesla Tilburg en die zeiden dat ze morgen op zijn vroegst de Midnight Cherry hebben staan.

Nu sta ik bij een Tesla Store in Århus en zie ik dat ze de Midnight Cherry afgedekt hebben staan. Is morgen de grote release ofzo?
 

Attachments

  • IMG_8688.jpeg
    IMG_8688.jpeg
    404.4 KB · Views: 53