Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model Y levering

This site may earn commission on affiliate links.
Model Y besteld in december , levering zou februari zijn, . Heb nog geen VIN nummer . Ik heb besteld met zwarte velgen en 20 " banden . Ik wens nu liever de 19 " velgen standaard en elders zwarte velgen te kopen . Kan volgens de site de bestelling wijzigen , maar er staat bij "opgelet indien u de bestelling wijzigt kan het een invloed hebben op leveringsdatum " .Iemand ervaring mee ?
Hiervoor kan je het beste je eigen tesla center bellen. Zij kunnen aangeven wat de gevolgen zullen zijn. Des te eerder je dit doet des te kleiner de gevolgen zullen zijn.
 
  • Like
Reactions: peterkr
Hiervoor kan je het beste je eigen tesla center bellen. Zij kunnen aangeven wat de gevolgen zullen zijn. Des te eerder je dit doet des te kleiner de gevolgen zullen zijn.
Ondertussen gebeld , wijziging = nieuwe bestelling , dus nieuw ticket en je komt terug in de wachtrij achteraan , kans op levering in feb/maart kon men niet zeggen ,dus ik riskeer het niet en laat wat het is .
 
Zijn er mensen die weten waar je deze kan kopen in Europa?

Vind ze fantastisch. Vooral omdat ik geen zin heb om duurdere velgen te kopen waar dan toch schade aan zal zijn met tijd. Maar dit is pakken mooier dan de standaard covers op de model Y.
 
Zijn er mensen die weten waar je deze kan kopen in Europa?

Vind ze fantastisch. Vooral omdat ik geen zin heb om duurdere velgen te kopen waar dan toch schade aan zal zijn met tijd. Maar dit is pakken mooier dan de standaard covers op de model Y.

Ik zit met het zelfde dilemma :) Na wat opzoekingswerk nog geen methode gevonden die minder dan 600 euro kost... En dat heb ik ook niet over voor wat kunststof wieldoppen...

Mijn voorlopig plan is om de gemini's zwart te plastidippen
 
Ondertussen gebeld , wijziging = nieuwe bestelling , dus nieuw ticket en je komt terug in de wachtrij achteraan , kans op levering in feb/maart kon men niet zeggen ,dus ik riskeer het niet en laat wat het is .
Wat je ook kunt doen is de site van snel leverbare modellen in te gaten houden, en als daar de versie tussen zit die je graag wilt die bestellen en de andere bestelling annuleren. Alleen de vraag of de versie die je wilt er tussen komt te staan natuurlijk. En wees er snel bij, want die snel leverbaren gaan altijd heel snel weer van de site af.
 
  • Like
Reactions: peterkr
Het schijnt er goed uit te zien als de originele velgen gepoedercoat worden.
Vind ik ook, dus dat is ook nog steeds een optie voor mij... Offertes hier in de buurt komen op €500 tot €650 excl btw

Maar dan heb je de negatieve impact op bereik, en is je velg kwetsbaarder voor stoeprandschade... En die zaken zouden wel gecovered zijn met de wieldoppen van Rimetrix.

@mickvdh33 Ik woon ook in regio Kortrijk trouwens, dus als je een Rimetrix te pakken krijgt kunnen we misschien de verzendkosten optimaliseren :)
 
@mtvw Er zijn bedrijven waarmee je goederen uit de VS kunt laten reshippen naar de EU, bijv. Stackry. Een pakket van 55x55x30cm van max 5kg (ik gok dat een set Rimetrix daar in past) kost circa $160. Tel daar de kosten van de Rimetrix bij op en je komt rond de $450.

Maar dan moet het pakket waarschijnlijk nog langs de douane voor de import... Met www.invoercalculator.be kom ik dan op 611 totale kost...
 
Is er ondertussen al iemand met een vin in de sourcecode? In het VK en andere landen is er inmiddels al meer bekend over de levering van model y.
Ik krijg ondertussen het idee dat wij in de lage landen het laatste aan de beurt zijn. Het wachten duurt al zo lang😒
 
Ik heb sinds vandaag een VIN in de source code (let op, zoeken naar "LRW") en een tekstje ivm levering.
Het betreft een zwarte MYLR, zwart interieur, 19"

Verwachte levertijd: Februari 08 - Februari 20​


Wij nemen contact met u op om een leverdatum af te spreken. De levertijd hangt af van de reserveerdatum, besteldatum, het afleveradres en de voertuigconfiguratie.

Screenshot 2022-01-21 at 20.10.35.png
 
@simohell : wanneer heb je die bestelling geplaatst, en in welk Tesla Center?

Hier een witte MYLR, zwart interieur en 19" Gemini besteld op 22 december 2021 in het Tesla Center Aartselaar.
Nog geen bevestiging gekregen of VIN nummer te zien in de code.

Eind oktober besteld, initieel gevraagd voor Berlin Build, maar dit geannuleerd in november als het bleek dat dit lang kon duren.

Online besteld -uiteraard- maar contact en testrit verliep via tesla gent.
 
Eind oktober besteld, initieel gevraagd voor Berlin Build, maar dit geannuleerd in november als het bleek dat dit lang kon duren.

Online besteld -uiteraard- maar contact en testrit verliep via tesla gent.
Dat maakt normaal geen verschil. Je initiele order datum is dus oktober, maar er werd een "pauze" gezet op je order dat in November terug actief werd gezet. Dus ik vermoed dat je, net als vele anderen die ik zie, bij de oktober batch van toewijzingen zit momenteel. Nog niemand gehoord die in November besteld heeft en reeds een VIN heeft voor model Y.
 
Gaat de MY MIG nu meteen met de nieuwe processor en met hoedenplank komen? En met 82 ipv 77 kWh batterij?

Ik ga wellicht van baan wisselen. Moet ik mijn nieuwe MY inleveren🥲. Andere bedrijf geen leaseregeling. Denk erover dan zelf een Y te kopen. Maar dan wacht ik beter even tot ik zeker weet wat er uit Duitsland komt.