Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model Y levering

This site may earn commission on affiliate links.
SeC wist mij ook te zeggen dat het op en af gaat met die trekhaak. Op dit moment zou hij weer moeilijker verkrijgbaar zijn.
Sedert dat ze door hebben dat de versie met Li-ion laagspanningsbatterij een aangepste trekhaakmodule nodig maken.
Mijn trekhaak zit er op, maar wacht al meer dan een maand op de aangepaste module.
Ik denk dat ze nog moet ontworpen worden.

Zie model Y trekhaak draadje.
 
Ik heb een MYLR 19inch Wit/Wit interieur besteld begin maart '22 met de naïeve illusie dat ik hem ging hebben in mei (zoals duidelijk op de Tesla website stond voor België). De leasingmaatschappij had echter in hun overzichtsdashboard september ingegeven als leveringsdatum dus ik had al een donkerbruin vermoeden dat het wachten zou zijn. Dus vorige week eens naar Tesla Gent gebeld hoe het nu zit voor september en daar kreeg ik te horen dat alles in orde was. Het is te zeggen, er is een reservatienummer in hun systeem voor de auto maar ... door mijn witte zetels zal levering pas januari - maart 2023 zijn wegens leveringsproblemen witte zetels voor Duitsland. Als ik hem sneller wil dan moet ik de witte zetels laten vallen en hopen dat er binnenkort eentje beschikbaar komt van een klant die hem nog niet wil OF dat ik mijn huidige bestelling annuleer en snel eentje met zwarte zetels neem. Ik zou hem dan, volgens de Tesla website, een maandje vroeger (december) hebben... (yeah right...). Kan trouwens ook niet meer want mijn leasingmaatschappij laat geen Tesla bestelling meer toe. Volgens hun komen ook alle Model Y's voor België die na juni worden gemaakt nu uit Duitsland.

Dus bottomline: geen 2 maand wachttijd zoals initieel op de website stond en me destijds ook voor Tesla heeft doen kiezen maar eerder richting 1 jaar. De Duitse merken die ik niet weerhouden had omwille van levertijd waren echter wel direct duidelijk van hun 1 jaar+ wachttijd. Het zal me leren om 1 optietje te nemen voor deze auto. Not happy at all.
 
  • Informative
Reactions: DRS ACTIVE
Ik heb een MYLR 19inch Wit/Wit interieur besteld begin maart '22 met de naïeve illusie dat ik hem ging hebben in mei (zoals duidelijk op de Tesla website stond voor België). De leasingmaatschappij had echter in hun overzichtsdashboard september ingegeven als leveringsdatum dus ik had al een donkerbruin vermoeden dat het wachten zou zijn. Dus vorige week eens naar Tesla Gent gebeld hoe het nu zit voor september en daar kreeg ik te horen dat alles in orde was. Het is te zeggen, er is een reservatienummer in hun systeem voor de auto maar ... door mijn witte zetels zal levering pas januari - maart 2023 zijn wegens leveringsproblemen witte zetels voor Duitsland. Als ik hem sneller wil dan moet ik de witte zetels laten vallen en hopen dat er binnenkort eentje beschikbaar komt van een klant die hem nog niet wil OF dat ik mijn huidige bestelling annuleer en snel eentje met zwarte zetels neem. Ik zou hem dan, volgens de Tesla website, een maandje vroeger (december) hebben... (yeah right...). Kan trouwens ook niet meer want mijn leasingmaatschappij laat geen Tesla bestelling meer toe. Volgens hun komen ook alle Model Y's voor België die na juni worden gemaakt nu uit Duitsland.

Dus bottomline: geen 2 maand wachttijd zoals initieel op de website stond en me destijds ook voor Tesla heeft doen kiezen maar eerder richting 1 jaar. De Duitse merken die ik niet weerhouden had omwille van levertijd waren echter wel direct duidelijk van hun 1 jaar+ wachttijd. Het zal me leren om 1 optietje te nemen voor deze auto. Not happy at all.
Wow....
Bijna exact dezelfde configuratie (had alleen 20 inch), later besteld (april 2022) en ik had m eind juni 2022.
 
Zo net weer verschoven van 24/9-30/9 naar Okt-Nov. ODD 15/3/22 MY LR wit/zwart int. wat een grap
Ik snap het niet meer...
Zojuist weer een update:

12/2022 - 02/2023 what a joke! Eerst 23 - 30 september.

Order date: 19/4/22, MYLR zwart/zwart/20”

Dit is echt ongelofelijk. Originele levering zou in juli plaatsvinden.
Nu net ook 11/2022 - 01/2023 in plaats van 24-30 september...
 
Lijkt inderdaad nergens op te slaan, want als je nu bestelt krijg je het volgens de website sneller geleverd, namelijk nov-jan. Er is serieus iets mis met die leverings-AI. Not amused!
Ja je mag er eigenlijk niet op vertrouwen maar was toch wel pissed gisteren bij deze verandering. Hopelijk is het een bug en komt die VIN allocatie alsnog deze week...
 
  • Like
Reactions: DRS ACTIVE
Nou, hier net ook een EDD-update gehad: van 23-30/09 naar... '01/23 - 03/23'. Long Range Silver (Black interior, 20 inch wheels) besteld in april, met een initiële EDD van juli 22. Naar Tesla België gebeld, en blijkbaar staat de telefoon al de hele roodgloeiend...

Prutsers.
 
  • Funny
Reactions: DRS ACTIVE
Ik heb gebeld met de garage in Sint-Martens Latem, en blijkbaar zijn er heel wat Belgen die vandaag een EDD-verschuiving hebben ontvangen. Vriendelijk dame, die duidelijk even weinig weet als wij :). Anyhow, daar gaat mijn elektrisch roadtripje naar Noorwegen in November
Dat is alles wat ze wisten? En is dit een fout of verwachten ze de auto's effectief niet?