You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Bij mij stond eerst 26/8 in het account. De kwam de SMS op dezelfde dag dat ik betaald had, en toen was de leverdatum 2/9 geworden. Maar dat kan ook toeval zijn.Ik heb nog geen bericht gehad voor levering. VIN 059xxx. Gebeld en zou rond 30-8 klaar staan, levering SMS zou nog een keer volgen. Vreemd dat je wel SMS hebt ontvangen voor 2-9. Begrijp inderdaad niks van het systeem
Tesla heeft geen dealers maar eigen service-centra. Dat is wel een belangrijk verschil. Er valt nergens over te onderhandelen en voor alles rond garantie is toestemming van Tesla nodig. Vaak snel en geen probleem, maar als t ingewikkeld wordt .. wel. Troost je met de gedachte dat China heel puike model Y’s maakt waar zeker na zoveel productie weinig mis mee zal zijn. Dat was met de model ☰’s ook zo. Kinderziektes eruit! Veel plezier!Net mijn Tesla dealer gebeld.
De 2170 NCA cellen die in de Model 3 en Model Y Long Range en Performance versies hebben een NCA samenstelling met een hogere energiedichtheid dan de SR+ modelvarianten.Wat voor battery pack zou de Chinese Y mee komen? Mijn VIN geeft de letter "E" aan voor de battery pack. Volgens Tesla vehicle VIN number Decoder komt dat overeen met Lithium-Ion en niet met Lithium Iron Phosphate (dat zou "F" moeten zijn). Dat zou wel jammer zijn, want ik hoor tot nu toe betere verhalen over LFP battery packs.
De 2170 NCA cellen die in de Model 3 en Model Y Long Range en Performance versies hebben een NCA samenstelling met een hogere energiedichtheid dan de SR+ modelvarianten.
Bedankt voor de uitgebreide uitleg en de linkjes. Erg interessant! Ik had helemaal niet door dat LFP alleen voor SR+ gebruikt werd. Maar na je uitleg klinkt dat helemaal logisch.In andere woorden: Die LFP batterijpaketten zouden (te) zwaar en (te) groot worden om de range te kunnen leveren van de Long Range modellen.
Meer info hier:
BU-205: Types of Lithium-ion
Become familiar with the many different types of lithium-ion batteries: Lithium Cobalt Oxide, Lithium Manganese Oxide, Lithium Iron Phosphate and more.batteryuniversity.com
En hier:
Panasonic boosts energy density, trims cobalt in new 2170 battery cell for Tesla | TechCrunch
Panasonic has developed new battery technology for the "2170" lithium-ion cells it produces and supplies to Tesla, a change that improves energy densitytechcrunch.com
Kortom: beide types hebben hun eigen optimale toepassingen. De 2170 NCA cellen die in de Model 3 en Model Y Long Range en Performance versies hebben een NCA samenstelling met een hogere energiedichtheid dan de SR+ modelvarianten
You're very welcomeBedankt voor de uitgebreide uitleg en de linkjes. Erg interessant! Ik had helemaal niet door dat LFP alleen voor SR+ gebruikt werd. Maar na je uitleg klinkt dat helemaal logisch.
You're very welcome
En over de nieuwe 4680 cellen die op termijn (< 1 jaar ??) ook in Berlijn en Austin worden toegepast in "structural battery packs" hier een synopsis:
Everything You Need To Know About Tesla's New 4680 Battery Cell - CleanTechnica
Tesla didn't hold back at Battery Day, announcing a new tabless 4680 cell form factor, among many other things.cleantechnica.com
Of Google even op "4680".
Als je naar de Europese type goedkeuring kijkt (zie Link naar ander stuk van het forum) dat lijken de voor Europa goedgekeurde model Y LR & P een NCMA batterij te hebben. Dit is de nieuwe batterij van LG Chem met een hoger nikkel gehalte, minder cobalt en een hogere energiedichtheid dan de NCA batterijen. Daarmee waarschijnlijk ook een betere range.De 2170 NCA cellen die in de Model 3 en Model Y Long Range en Performance versies hebben een NCA samenstelling met een hogere energiedichtheid dan de SR+ modelvarianten.
In andere woorden: Die LFP batterijpaketten zouden (te) zwaar en (te) groot worden om de range te kunnen leveren van de Long Range modellen.
Meer info hier:
BU-205: Types of Lithium-ion
Become familiar with the many different types of lithium-ion batteries: Lithium Cobalt Oxide, Lithium Manganese Oxide, Lithium Iron Phosphate and more.batteryuniversity.com
En hier:
Panasonic boosts energy density, trims cobalt in new 2170 battery cell for Tesla | TechCrunch
Panasonic has developed new battery technology for the "2170" lithium-ion cells it produces and supplies to Tesla, a change that improves energy densitytechcrunch.com
Kortom: beide types hebben hun eigen optimale toepassingen.
Nu in Berlijn.Zojuist twee zwarte Model Y gespot op de A67 België richting Eindhoven. Let ook even op de stickers: "Not Model Y"
View attachment 695975 View attachment 695976
Even klikken voor grote foto.
Ze hebben er eentje achtergelaten bij het Service Center in Eindhoven. Groter van buiten en binnen dan de Model 3 dus zeker een betere optie voor mensen die ruimte nodig hebben.Zojuist twee zwarte Model Y gespot op de A67 België richting Eindhoven. Let ook even op de stickers: "Not Model Y"
View attachment 695975 View attachment 695976
Even klikken voor grote foto.
I know that Centraal Beheer, Univé and Turien no longer require additional security. There may be more insurance companies. Because the premium depends a lot on your situation, I recommend getting a quotation from each of them.Hi All,
I have a delivery day next week.
Do you have advice on choosing an insurance company without installing additional security equipment?