Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model Y levering

This site may earn commission on affiliate links.
Gisteren mijn MY opgehaald. Alles was keurig netjes geregeld. Er waren gisteren volgens de Tesla medewerkers 150 leveringen. Auto tot 95% opgeladen, missende usb poorten geïnstalleerd bij de auto’s waar ze ontbraken en ik heb geen onvolkomenheden kunnen ontdekken. Wel jammer dat er geen bakjes in de middenconsole zitten en dat je er maar een maandje premium connectivity erbij krijgt ipv een jaar. Ook viel het mij op dat er standaard geen Spotify account meer bij wordt geleverd. Volgens mij heeft Elon een top jaar gehad dus die paar kleine dingetjes hadden de kers op de taart geweest. Voor de rest is de MY een topauto. Zelfs mijn vrouw is er blij mee. Ze vond de M3 achter te krap.
 

Attachments

  • F03C6F53-DC13-4314-A7D6-9B70D3CD74DB.jpeg
    F03C6F53-DC13-4314-A7D6-9B70D3CD74DB.jpeg
    382.4 KB · Views: 78
  • E03202BE-C8E3-4FBC-8A22-1D17C5FF7999.jpeg
    E03202BE-C8E3-4FBC-8A22-1D17C5FF7999.jpeg
    556.9 KB · Views: 57
Gisteren mijn MY opgehaald. Alles was keurig netjes geregeld. Er waren gisteren volgens de Tesla medewerkers 150 leveringen. Auto tot 95% opgeladen, missende usb poorten geïnstalleerd bij de auto’s waar ze ontbraken en ik heb geen onvolkomenheden kunnen ontdekken. Wel jammer dat er geen bakjes in de middenconsole zitten en dat je er maar een maandje premium connectivity erbij krijgt ipv een jaar. Ook viel het mij op dat er standaard geen Spotify account meer bij wordt geleverd. Volgens mij heeft Elon een top jaar gehad dus die paar kleine dingetjes hadden de kers op de taart geweest. Voor de rest is de MY een topauto. Zelfs mijn vrouw is er blij mee. Ze vond de M3 achter te krap.
Mooi! veel plezier ermee! mijn MY (zelfde kleur) stond naast die van jou paar weken terug. Inderdaad jammer van een maandje premium connectivity. Werkte bij jou het draadloos opladen ook niet? ik kreeg een usb kabel erbij en bij voorraad zou er een afspraak gemaakt worden.
 
Mooi! veel plezier ermee! mijn MY (zelfde kleur) stond naast die van jou paar weken terug. Inderdaad jammer van een maandje premium connectivity. Werkte bij jou het draadloos opladen ook niet? ik kreeg een usb kabel erbij en bij voorraad zou er een afspraak gemaakt worden.
Dank je! Het draadloos laden werkt bij mij en ook alle usb-c poorten zijn gelukkig aanwezig, echter geen hoedenplank.
 
  • Like
Reactions: telsa013
Gisteren mijn MY opgehaald. Alles was keurig netjes geregeld. < . . . > Wel jammer dat er geen bakjes in de middenconsole zitten . . .

Het is wat krenterig inderdaad, dat die bakjes er niet standaard bijzitten. Maar ze zijn los te koop bij Tesla, kijk bij Shop en dan Voertuigasseccoires ModelY:

1640530997558.png


Ik heb ze gekocht (voor 20 euro, incl. verzendkosten) en ze passen prima.
 
Ik ben vorige keer tijden bezig geweest om mijn tesla aan mijn app te koppelen (eindeloos met California aan de lijn gehangen). Gaat dat vanzelf goed als je je Y ophaalt? Maak me zorgen dat ik het niemand in kan peperen als je remote ophalen hebt. Spreek je nog iemand?
 
Ik ben vorige keer tijden bezig geweest om mijn tesla aan mijn app te koppelen (eindeloos met California aan de lijn gehangen). Gaat dat vanzelf goed als je je Y ophaalt? Maak me zorgen dat ik het niemand in kan peperen als je remote ophalen hebt. Spreek je nog iemand?
Als je de fabriek uit rijdt is je app automatisch gekoppeld. Er lopen genoeg medewerkers van Tesla rond om dingen te vragen. No worries .
 
  • Like
Reactions: JanG007 and Robster
Gisteren mijn auto opgehaald. Ging perfect, tuurlijk het is even aanpassen in deze tijd maar ze doen er alles aan om het proces zo goed als mogelijk te laten verlopen. Bij het wegrijden check je uit en omdat het een lease auto is duurt het maximaal 1,5 uur voordat de App gekoppeld is. Veel plezier!
Ps: welkom voor de koffie om ervaringen en handigheidjes te delen. Ook benieuwt naar je kofferhoes.
 

Attachments

  • D6FF2047-F9FA-4DF3-B281-E23EEC875FE7.jpeg
    D6FF2047-F9FA-4DF3-B281-E23EEC875FE7.jpeg
    98.5 KB · Views: 57
Gisteren mijn auto opgehaald. Ging perfect, tuurlijk het is even aanpassen in deze tijd maar ze doen er alles aan om het proces zo goed als mogelijk te laten verlopen. Bij het wegrijden check je uit en omdat het een lease auto is duurt het maximaal 1,5 uur voordat de App gekoppeld is. Veel plezier!
Ps: welkom voor de koffie om ervaringen en handigheidjes te delen. Ook benieuwt naar je kofferhoes.
Wat grappig, toevallig heb ik gisteren ook een blauwe opgehaald met dezelfde wielen!
Wel gelijk de boost upgrade gedaan en dat maakt een verschil vind ik. De upgrades doe ik nadat het kenteken er is zodat dit geen onderdeel uitmaakt van de fiscale waarde #yolo
 
  • Like
Reactions: telsa013
Gisteren mijn auto opgehaald. Ging perfect, tuurlijk het is even aanpassen in deze tijd maar ze doen er alles aan om het proces zo goed als mogelijk te laten verlopen. Bij het wegrijden check je uit en omdat het een lease auto is duurt het maximaal 1,5 uur voordat de App gekoppeld is. Veel plezier!
Ps: welkom voor de koffie om ervaringen en handigheidjes te delen. Ook benieuwt naar je kofferhoes.
Woow..1,5 uur ??? Ik heb erop gelet gisteren bij het ophalen van m'n wagen. Voor ik bij Tesla binnenstapte, niets in de app te zien.
Ze hebben m'n ID gevraagd en pief...ik zag m'n wagen in de App. (aan het laden). Daarna in de wagen gestapt, sleutel gekoppeld en was ik op weg.

No delays, ook leasingwagen. Op Tesla.com zie ik niets maar dat is normaal aangezien wij de master account niet krijgen.
 
Morgen mag ik mijn MY ophalen. Goed om te horen dat de USB problemen zijn opgelost.

Jammer dat er geen luxe kentekenplaten op zitten, morgen ook maar even langs de automaterialen zaak :)
heb jij de ryzen chipset?
Heeft iemand al een MY geleverd gekregen met een Ryzen chipset (te controleren via Auto icoon > Software > Meer informatie) of andere upgrades?

Mijn MY-LR wordt geleverd in maart. Hoop dat er tegen dan de nieuwe chipset in zit. Zoniet, levering weigeren? Kan dit op de dag zelf na controle? Kan ik dan een nieuwe leverdatum kiezen?
 
Ik heb eerder deze week een nieuwe Y LR besteld, levering februari 2022 volgens Tesla . Mijn model S kan ik eerstdaags verkopen aan iemand, maar die wil deze wagen direct ter beschikking hebben . Mocht de levering van model Y LR inderdaad in februari 2022 plaatsvinden , dan kan ik wel een oplossing zoeken voor deze 2 maanden . Indien niet , dan heb ik een probleem . Dus mijn vraag aan jullie : klopt het ongeveer dat tussen recente bestellingen en levering van model Y LR slechts twee maand zitten ?