Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model Y levering

This site may earn commission on affiliate links.
Vorige week mijn Y opgehaald. Het lijkt of mijn stuur niet geheel recht staat bij rechtuit rijden. Hebben meer mensen dat?
Zou zeker vlak na aflevering heel voorzichtig zijn met third party ingrepen. Zou het in eerste instantie bij Tesla zelf melden en bij voorkeur daar laten doen. Je weet ook niet zeker of het louter om uitlijning gaat.

My 2 cents.
 
Voor zij in afwachting van hun wagen:
  • Berlijn lijkt Model Y performance modellen op te starten. Er zijn twitter draadjes met 33 wagens uit de fabriek op hun parking.
  • 2 ships op target list vanuit China richting Europe, 1 reeds vertrokken, andere aan het laden. Not 100% confirmed
 
Voor zij in afwachting van hun wagen:
  • Berlijn lijkt Model Y performance modellen op te starten. Er zijn twitter draadjes met 33 wagens uit de fabriek op hun parking.
  • 2 ships op target list vanuit China richting Europe, 1 reeds vertrokken, andere aan het laden. Not 100% confirmed

Maar komt Berlijn de performance Y dan met of zonder;
AMD Ryzen CPU
Luchtvering
Meer kleuren
 
Interessant. Mij werd verteld dat alles erop en eraan zat bij aflevering. Nav mijn serviceafspraak voor uitlijnen werd ik gebeld door Tesla Duiven. Enerzijds voor verplaatsen van de afspraak en anderzijds om te melden dat de module geplaatst wordt waardoor de USB aansluitingen in de middenconsole gaan werken…..kortom, de informatie die ik kreeg en deelde is niet geheel juist…had het nog niet getest..
 
Zijn er hier inmiddels al mensen die een vin hebben ontdekten de source? Ik verwacht een model y in februari maar kan nog niets ontdekken.
Nog niets te vinden. Eerste shipments vanuit Shanghai zijn pas 3 dagen geleden vertrokken en wss vooral voor UK - met veel tussenstops. Kans is groot dat er komende dagen nog boten vertrekken met rechtsreekse trip (en dus sneller). Tesla bevestigde me dat VIN assignment pas begin Februari zou zijn (alles eerder is een plus) en mid-Feb de eerste leveringen voor Q1.
 
  • Like
Reactions: Ivie_tes
Nog niets te vinden. Eerste shipments vanuit Shanghai zijn pas 3 dagen geleden vertrokken en wss vooral voor UK - met veel tussenstops. Kans is groot dat er komende dagen nog boten vertrekken met rechtsreekse trip (en dus sneller). Tesla bevestigde me dat VIN assignment pas begin Februari zou zijn (alles eerder is een plus) en mid-Feb de eerste leveringen voor Q1.
Ik ben ook in verwachting , besteld eind december . Wat ik niet begrijp is dat als ik nu (12/01 ) op de Tesla site een Y configureer, nog steeds levering februari 2022 wordt vermeld .
 
Ik ben ook in verwachting , besteld eind december . Wat ik niet begrijp is dat als ik nu (12/01 ) op de Tesla site een Y configureer, nog steeds levering februari 2022 wordt vermeld .
Tesla produceert geen auto's a la carte. Ze produceren gewoon een hele hoop auto's en proberen die dan te matchen aan bestellingen. Er is dus altijd een kans dat iemand nu een Model Y besteld, en die al lekker op een boot onderweg is :) (voor zover ik heb gelezen toch :p)
 
Trouwens als je prive besteld, best even naar Tesla bellen om te controlleren of alle gegeven reeds ingevuld zijn. Als je online je order plaatst kan je nog niet je verzekeraar ingeven. Ken je die al, dan kan je dat telefonisch allemaal reeds doorgeven wat sowieso de levering ook kan bespoedigen.
 
Trouwens als je prive besteld, best even naar Tesla bellen om te controlleren of alle gegeven reeds ingevuld zijn. Als je online je order plaatst kan je nog niet je verzekeraar ingeven. Ken je die al, dan kan je dat telefonisch allemaal reeds doorgeven wat sowieso de levering ook kan bespoedigen.
Net tesla Nederland gebeld… zij doen niets met de verzekering, dit hoeft ook niet te worden ingevuld ergens. Het is de verantwoording van de klant om te zorgen dat de auto verzekerd is.
 
Cool! Je zou er eigenlijk eentje willen hebben die je vast kunt maken aan je destination charger of je losse kabel

Hij kan er niet uit omdat de stekker er net overheen komt

E3EC6CED-CBA6-49AA-8284-381C9B680B7D.jpeg
 
Hij kan er niet uit omdat de stekker er net overheen komt

View attachment 754975
Heb je het dekseltje van jouw kabel zelf gemonteerd? Ik heb het dekseltje van mijn Mennekens ook op mijn TWC kabel gehangen, maar met een touwtje. Ik heb niet durven vijzen.
Mijn TWC hangt in de kelder en komt langs een buisje naar de oprit. Na gebruik gaat er een densel op de buis.
Toen ik onderstaande foto hier op het forum postte, waarschuwde iemand mij voor condens. Met het kapje blijft het mooi droog. Het kapje zelf wordt inderdaad vochtig.
02820A7D-89FD-414E-85AF-733549FF19A4.jpeg
 
  • Like
Reactions: job-lek