Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model Y levering

This site may earn commission on affiliate links.
Zijn er redenen om te wachten op een Model Y LR (niet P) die uit Duitsland komt ipv uit China?
Er zijn altijd redenen om te wachten, en er zijn altijd redenen om hem zo snel mogelijk te hebben.
Maar zoals met alles zal het nieuwste altijd beter zijn en kan je dus blijven wachten. Dus ik zou zeggen, binnen halen en er plezier aan beleven.
Weet wel dat ze in Shanghai al veel langer produceren en dus verder op punt staan ook al is de productielijn in Berlijn nieuwer. En de nieuwe battery pack, die is er nog bijlange niet en zou voor Berlijn pas in 2023 komen. As I said: you can always wait. Ze veranderen elke maand wel iets...
 
  • Like
Reactions: vanhoucke
Volgens de tesla dealer in Gent zouden de huidige leveringen vanaf mid februari de nieuwe wltp range krijgen.

Vraag me wel af of het door de grotere battery pack is of puur software matige optimalisatie.

Hij sprak ook van een hoedenplank en mogelijks extra dubbel glas (maar dat was toch al voor de december leveringen dacht ik)
 
Volgens de tesla dealer in Gent zouden de huidige leveringen vanaf mid februari de nieuwe wltp range krijgen.

Vraag me wel af of het door de grotere battery pack is of puur software matige optimalisatie.

Hij sprak ook van een hoedenplank en mogelijks extra dubbel glas (maar dat was toch al voor de december leveringen dacht ik)
Battery pack is gewijzigd - nieuwere versie van de LG met iets meer capaciteit.
 
Volgens de tesla dealer in Gent zouden de huidige leveringen vanaf mid februari de nieuwe wltp range krijgen.

Vraag me wel af of het door de grotere battery pack is of puur software matige optimalisatie.

Hij sprak ook van een hoedenplank en mogelijks extra dubbel glas (maar dat was toch al voor de december leveringen dacht ik)
iets over de amd ryzen chip gezegd?
 
Ik ben net gebeld naar aanleiding van een proefrit met de model y. Ze hadden niet gezien dat wij er al een besteld hadden.
De verkoper kon mij melden dat aangezien er nog geen VIN gekoppeld is, wij vermoedelijk alle modificaties erin zullen hebben. Dus hoedenplank, amd chip etc. Volgens de verkoper dus alle updates voor zover mogelijk.
 
  • Like
Reactions: job-lek and Robster