Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model Y levering

This site may earn commission on affiliate links.
Bedankt jongens. Ik heb hem besteld in België met een verwachte levertijd Maart 2022... Echter als ik op 'beheren' klik krijg ik een grote foutmelding, en ik heb cache al geleegd en meerdere computers geprobeerd. Zo'n vage melding, weet iemand wat dat is? Heb hem gisteravond besteld.
Ook een keer gehad. Als je een nieuw wachtwoord aanvraagt is het voorbij. Althans, bij mij ;)
 
  • Like
Reactions: SeBsZ
Man man - ik vraag me toch af hoe hun proces loopt. Ik zie mensen met eindfactuur die nog geen exacte leveringsdatum hebben. Mensen met een EDD waar vandaag in valt met nog geen eindfactuur, Belgen die gevraagd worden om de auto in te schrijven maar nog geen eindfactuur hebben. Kop noch staart krijg je eraan.
 
Ik heb een leveringsdatum kunnen kiezen. 25/02, vrij laat vind ik zelf. Boot komt toe 13/02. Daar zit toch heel erg veel tijd tussen.
En heb je hem al ingeschreven? De mijne werd vanmorgen ingeschreven. Heb hun al heel de tijd verteld dat ik hem voor 25/2 moet hebben omdat ik dan op reis vertrek. Nu hij ingeschreven is hebben ze niet veel andere keus. Ze wisten me te zeggen dat hij daar op 22/2 aankwam.
 
Bij mij exact hetzelfde ! Vind het inderdaad raar dat ze bijna 2 weken nodig hebben om van zeebrugge naar Aartselaar te gaan..
Schip leeg rijden, inklaren (vrijgave douane), transport, accu laden, wassen_klaarmaken, uitleveren kan niet in een paar dagen.
Er komen een paar duizend auto's in 1x aan -> doorloop tijd van 1 tot 2 weken na aankomst lijkt me niet heel erg extreem.
Maar ik kan me wel voorstellen dat wachten lang duurt in dit geval ;)
 
Schip leeg rijden, inklaren (vrijgave douane), transport, accu laden, wassen_klaarmaken, uitleveren kan niet in een paar dagen.
Er komen een paar duizend auto's in 1x aan -> doorloop tijd van 1 tot 2 weken na aankomst lijkt me niet heel erg extreem.
Maar ik kan me wel voorstellen dat wachten lang duurt in dit geval ;)
Snap ik! Maar in dit geval bevat het schip (Hoegh Traveller) waarschijnlijk geen duizenden auto's. Tesla heeft dit schip gebruikt om een "paar" Tesla's op te zetten. Vermits mijn vorige wagen verkocht is, zit ik inderdaad op hete kolen 😀
 
  • Like
Reactions: SparkyM3LR4WD
Er komen op 3 dagen tijd 3 boten aan in Zeebrugge. Ze zullen waarschijnlijk onafhankelijk de boot alles beginnen groeperen. En ondanks dat jou auto op een boot eerder stond zullen we hem op zelfde dag waarschijnlijk afhalen - net gebeld om dat eens te checken :)
 
  • Like
Reactions: Redbull77
Hier besteld via de leasemaatschappij (LeasePlan BE) in December, Midnight Silver met 20". Heb zelf niks in mijn account dus maar eens gebeld naar Tesla. Daar vertelden ze me dat er nog geen wagen aan mij is toegekend voorlopig. Zou normaal, volgens de verkoper, later moeten komen. Hij vertelde me dat er normaal geen vertraging is dus tegen eind maart zou moeten lukken.

Vond ik een beetje vreemd om te horen, gezien de datums die hier voorbij komen.

Iemand ervaring hoe alles in zijn werk ging bij bestellen via de leasemaatschappij (LeasePlan specifiek is nog beter)? Communicatie is niet hun sterkste punt.

Ik veronderstel dat men na toekenning nog moet betalen aan Tesla en dan nog verzekering/nummerplaten regelen. Neemt allemaal best wel wat tijd in, weet ik uit ervaring...
Vandaag nog eens gebeld.

Ondertussen is wel een wagen toegekend aan mij, goed nieuws dus.
Komt normaal toe rond 8 maart en zal hoogstwaarschijnlijk enkele dagen erna kunnen uitgeleverd worden.