Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model Y levering

This site may earn commission on affiliate links.
benieuwd wanneer mijn blauwe performance komt. ik zat nog heel even te twijfelen om toch zwart te pakken, maar daar zou ik spijt van krijgen. Inruil op huidige Model S van 2013 was nog meer dan prima.

alle aflevergegevens zijn ingevuld, dus nu is het wachten.

Zijn er trouwens nog berichten over de hoedenplank? Had daar eens wat van gezien uit China, maar sindsdien niks meer. Iedereen die nu een LR afneemt, heeft geen hoedenplank toch?
Ik heb hem ook in het blauw en performance besteld begin januari. Toen stond er nog maart op maar volgens mij wordt het nu ergens juli
 
Hier komende week levering van MYLR... besteld op 6 maart, zwart/zwart met 20', afspraak voor ophaling staat gepland op 24/3...
Had eerst 19' gevraagd, met geschatte levertijd in juli, na aanpassing naar 20' werd dat mei, en nu dus opgeschoven naar 24/3, nog geen 3 weken na bestelling...
We gaan tijdelijk gebruik moeten maken van publieke laadpalen, want de thuislader zal mogelijks langer op zich laten wachten dan de wagen :-D
 
10 maart model y in ontvangst genomen. 11 maart wintersport zonder de tesla. terug sinds zaterdag dus eerste ervaringen.

- er zat een bluts in de koffer, ze verontschuldigden zich meermaals, wordt uiteraard gratis hersteld. €100 tegoed gekregen voor de shop.
- delivery verder ok, wel even moeten wachten bij aankomst
- TACC heeft al meermaals enkele keren hard (zo lijkt het toch) geremd terwijl er niks gaande is. Ik woon via een weg waar je 70 mag, tesla denkt 50. CC instellen op 75 en dan gas loslaten (niet eens AP aanzetten) .. tesla begint te remmen. snap ik niks van. ingesteld op eigen keuze van snelheid, niet de snelheid die tesla denkt.
- premium sound: komt voor +-80% van voorste boxen. als ik balans naar achter verplaats, 'amper' geluid (20% van de voorste boxen?). vind ik jammer, ik had graag meer surround effect. als je achterin gaat zitten, wel goed geluid.
- usb muziek: ik luister vaak livesets via usb (mp3). wanneer de auto lang genoeg heeft uitgestaan, onthoudt hij niet waar je was in het liedje. Hij onthoudt niet eens usb. je moet dus telkens opnieuw naar usb gaan en een liedje kiezen. zeer vervelend, lijkt mij easy om te implementeren.
- ik had een zuignap naar magneet telefoonhouder gekocht (waze). zuignap blijft niet plakken op achterkant van scherm, helaas. is (een heel klein beetje) ruw ipv 100% glad. nu dan maar op mn voorruit geplakt, links voor. jammer
- rijstrook assistentie: biept altijd ipv simpel bij te sturen (indien AP uitgeschakeld). zou handiger zijn als hij zou bijsturen zonder te biepen. joe mode staat aan
- instappen, voet op rem, auto in D: lijkt initieel even te falen. ik moet (bijna) altijd een 2e keer proberen. auto heeft wat boot time?

vorige auto's: bmw 3 cabrio en daarna bmw 2 gt

ondanks bovenstaande:
- fijne auto, upgrade. ziet er van buiten of op foto klein uit, maar is in feite huge. binnenkant is mega groot
- stoelen zitten super. initieel vond ik slechter dan bmw sportstoelen, maar na enkele ritjes toch beter
- ik rijd altijd op chill mode, maar is toch snel genoeg bij plakgas om vlot in te kunnen halen.
- relatief harde vering, maar so be it
- betere geluidsisolatie dan wat ik er voor gewend was
 
rijstrook assistentie: biept altijd ipv simpel bij te sturen (indien AP uitgeschakeld). zou handiger zijn als hij zou bijsturen zonder te biepen. joe mode staat aan
Dat biemen is een setting dacht ik.
instappen, voet op rem, auto in D: lijkt initieel even te falen. ik moet (bijna) altijd een 2e keer proberen. auto heeft wat boot time?
Klopt dat het niet direct kan. Maar ligt niet aan booten denk ik. Ik heb pin to drive op staan en ook na het ingeven van de pin lukt het niet direct en ik ga er van uit dat als je de pin pas kan ingeven als het booten voorbij is.
 
Hier komende week levering van MYLR... besteld op 6 maart, zwart/zwart met 20', afspraak voor ophaling staat gepland op 24/3...
Had eerst 19' gevraagd, met geschatte levertijd in juli, na aanpassing naar 20' werd dat mei, en nu dus opgeschoven naar 24/3, nog geen 3 weken na bestelling...
We gaan tijdelijk gebruik moeten maken van publieke laadpalen, want de thuislader zal mogelijks langer op zich laten wachten dan de wagen :-D
Wanneer kreeg jij die opgeschoven datum te horen? Hier een MYLR grijs/zwart met 20” besteld op 15-3 waarbij ook mei als leverdatum werd aangegeven. Zou me goed uitkomen als het iets eerder wordt, begin april moeten we de huidige auto inleveren :)
 
I've ordered my MYLR this week, but I found odd that the website had locked the country to Belgium. I'm in the Netherlands and even the letters from the zipcode are not allowed. Hope it's normal.

Got a silver with black interior and gemini wheels. July ETA, hope I can get it earlier.
 
I've ordered my MYLR this week, but I found odd that the website had locked the country to Belgium. I'm in the Netherlands and even the letters from the zipcode are not allowed. Hope it's normal.

Got a silver with black interior and gemini wheels. July ETA, hope I can get it earlier.
So you ordered it from the Belgium site? Then i think it’s smart to contact Tesla, because otherwise you will get a Tesla from
Belgium. I think they will be able to transer it to an order for the netherlands.
 
Wanneer kreeg jij die opgeschoven datum te horen? Hier een MYLR grijs/zwart met 20” besteld op 15-3 waarbij ook mei als leverdatum werd aangegeven. Zou me goed uitkomen als het iets eerder wordt, begin april moeten we de huidige auto inleveren :)
De opgeschoven datum heb ik ongeveer een week of 2 voor effectieve levering gekregen... Dus, een dag of 10 na bestellen...
 
  • Like
Reactions: Niek_
The website was in Dutch for sure, and I clicked on Netherlands. But I'll call them to be sure indeed. Had to choose a Belgium city for delivery, which is obviously wrong indeed.
Belgium has both dutch and Frensh, so that makes sence the site was in Dutch. But you should have selected country The Netherlands. But i think they will be able to change your order. Otherwise cancel and reorder from the Dutch site.

1648045966232.png
1648045985038.png
 
Gisteren was het dan zover... onze model Y LR stond klaar om opgehaald te worden.
Er stonden er ontzettend veel klaar in Tilburg en de levering liep erg soepel.... Veel uitleg gehad en daarna op weg naar huis.
De auto is voorzien zoals verwacht van de meeste updates, en nee er zit heen hoedenplank in, echter is die voor mij echt niet nodig. Bij mijn 508SW die ik hiervoor had stond die ook altijd open ( en vond de hoedenplank van de performance zoals gezien op de levering in Berlijn ook niet echt mooi )

Nu even rustig alles uitzoeken en inmiddels ook een trekhaak besteld en zoals het er nu uitziet word deze over 2 weken geinstalleerd.

Gisteren avond kreeg ik alleen wel een melding of ik een service afspraak wilde maken ivm onderhoud eCall-noodoproepsysteem iemand enig idee wat dit is? Blijkbaar toch iets niet helemaal goed, maar goed aangezien we er toch moeten zijn voor de trekhaak die melding maar meteen mee genomen.


IMG_2093.jpeg

IMG_2096.jpeg
 
Gisteren was het dan zover... onze model Y LR stond klaar om opgehaald te worden.
Er stonden er ontzettend veel klaar in Tilburg en de levering liep erg soepel.... Veel uitleg gehad en daarna op weg naar huis.
De auto is voorzien zoals verwacht van de meeste updates, en nee er zit heen hoedenplank in, echter is die voor mij echt niet nodig. Bij mijn 508SW die ik hiervoor had stond die ook altijd open ( en vond de hoedenplank van de performance zoals gezien op de levering in Berlijn ook niet echt mooi )

Nu even rustig alles uitzoeken en inmiddels ook een trekhaak besteld en zoals het er nu uitziet word deze over 2 weken geinstalleerd.

Gisteren avond kreeg ik alleen wel een melding of ik een service afspraak wilde maken ivm onderhoud eCall-noodoproepsysteem iemand enig idee wat dit is? Blijkbaar toch iets niet helemaal goed, maar goed aangezien we er toch moeten zijn voor de trekhaak die melding maar meteen mee genomen.


View attachment 785087
View attachment 785088

De melding "eCall-noodoproepsysteem" kan idd opeens verschijnen bij een nieuwe auto (en heel soms na een software update).
Als de melding weer snel verdwijnt (in ieder geval bij volgende rit weer weg is) en weg blijft is er verder niets aan de hand.
 
  • Like
Reactions: Jitz
Al sinds 28/01/2021 aan het wachten op mijn Model Y performance. Tesla Antwerpen kan nog steeds niet zeggen wanneer deze geleverd wordt. Aan hun uitleg te horen verwacht ik dat de levering pas in Mei/Juni zal plaatsvinden.
Echt een tegenvaller omdat ik mijn wagen in Februari al heb verkocht.
 
Al sinds 28/01/2021 aan het wachten op mijn Model Y performance. Tesla Antwerpen kan nog steeds niet zeggen wanneer deze geleverd wordt. Aan hun uitleg te horen verwacht ik dat de levering pas in Mei/Juni zal plaatsvinden.
Echt een tegenvaller omdat ik mijn wagen in Februari al heb verkocht.
Welke kleur heb je genomen? Ik heb afgelopen vrijdag besteld en mijn verwachte levering is voorlopig nog april. Alles wat niet of zwart is komt later.