Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model Y levering

This site may earn commission on affiliate links.
Heeft er iemand een model Y ontvangen met 19 inch velgen? Een collega probeert vruchteloos een testrit te boeken met 19 (20 al getest.. rijdt te hard).

Rijdt de 19 inch uitvoering zachter en/of ziet iemand een testrit zitten? Rond gent/kortrijk
 
Last edited:
Om te kijken hoeveel vermogen onze model Y performance heeft (wordt voortdurend gevraagd) kom ik toch een aantal problemen tegen.
op het kentekenbewijs staat slechts 65,00 KW vermeld.
Tesla zelf vermeld nergens op de website of in de gebruiksaanwijzing het vermogen.
Bij google krijg ik uiteenlopende vermogens.
autoweek 340 kW / 462 pk
ev database 413 kW /562 pk

Kan iemand het mij melden?
 
Om te kijken hoeveel vermogen onze model Y performance heeft (wordt voortdurend gevraagd) kom ik toch een aantal problemen tegen.
op het kentekenbewijs staat slechts 65,00 KW vermeld.
Tesla zelf vermeld nergens op de website of in de gebruiksaanwijzing het vermogen.
Bij google krijg ik uiteenlopende vermogens.
autoweek 340 kW / 462 pk
ev database 413 kW /562 pk

Kan iemand het mij melden?
Deze jongens hebben de M3P die dezelfde aandrijving heeft als de MYP op de dyno gezet en kwamen op 522 pk. Dus iets in die richting.

 
Om te kijken hoeveel vermogen onze model Y performance heeft (wordt voortdurend gevraagd) kom ik toch een aantal problemen tegen.
op het kentekenbewijs staat slechts 65,00 KW vermeld.
Tesla zelf vermeld nergens op de website of in de gebruiksaanwijzing het vermogen.
Bij google krijg ik uiteenlopende vermogens.
autoweek 340 kW / 462 pk
ev database 413 kW /562 pk

Kan iemand het mij melden?

Handleiding via scherm van de auto?
(daar staat het bij mij in voor M3)
 
Waar zien jullie die levertermijn staan? Ik heb nog nooit een levertermijn zien staan op mijn profiel maar heb enkele weken geleden mijn profiel wel mogen vervolledigen.
Zie jij ondertussen al een levertermijn staan? Ik vrees dat er na een nieuwe productieplanningsrun een background job moet draaien om de nieuw geplande productie toe te wijzen aan bestellingen, vooraleer we iets zullen zien (beroepsmisvorming).
Zou best kunnen dat dat maar 1 keer per maand is als de productie al zo ver vol zit.
Ik had de verkoop gebeld en ze kunnen mijn foutief door hen verwijdere leverdatum van juli niet zelf terug zetten. maar ik moest mij geen zorgen maken. Gelukkig zijn de SeCs heel geloofwaardig in hun beloftes 😉
 
Zie jij ondertussen al een levertermijn staan? Ik vrees dat er na een nieuwe productieplanningsrun een background job moet draaien om de nieuw geplande productie toe te wijzen aan bestellingen, vooraleer we iets zullen zien (beroepsmisvorming).
Zou best kunnen dat dat maar 1 keer per maand is als de productie al zo ver vol zit.
Ik had de verkoop gebeld en ze kunnen mijn foutief door hen verwijdere leverdatum van juli niet zelf terug zetten. maar ik moest mij geen zorgen maken. Gelukkig zijn de SeCs heel geloofwaardig in hun beloftes 😉
Nee, er is voor mij nog niets veranderd. (Bij mij heeft er nog nooit iets gestaan).
Ik ben vrijdag eens snel binnengesprongen in Hasselt en daar zeiden ze dat er op dit moment geen VIN's toegewezen zijn voor de MYP. Ze verwachten daar pas iets de 2de helft van april.

Het zal nog een even afwachten zijn dus.
 
Nee, er is voor mij nog niets veranderd. (Bij mij heeft er nog nooit iets gestaan).
Ik ben vrijdag eens snel binnengesprongen in Hasselt en daar zeiden ze dat er op dit moment geen VIN's toegewezen zijn voor de MYP. Ze verwachten daar pas iets de 2de helft van april.

Het zal nog een even afwachten zijn dus.
Mijn levertermijn van Maart 22 is verwijderd en staat op moment niets meer. Ach ja, afwachten is de boodschap.
 
Om te kijken hoeveel vermogen onze model Y performance heeft (wordt voortdurend gevraagd) kom ik toch een aantal problemen tegen.
op het kentekenbewijs staat slechts 65,00 KW vermeld.
Tesla zelf vermeld nergens op de website of in de gebruiksaanwijzing het vermogen.
Bij google krijg ik uiteenlopende vermogens.
autoweek 340 kW / 462 pk
ev database 413 kW /562 pk

Kan iemand het mij melden?
Ik heb zojuist gebeld met Tesla en die geven aan dat de waarden van ev database kloppen 413kw / 562pk
 
Ik heb vandaag eens gekeken of de kampeerspullen een beetje passen en dat gaat veel beter dan ik had verwacht. Het lijkt erop dat de spullen die voorheen in een Touran + dakkoffer gingen voor het grootste gedeelte gaan passen (zonder dakkoffer dus), ideaal.
Heb je de LASSIG organizer al ontvangen en uitgeprobeerd? Omdat de hoofdsteunen voor vast zitten in de stoel vroeg ik me af of ze wel te bevestigen zijn zonder dat je er vanuit de voorstoel last van hebt.
LASSIG organizers passen perfect en je kan de bandjes zelfs wat tussen de kopsteunen prutsen. Je hoeft ze er niet voor omhoog te zetten of weg te halen. Vooral eraan gedaan omdat in onze vorige A6 onze dochter met haar schoenen gigantische strepen op de achterkant van de zetels heeft achter gelaten. Deze organizers bedekken alles volledig.

Voor mensen met kinderzitjes, heb gemerkt dat de Maxi Cosy kinderzitjes wanneer ze op hoogste stand staan voor kids van 5+ deze wat schuren tegen de kopsteunen van de achterbank. Heb dit gefixed door stukje stof over te hangen.
 
Last edited:
  • Like
Reactions: gijs33
Van de week gebeld door Tesla of ik nog interesse had in de MY. Dit naar aanleiding van een proefrit enige tijd geleden.
Heb aangegeven dat ik voor de MYP wil gaan. Echter het Trade-in bod voor mijn M3 viel vies tegen. Zijn er form members die die ervaring ook hebben?
 
Van de week gebeld door Tesla of ik nog interesse had in de MY. Dit naar aanleiding van een proefrit enige tijd geleden.
Heb aangegeven dat ik voor de MYP wil gaan. Echter het Trade-in bod voor mijn M3 viel vies tegen. Zijn er form members die die ervaring ook hebben?
Gewoon eens ter info gedaan enkele maanden terug.
Denk dat ik toen op 60k km zat. Zwarte LR van maart 2020.
Ze gaven 40K.
 
  • Like
Reactions: Zefram
Bij de introductie van de mY (eerste zichtlocatie was toen Zwolle) werd mij 40 mille geboden. Denk dat ik er zelfs nu nog makkelijk bijna 50 voor krijg op de vrije markt en dat wordt de komende maanden eerder meer dan minder (en de Y wordt ook duurder, zeker als de lockdown in Shanghai aanhoudt want vergeet niet dat de batterijen compleet in pack voor Berlijn's performance daar ook vandaan komen, totdat zij haar eigen 4680's kan maken (in Q4 verwacht ik) Die overigens achterlijke Shanghai lockdown, waar China geheid binnen en maand op terug gaat komen nu Omicron echt unstoppable is en ook voor chinezen niet zo gevaarlijk dat ze hun hele economie ervoor gaan laten crashen. Maar een maand vertraging is wel minstens 100.000 minder mY's. Vergeet niet dat ook de supplychain in China stilligt.)
 
Bij de introductie van de mY (eerste zichtlocatie was toen Zwolle) werd mij 40 mille geboden. Denk dat ik er zelfs nu nog makkelijk bijna 50 voor krijg op de vrije markt en dat wordt de komende maanden eerder meer dan minder (en de Y wordt ook duurder, zeker als de lockdown in Shanghai aanhoudt want vergeet niet dat de batterijen compleet in pack voor Berlijn's performance daar ook vandaan komen, totdat zij haar eigen 4680's kan maken (in Q4 verwacht ik) Die overigens achterlijke Shanghai lockdown, waar China geheid binnen en maand op terug gaat komen nu Omicron echt unstoppable is en ook voor chinezen niet zo gevaarlijk dat ze hun hele economie ervoor gaan laten crashen. Maar een maand vertraging is wel minstens 100.000 minder mY's. Vergeet niet dat ook de supplychain in China stilligt.)
Dit in combinatie met het embargo (Rusland gas,olie,steenkool stop ) kan het wel eens zijn dat de MYP MIG nog langer weg blijft uit Europa.