Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model Y levering

This site may earn commission on affiliate links.
Hallo Phil, mijn ervaringen waren positief. Levering model X in september 2018 vanuit Tilburg, een week later kon ik de winterwielen ophalen bij SeC Den Haag. Eentje was wel behoorlijk beschadigd, maar is later uiteraard vervangen.
Ik zou echter niet meer wachten tot oktober en vragen of Tesla ze spoedig dichter bij huis aflevert: a. je hebt er al voor betaald en b. de zaak is niet geleverd, dus verzoeken om alsnog te leveren (ingebrekestelling).
Wat is SeC?
 
Hallo Phil, mijn ervaringen waren positief. Levering model X in september 2018 vanuit Tilburg, een week later kon ik de winterwielen ophalen bij SeC Den Haag. Eentje was wel behoorlijk beschadigd, maar is later uiteraard vervangen.
Ik zou echter niet meer wachten tot oktober en vragen of Tesla ze spoedig dichter bij huis aflevert: a. je hebt er al voor betaald en b. de zaak is niet geleverd, dus verzoeken om alsnog te leveren (ingebrekestelling).
Net een bevestigingsmail gekregen met de bevestiging dat ze betaald zijn en niet geleverd. Ik zal het daarmee doen denk ik.
 
En en en?
Ja top!!
Gister eind van de middag opgehaald.
Vriendelijk geholpen, auto in topstaat.
Ze hebben nog meerdere MYP staan voor aflevering, voornamelijk wit.
 

Attachments

  • 20220620_172112.jpg
    20220620_172112.jpg
    409.3 KB · Views: 95
Hoe weet je of je een MIC hebt?
Volgens de salesman niet, maar volgens hem zou ik geen hoedenplank en geen Li batterij hebben ook, maar die heb ik dus wel.
Edit: antwoord zelf gevonden. Als het scherm met laadniveau een onderscheid toont tussen 'dagelijks' en 'trip' dan heb je geen MIC.

Bij mij dus geen MIC.
De eerste paar letters/cijfers van je VIN. China begint met LRW en Berlijn met XP7.
 
@Phil V Volgens mij bedoel je LiFePo ipv MiC. LiFePo batterijen worden alleen bij de Model 3 en Model Y Standard Range modellen gebruikt. Een Long Range of Performance heeft tot nu toe altijd een Li-Ion batterij.

… misschien volgende keer naar een andere Salesman vragen 😂
Om de verwarring nog groter te maken: LiFePo, LFP, is ook gewoon Li-Ion 😅
De LR en P gebruiken inderdaad een andere samenstelling voor de HV batterij.
De verwarring gaat nu over HV versus 12Volt systeem. Bij mijn weten is nu elke Y uitgerust met een Li-Ion 12Volt accu.
 
  • Like
Reactions: Busk
Om de verwarring nog groter te maken: LiFePo, LFP, is ook gewoon Li-Ion 😅
De LR en P gebruiken inderdaad een andere samenstelling voor de HV batterij.
De verwarring gaat nu over HV versus 12Volt systeem. Bij mijn weten is nu elke Y uitgerust met een Li-Ion 12Volt accu.

Dat LFP pack neemt meer plaats in beslag. Een LR of Performance heeft niet voldoende plek voor zo een pack. Het voordeel voor Tesla is dat ze extra leveranciers kunnen aanspreken. Voor de gebruiker is het voordeel dat ze tot 100% kunnen laden. Voor dagelijks gebruik komt de range dus in de buurt.

Wat de 12V batterij betreft, zou het in een volgende update bij de informatie te staan komen.


Ik krijg helaas geen enkele update binnen.
 
@Phil V Volgens mij bedoel je LiFePo ipv MiC. LiFePo batterijen worden alleen bij de Model 3 en Model Y Standard Range modellen gebruikt. Een Long Range of Performance heeft tot nu toe altijd een Li-Ion batterij.

… misschien volgende keer naar een andere Salesman vragen 😂
Dat is het. Mijn info dateert nog van in de winter van 2020 toen er heel wat problemen waren bij LFPs met range inschatting en met het laden dat te vroeg stopte daardoor. Ik denk zelfs dat alle MiCs LFPs waren toen en de termen dus door elkaar gebruikt werden. Daarna heb ik het zo niet meer gevolgd omdat ik zelf niet betrokken was.
Hoe een mens onbewust op een verkeerd been kan gezet worden en blijven staan. Bedankt voor de opheldering.
 
  • Like
Reactions: Busk