Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model Y levering

This site may earn commission on affiliate links.
Dat is alles wat ze wisten? En is dit een fout of verwachten ze de auto's effectief niet?
Wel, ze merkte ook op dat 'wit en zwart geen probleem zijn' - Berlijn produceert, from what I know, nog altijd enkel witte & zwarte modellen, niet de andere kleuren - maar ze klonk nu ook niet echt heel zeker van haar stuk. Het lijkt precies wel alsof de meeste Belgen vandaag de EDD-verschuiving hebben ontvangen; als je er vandaag niet tussen zit, ben je misschien één van de lucky ones!
 
En wederom een verschuiving van de leverdatum... stond voor leveren 22-09-2022 / 30-09-2022.
Sinds gisteren staat deze op december-2022 - februari 2023... Ik heb me voorgenomen dat dit wel de laatste keer is dan kies ik wel ergens een voorraad auto Mercedes EQC is immers ook mooi.. Of je geeft goede info... of geen info... maar hier kan ik niet mee plannen (mijn auto is notabene al aan een collega vergeven...)
 
Het lijkt er op dat als een wagen niet concreet ingepland is, dat de levertermijn dan default op 4-5 maanden komt te staan (zo van “dat halen we sowieso wel en beloven we niets verkeerd”).

Momenteel zijn er overal problemen met de leveringen van onderdelen. Tesla staat er ook voor gekend om vaak van gedacht te veranderen en prioriteiten te herzien.

Een wagen die gisteren zo ingepland stond dat hij de boot haalt voor levering dit kwartaal (leverdatum september), kan morgen weer uit de planning gehaald worden om plaats te maken voor 1 die met zekerheid wel alle onderdelen krijgt of omdat die meer opbrengt en een bepaald kwartaaldoel zo niet in het gedrang komt. Bijvoorbeeld omdat dan een stilstand voor modelwissel niet nodig is of net in het weekend valt (prio op zwart en wit, bij overgang van wit naar zwart moeten de spuitcabines niet gereinigd worden, van wit naar een ander kleur wellicht wel).
De wagen die uit de planning gaat krijgt dan even de default leverdatum van 4-5 maanden. Tot hij een nieuwe concrete inplanning krijgt.
Bij een volgende planningsrun komt hij wellicht weer in de planning, misschien zelfs vroeger (bijvoorbeeld omdat ze bij sales geklaagd hebben dat orders gecancelled worden wegens het uitstel en de prioriteiten dus weer gewijzigd zijn).
Disclaimer: Voorbeelden ter illustratie, ik heb geen inside info
 
Ik heb gebeld met de garage in Sint-Martens Latem, en blijkbaar zijn er heel wat Belgen die vandaag een EDD-verschuiving hebben ontvangen. Vriendelijk dame, die duidelijk even weinig weet als wij :). Anyhow, daar gaat mijn elektrisch roadtripje naar Noorwegen in November
Heeft die vriendelijke dame je iets over de status van je wagen in hun systeem gezegd?
Toen ik vorige week bij hen was, in Sint-Martens-Latem, toonde de TA mijn order. Daar staat naast al je EDDs die reeds de revue passeerden ook aangegeven wat de order status is.
Bij mij stond die op "Softmatch". Vandaar de TA's uitspraak dat dit 90+% kans geeft dat de EDD ook effectief kan gehaald worden (zie #1.938).
Op dit moment staat mijn EDD nog steeds 24-30.09; dus ik vermoed nog steeds 'Softmatch'. Ik hou mijn hart vast...

BTW, hebben ze samen met jou je order overlopen of alles correct ingevuld is er geen noodzakelijke dingetjes meer open staan?
Misschien eens langs gaan (en daarna je relaas hier posten)?
 
Heeft die vriendelijke dame je iets over de status van je wagen in hun systeem gezegd?
Toen ik vorige week bij hen was, in Sint-Martens-Latem, toonde de TA mijn order. Daar staat naast al je EDDs die reeds de revue passeerden ook aangegeven wat de order status is.
Bij mij stond die op "Softmatch". Vandaar de TA's uitspraak dat dit 90+% kans geeft dat de EDD ook effectief kan gehaald worden (zie #1.938).
Op dit moment staat mijn EDD nog steeds 24-30.09; dus ik vermoed nog steeds 'Softmatch'. Ik hou mijn hart vast...

BTW, hebben ze samen met jou je order overlopen of alles correct ingevuld is er geen noodzakelijke dingetjes meer open staan?
Misschien eens langs gaan (en daarna je relaas hier posten)?

Merci voor het advies, maar jammer genoeg was mijn order status tot gisteren ook 'Softmatch'. Not anymore, though :(. Alle administratie (financiering & verzekering) is ook al lang in orde, dus daar kan EDD-uitstel zeker ook niet aan liggen.
 
Hi, ik lees al een tijdje mee..

Ik heb een zwart/zwarte MYP +trekhaak en dakdragers besteld eerste week van Mei 2022.
Ik had voor de MYP gekozen o.a. omdat de levering veel sneller was dan bv. BMW of Mercedes.
De verwachte afleverdatum was Augustus / September maar inmiddels is deze nu verplaatst naar Dec - Feb 2023.....

Erg jammer, en niks aan te doen, maar twijfel om de order te annuleren en iets uit te zoeken wat al op de weg rijdt.. wel lastig want keek erg uit naar een nieuwe MYP..
 
  • Like
Reactions: DRS ACTIVE
Hi, ik lees al een tijdje mee..

Ik heb een zwart/zwarte MYP +trekhaak en dakdragers besteld eerste week van Mei 2022.
Ik had voor de MYP gekozen o.a. omdat de levering veel sneller was dan bv. BMW of Mercedes.
De verwachte afleverdatum was Augustus / September maar inmiddels is deze nu verplaatst naar Dec - Feb 2023.....

Erg jammer, en niks aan te doen, maar twijfel om de order te annuleren en iets uit te zoeken wat al op de weg rijdt.. wel lastig want keek erg uit naar een nieuwe MYP..
Verbaasd mij eerlijk gezegd. Hier ook een MYP zwart / zwart zonder verdere bijzonderheden. Besteld 24 mei, Levering staat nu op 8 sept - 23 okt.