Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model Y levering

This site may earn commission on affiliate links.
Ik bestelde zaterdagochtend, waarbij eerst levering mrt-mei werd aangegeven. Toen ik in de loop van de dag alle documenten had geüpload, kreeg ik ineens levering deze week (14-21) door. Dát was niet de bedoeling. Ik overweeg nu de bestelling te annuleren en later alsnog te bestellen.

Wat me bezighoudt is waar deze Y vandaan komt. Of eigenlijk: kan ik aan de hand van een VIN-nummer achterhalen wanneer deze is gebouwd en welke recente modelwijzigingen wel/niet in 'mijn' Y zitten?
Je hoeft de bestelling niet noodzakelijkerwijs te annuleren. Als je Tesla belt en aangeeft dat je de levering pas verwacht in de periode mrt-mei, dan is het mijn ervaring dat dit geen probleem is.

Ik had vorig jaar mei een MY bestelt en binnen twee weken was levering mogelijk. Aangegeven dat ik uit ging van ergens rond oktober - november als aangegeven in de configurator. De bestelling is toen tijdelijk on hold gezet. Duurde wel even iets langer, heb eind dec de kleur bijgesteld naar quicksilver. Levering zou ook in mrt - mei de auto mogen verwachten. Uiteindelijk kreeg ik afgelopen maandag bericht dat ik ook de auto op mag komen halen. Ook toen gaf de Tesla medewerker aan dat de levering uitgesteld kon worden. Geen probleem.
 
  • Like
Reactions: Keezje
Afgelopen zaterdag een grijze LR MY besteld, met verwachte levering in maart-mei. net in de app een VIN en een leverdatum voor a.s. Maandag. Dat is nogal wat sneller dan gedacht….
Zit nog te wachten op de betaling van mijn tweedehands model X (afgesproken op 15-2). hoe makkelijk is het om de levering uit te stellen? Of is bij tesla uitstel gelijk aan afstel?
Uitstel zal geen probleem zijn, alleen blijft het altijd een beetje een verassing wanneer hij dan wel komt. Het blijven slechts indicaties die worden afgegeven.
 
  • Like
Reactions: Mkessels
Quicksilver gaat ook nu hard. Zie hier weer een trailer vol:

Oeh ik hoop niet dat ik dat krijg, zit ongeveer in hetzelfde schuitje. Had ook besteld dit weekend (witte LR + trekhaak) maar krijg het (laatste deel van) het geld ook pas ergens medio februari. Heb eigenlijk geen idee of uitstel een mogelijkheid is, maar ik zou even bellen als ik jou was!
Dan mag je die doorschuiven naar mij 😁 Mijn bestelling staat al sinds oktober op TBD en volgens mij zijn er nog vele die op hun witte LR wachten.
 
Ik moet zeggen dat ik QS toch wat minder vind. Wellicht doordat ik de afgelopen jaren veel zilverkleurige auto's heb gereden. De rode daarentegen is wel erg gaaf. Kleur is een kwestie van smaak natuurlijk. Veel plezier !
 
Afgelopen zaterdag een grijze LR MY besteld, met verwachte levering in maart-mei. net in de app een VIN en een leverdatum voor a.s. Maandag. Dat is nogal wat sneller dan gedacht….
Zit nog te wachten op de betaling van mijn tweedehands model X (afgesproken op 15-2). hoe makkelijk is het om de levering uit te stellen? Of is bij tesla uitstel gelijk aan afstel?
Ik had exact hetzelfde (qua bestelling dan, huidige auto moet nog te koop worden gezet). Uitnodiging voor aflevering via SMS met NEE beantwoord en de volgende dag werd ik gebeld om een nieuwe datum af te spreken. Bestelling is nu on hold gezet. Of ik dezelfde krijg als nu opgegeven is daarmee niet duidelijk, ze laten deze niet per se tot maart staan en dus kan ik na her-activering of een nieuwe order alsnog tegen een wachttijd aanlopen.
 
  • Like
Reactions: Mkessels
Heeft er al iemand een idee wanneer ze aan de rode MYPs zouden beginnen ? Bij bestelling (juni 22) werd maart 23 aangegeven, maar vanuit het SeC werd gezegd dat ze ervan uitgingen dat dit vroeger zou gebeuren. Ondertussen zijn de levertermijnen op de website flink opgeschoven richting deze zomer.
Gezien het een leasing is krijg ik geen meldingen of updates.
 
Heeft er al iemand een idee wanneer ze aan de rode MYPs zouden beginnen ? Bij bestelling (juni 22) werd maart 23 aangegeven, maar vanuit het SeC werd gezegd dat ze ervan uitgingen dat dit vroeger zou gebeuren. Ondertussen zijn de levertermijnen op de website flink opgeschoven richting deze zomer.
Gezien het een leasing is krijg ik geen meldingen of updates.
Zou niet te optimistisch zijn. Ik ben sinds augustus aan het wachten op een meer typische (Zwart/zwart) configuratie en ook nog niks. In SeC wisten ze niks van aankomende leveringen in Belgie omtrent MYP's... Intussen tijd zijn er wel al mensen die pas in september en later (al1 iemand gehoord van november) met een witte MYP die hun levering hebben gehad.
 
Zou niet te optimistisch zijn. Ik ben sinds augustus aan het wachten op een meer typische (Zwart/zwart) configuratie en ook nog niks. In SeC wisten ze niks van aankomende leveringen in Belgie omtrent MYP's... Intussen tijd zijn er wel al mensen die pas in september en later (al1 iemand gehoord van november) met een witte MYP die hun levering hebben gehad.
Verdorie.
Ik ben wat verwend geweest met mijn S denk ik, waar ik maar een paar weken heb moeten op wachten...
Snap hun leverbeleid nog steeds niet goed, maar op zich wil dat niet veel zeggen want er zijn nog dingen die ik niet snap (wegvallen sensors?).
 
Verdorie.
Ik ben wat verwend geweest met mijn S denk ik, waar ik maar een paar weken heb moeten op wachten...
Snap hun leverbeleid nog steeds niet goed, maar op zich wil dat niet veel zeggen want er zijn nog dingen die ik niet snap (wegvallen sensors?).
Denk dat je voor BE en NL over het algemeen op het einde van het kwartaal moet wachten steeds. Normaal gezien ging er bij mij in Q4 2022 geleverd worden, dat is het niet geworden, dus ik vermoed dat het nu zal opschuiven naar maart, net wanneer ik een hele maand in buitenland zit voor het werk 🥳 Hoop dat er tegen dan op z'n minst iets gedaan wordt aan het USS gedoe.
 
Afgelopen zaterdag een grijze LR MY besteld, met verwachte levering in maart-mei. net in de app een VIN en een leverdatum voor a.s. Maandag. Dat is nogal wat sneller dan gedacht….
Zit nog te wachten op de betaling van mijn tweedehands model X (afgesproken op 15-2). hoe makkelijk is het om de levering uit te stellen? Of is bij tesla uitstel gelijk aan afstel?
gemailed met Telsa, en ze hebben de levering in de wacht gezet. Ik kan tot 1 maart aangeven dat ik klaar ben voor levering. Ik word dan geïnformeerd wanneer de volgende Model Y met mijn configuratie beschikbaar is.