Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model Y levering

This site may earn commission on affiliate links.
Wat is jullie ervaring met levering en administratieve afhandeling daarvan op dit moment? Ik had vlak voor de prijsverlaging een factuur, maar heb die niet betaald omdat ik niet achteraf achter mijn geld aan wil gaan. Inmiddels is die automatisch gecrediteerd, maar nog geen nieuwe met verlaagde prijzen ontvangen. Bestelovereenkomst is (na 2 pogingen) wel aangepast en correct. Ik wil graag betalen, maar heb dus geen factuur.

Ik heb desondanks begin van de week een SMS gekregen dat hij vandaag geleverd zou worden, maar "NEE" geantwoord omdat het echt niet uit kwam. Verder uiteraard VIN gekoppeld, kenteken bekend, etc.

Als ik naar sales in Tilburg bel, vertellen ze dat ik geduld moet hebben en dat het automatisch in orde komt. Ik proefde ook dat ik de zoveelste was die erover belt en dat ze er een beetje moe van werden. Voor de zekerheid delivery NL gemaild of alles goed gaat in mijn specifieke geval, maar daar komt geen reactie op.

Dus... maar gewoon afwachten en accepteren dat het wat langer duurt ivm drukte. Of hebben jullie nog andere tips?
 
Does anyone have pics of the Quicksilver Model Y with Gemini tires, but without the plastic wheelcaps?

I like the Inductions a lot, but apart from the looks they mainly have disadvantages..
So I really hope the Gemini's without caps look acceptable.
 

@jsopreis Tesla Hasselt. Omdat ik wou afbestellen stelden ze voor mss eerst is een testrit te maken. Er was toch tijd genoeg want 'mijn auto zou zeker niet geleverd worden voor de zomer'. Vandaar mijn reactie op je vraag.

Maar dus ga ik nog is met een MYP rijden. Heb die in een zotte bui besteld. Eigenlijk beetje bij beetje gebrainwashed door een vriend.
En één maal besteld, was ik, mijn ongeduldige zelf, niet in staat te wachten. Wat doe je dan? Je koopt een 2dehands Model S 100D tussendoor. Maar dat tussendoortje bevalt nu zo extreem goed dat ik het niet meer weet...en toen ik een Raven voor relatief weinig kon bekomen heb ik dat ook maar gedaan. Dus eigenlijk ben ik voorzien voor de komende tig jaar. Dilemma's.
 
google.....

I still don't like them btw (I ordered quicksilver)....... I will put on gemini larger covers (almost looks like 20") in full black.
8384d934-f898-4973-a7cd-4a884f2baffe-jpeg.551971
 
Unfortunately I find this exact combination (Quicksilver, Gemini without caps) with Google, I can only find it with the Inductions

@prettig: Which gemini larger covers in black will you use exactly?
These or I have the existing once painted black. Still not really nice, but the standard covers in two-tone are just ugly.

I selected the 19" for more range and comfort. Paying 2300,- for the 20" and not getting the 19" as well........a bit stupid. If I sell the 19" I can buy the 20" cheaper (they will come available fast and like new....... same happend with the model 3). Or I keep the 19" for the winter and sell the tires (a lot cheaper than buying the Tesla winterset). But I probably just drive them all year.

 
Last edited:
Als jij een spreadsheetje maakt, vul ik hem met alle liefde in.😅
hahha, je bent dus ook een van de gelukkigen....
Net zo even verder gekeken, maar ook Frankrijk en Spanje blijken voldoende op voorraad te hebben (of dan zeer binnen kort met de aankomende bootjes)
Vreemd dat er in NL maar mondjesmaat uitgeleverd wordt, Berlin is toch naast de deur.
Maar ja, zoals velen op dit forum al zeggen, je kan Tesla niet pijlen, qua levering en qua prijzen niet...
 
Ik heb gisteren mijn MYLR wit opgehaald in Tilburg. Stond nog veel klaar in de hal, prima ervaring, veel zelf doen en hulp indien nodig. Ik heb eerder al Model X gereden, dus het was allemaal vrij simpel.

QuickSilver wordt al effectief uitgeleverd?
Ze hadden er een hele batch binnen uit Berlijn gaven ze aan. Stonden er ook meerdere klaar voor aflevering.

Zijn er mensen die een Made in Berlijn LR geleverd hebben gekregen? Op Duitse fora heb ik gelezen dat de voorstoelen dezelfde moeten zijn als in de performance. Ik heb online echter nog geen enkele foto of video kunnen zien.
Ja, mijne komt uit Berlijn. Wat is het verschil met de stoelen? Dit zit er bij mij in:

IMG_2190.jpg


Stuurverwarming zit er niet meer op? Dat is een nieuwe.
Zit er bij mij gewoon op :)
 
Ik heb gisteren mijn MYLR wit opgehaald in Tilburg. Stond nog veel klaar in de hal, prima ervaring, veel zelf doen en hulp indien nodig. Ik heb eerder al Model X gereden, dus het was allemaal vrij simpel.


Ze hadden er een hele batch binnen uit Berlijn gaven ze aan. Stonden er ook meerdere klaar voor aflevering.


Ja, mijne komt uit Berlijn. Wat is het verschil met de stoelen? Dit zit er bij mij in:

View attachment 897792


Zit er bij mij gewoon op :)
Dit zijn idd de stoelen uit de performance. Dubbele stiksels en wanden van de zitting is hoger. Alle Made in Germany krijgen deze stoelen dus. Mooi!
 
  • Like
Reactions: Noik and djerro1234