Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model Y levering

This site may earn commission on affiliate links.
Vrijdag opgehaald. Sindsdien 600 km gereden en uitgebreid kunnen "spelen". Eerste Tesla maar zeer tevreden!
Ik had plannen om zwarte wieldoppen er op te doen maar ik vind de standaard wieldoppen eigenlijk wel goed staan bij Quicksilver. Wat is jullie mening?
ik zou sowieso de zwarte of gun grey wieldoppen doen
1678281641453.png

1678281654732.png
 
  • Like
Reactions: Dikkie Dik
Ik vind ze wel goed staan inderdaad. Ik heb het totaal niet voor volledig zwarte velgen / wieldoppen. Maar ik heb het eigenlijk ook niet voor wieldoppen an sich. En als je dan een setje wieldoppen van 115 euro van Aliexpress op een 60k kostende wagen moet installeren... dat gaat gewoon niet.

Ik wil voor mezelf eerst even zien wat het comfort is onder die 19 inchers, en mocht dit niet OK zijn - wat ik feitelijk verwacht - dan zal ik investeren in degelijke 18 inchers. Online zoektocht is niet simpel. Vrijdag bezoek ik even m'n bandenboer en zal wellicht meer weten.
genoeg velgen hier
 
Ik heb vandaag mijn auto in ontvangst genomen bij Tesla in Utrecht. Bij aankomst waren er 4 trailers aan het lossen, reed er een rondjes tot er plek was en was er net een trailer met QS gelost. Allemaal Model Ys. Ook de parkeerplaats stond ook ramvol, ik verwacht dat er binnenkort weer veel mensen blijgemaakt gaan worden!

Mijn eerste bevindingen:
- De stoelen zitten veel beter dan in de auto waarin ik proef heb gereden, dat was een aangename verrassing!
- De acceleratie is idioot! Zelf bij 120 krijg je een flinke duw in je rug, heerlijk!
- Bij stuurhulp kan de cruise control niet harder dan de maximumsnelheid. Ik ben altijd van de +10, dat is wel jammer. De stuurhulp werkt dan wel weer prima.
- Op de snelweg ervaarde ik een soort klapperende diepe brom in de auto, vergelijkbaar met een raam dat een stukje openstaat / het gevoel van onderdruk bij noise cancellation van een headset. Er stond wel stevige wind, binnen de bebouwde kom was het weg.
- Onderstel is straf geveerd, maar niet te.
- De auto was tot 84% geladen, netjes.

Vragen:
- Ik heb geprobeerd de telefoon van mijn vrouw te koppelen als sleutel, maar ik krijg het niet voor elkaar. De optie om een nieuwe sleutel toe te voegen onder veiligheid lijkt te ontbreken. Het is een lease auto, werkt het proces dan anders?
- Ik heb een Spotify account dat gekoppeld is aan Facebook voor inlog. Het lukt me niet daarmee in te loggen, weet iemand of dat mogelijk is?
 
  • Love
Reactions: Dikkie Dik
Ik heb vandaag mijn auto in ontvangst genomen bij Tesla in Utrecht. Bij aankomst waren er 4 trailers aan het lossen, reed er een rondjes tot er plek was en was er net een trailer met QS gelost. Allemaal Model Ys. Ook de parkeerplaats stond ook ramvol, ik verwacht dat er binnenkort weer veel mensen blijgemaakt gaan worden!

Mijn eerste bevindingen:
- De stoelen zitten veel beter dan in de auto waarin ik proef heb gereden, dat was een aangename verrassing!
- De acceleratie is idioot! Zelf bij 120 krijg je een flinke duw in je rug, heerlijk!
- Bij stuurhulp kan de cruise control niet harder dan de maximumsnelheid. Ik ben altijd van de +10, dat is wel jammer. De stuurhulp werkt dan wel weer prima.
- Op de snelweg ervaarde ik een soort klapperende diepe brom in de auto, vergelijkbaar met een raam dat een stukje openstaat / het gevoel van onderdruk bij noise cancellation van een headset. Er stond wel stevige wind, binnen de bebouwde kom was het weg.
- Onderstel is straf geveerd, maar niet te.
- De auto was tot 84% geladen, netjes.

Vragen:
- Ik heb geprobeerd de telefoon van mijn vrouw te koppelen als sleutel, maar ik krijg het niet voor elkaar. De optie om een nieuwe sleutel toe te voegen onder veiligheid lijkt te ontbreken. Het is een lease auto, werkt het proces dan anders?
- Ik heb een Spotify account dat gekoppeld is aan Facebook voor inlog. Het lukt me niet daarmee in te loggen, weet iemand of dat mogelijk is?

Voor spotify kan je device password instellen:


Daar staat user id en je kan een password maken.
 
Ik weet niet 100% zeker hoe dit in de huidige software zit, maar tot op heden kon je altijd in de instellingen de overschrijding van de maximumsnelheid instellen.
Hij hanteert de maximum snelheid voor autopilot. Bij tacc kan ik wel boven de max snelheid, maar niet met autopilot met stuurhulp. Dan komt er een melding in beeld en accepteert hij niet hoger helaas.

@jordy5 thanks, daar duik ik morgen in!
 
Hij hanteert de maximum snelheid voor autopilot. Bij tacc kan ik wel boven de max snelheid, maar niet met autopilot met stuurhulp. Dan komt er een melding in beeld en accepteert hij niet hoger helaas.

@jordy5 thanks, daar duik ik morgen in!
Zit dat ook niet gewoon hier...
 
Ik kan a.s. zaterdag om 13:30 in Utrecht mijn Model Y Performance ophalen. Nu heb sinds dinsdag een afleverafspraak in de app bevestigd staan, ik heb alleen nog steeds geen kenteken. Komt dat altijd zo kort van tevoren? Wat is jullie ervaring?
Ik kreeg mijn kenteken via SMS op vrijdagavond om 21:36 met een aflevering op woensdag 10u30. Je kunt ook even bellen met je TA, ik had het kenteken & vin de week ervoor telefonisch al gekregen.
 
  • Like
Reactions: MBdriver
Ik word gek.
Begin deze week van Arval de bevestiging gekregen dat ze de auto gaan leveren op 15/3, en dat ik best contact neem met "de dealer".
Tesla gebeld, en die hebben nog geen datum, dus ook niet doorgegeven aan Arval.

Ze spraken van een VIN "softlock", en dat mijn auto nog op de boot zou staan. Ik hoop dat dat de Glovis Sunrise is, anders wordt het de Dream Orchid die pas op 22/3 in Zeebrugge zou aankomen. Dan wordt het krap voor deze maand natuurlijk...