Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model Y levering

This site may earn commission on affiliate links.
Ik kan a.s. zaterdag om 13:30 in Utrecht mijn Model Y Performance ophalen. Nu heb sinds dinsdag een afleverafspraak in de app bevestigd staan, ik heb alleen nog steeds geen kenteken. Komt dat altijd zo kort van tevoren? Wat is jullie ervaring?

Mijn ervaring met mijn MYLR QS:
Woensdag 19.00 uur SMS voor de afspraak.
Vrijdag 12.00 uur SMS met kenteken.
Maandag 10.00 uur SMS met herinnering aflevermoment.
Dinsdag 13.00 uur aflevering gehad in Utrecht. 89% opgeladen.
Verder stond het parkeerterrein afgeladen dus ze zijn lekker druk.
 
Mijn ervaring met mijn MYLR QS:
Woensdag 19.00 uur SMS voor de afspraak.
Vrijdag 12.00 uur SMS met kenteken.
Maandag 10.00 uur SMS met herinnering aflevermoment.
Dinsdag 13.00 uur aflevering gehad in Utrecht. 89% opgeladen.
Verder stond het parkeerterrein afgeladen dus ze zijn lekker druk.

Goed overzicht! Ik heb een week na jou besteld (prive, geen lease), ook MYLR QS 19"/Zwart maar zonder trekhaak.

Ik loop dan dus best achter, nog geen VIN of verdere voortgang in de bestelling. Ik sta nog steeds op 11-apr tot 5-jun als verwachte datum, terwijl de auto op de site staat op maart-april. Heb al een paar keer gekeken naar de inventory, daar staat wel een witte maar dan weet ik niet zeker of hij uit Berlin komt. :)
 
Goed overzicht! Ik heb een week na jou besteld (prive, geen lease), ook MYLR QS 19"/Zwart maar zonder trekhaak.

Ik loop dan dus best achter, nog geen VIN of verdere voortgang in de bestelling. Ik sta nog steeds op 11-apr tot 5-jun als verwachte datum, terwijl de auto op de site staat op maart-april. Heb al een paar keer gekeken naar de inventory, daar staat wel een witte maar dan weet ik niet zeker of hij uit Berlin komt. :)

Het verloop van jouw bestelling is redelijk in lijn met de mijne.

Besteld op 26 januari en verwachte leverdatum is 4 april - 29 mei. Ook privé aanschaf en voor de rest ook dezelfde specificaties. Ga denk ik nog wel EAP toevoegen, ondanks dat de meeste functies momenteel niet werken.

Verbaasd mij ook idd dat verwachte levering op website maart-april is.
 
Daarnet Model Y - LR - QS opgehaald (was eigenlijk gepland voor zaterdag maar moest in de buurt zijn en was geen probleem voor SeC).
Besteld 22/01/23.
Parking staat vol uit te leveren Y's in Aarstelaar.

Eerste korte indrukken in vgl met model 3 - 2019:
  • Veel betere isolatie
  • Duidelijk beter afgeveerd.
  • Indruk dat de zetels steviger zijn/meer ondersteunen
  • Zithouding vanzelfsprekend anders gezien SUV.

  • Frunk-cover blijft een slap blikken dekseltje ...
  • Regensensor even hopeloos als in Model 3 (en in mijn Model X 2017)
  • Afwezigheid van parkeerhulp geluidjes is wel ff opletten als je ze gewoon bent. Update hiervoor zou 'verlaat' zijn volgens verkoper ... Wat dat dan ook wil zeggen in Tesla-taal ... ?
  • Niet gekeurd met trekhaak (in België) ! Bij vaststelling van gebruik kan een boete worden opgelegd tot 270 euro volgens verkoper. Moet even gekeurd worden met trekhaak erop; SeC zou daar binnen enkele maanden een service voor voorzien zodat een Tesla-werknemer de auto langs de keuring rijdt om dit te regelen (" als het minder druk is " dixit verkoper) ...

Zeker een mooie upgrade van de Model 3 - 2019 :):)
 
Het verloop van jouw bestelling is redelijk in lijn met de mijne.

Besteld op 26 januari en verwachte leverdatum is 4 april - 29 mei. Ook privé aanschaf en voor de rest ook dezelfde specificaties. Ga denk ik nog wel EAP toevoegen, ondanks dat de meeste functies momenteel niet werken.

Verbaasd mij ook idd dat verwachte levering op website maart-april is.
Ja, het is een soort van oefening in geduld zo. :)

Met een soort van random element erin. Want jij had voor GuidoS besteld en staat op dezelfde leverplanning als ik, lijkt het. Mijn ophaal locatie is overigens Tilburg (niet dat ik in de buurt woon ofzo, maargoed), misschien dat dat nog iets betekent. Ik verwacht eerlijk gezegd wel ergens begin april in mn nieuwe auto te kunnen rijden, dus we zullen zien of dat lukt en waar het dan aan ligt. Blijft een soort black magic dit. :)
 
Ja, het is een soort van oefening in geduld zo. :)

Met een soort van random element erin. Want jij had voor GuidoS besteld en staat op dezelfde leverplanning als ik, lijkt het. Mijn ophaal locatie is overigens Tilburg (niet dat ik in de buurt woon ofzo, maargoed), misschien dat dat nog iets betekent. Ik verwacht eerlijk gezegd wel ergens begin april in mn nieuwe auto te kunnen rijden, dus we zullen zien of dat lukt en waar het dan aan ligt. Blijft een soort black magic dit. :)

Die van mij is ook een privé aankoop.
Ik heb ook afleverlocatie Tilburg moeten bevestigen bij de bestelling. De TA van Utrecht heeft echter telefonisch aangegeven (op dag 17 na bestelling) dat hij zou kijken of hij aflevering in Utrecht zou kunnen krijgen. Dat was dus 14 dagen later het geval.
 
Ik heb vandaag mijn auto in ontvangst genomen bij Tesla in Utrecht. Bij aankomst waren er 4 trailers aan het lossen, reed er een rondjes tot er plek was en was er net een trailer met QS gelost. Allemaal Model Ys. Ook de parkeerplaats stond ook ramvol, ik verwacht dat er binnenkort weer veel mensen blijgemaakt gaan worden!

Mijn eerste bevindingen:
- De stoelen zitten veel beter dan in de auto waarin ik proef heb gereden, dat was een aangename verrassing!
- De acceleratie is idioot! Zelf bij 120 krijg je een flinke duw in je rug, heerlijk!
- Bij stuurhulp kan de cruise control niet harder dan de maximumsnelheid. Ik ben altijd van de +10, dat is wel jammer. De stuurhulp werkt dan wel weer prima.
- Op de snelweg ervaarde ik een soort klapperende diepe brom in de auto, vergelijkbaar met een raam dat een stukje openstaat / het gevoel van onderdruk bij noise cancellation van een headset. Er stond wel stevige wind, binnen de bebouwde kom was het weg.
- Onderstel is straf geveerd, maar niet te.
- De auto was tot 84% geladen, netjes.

Vragen:
- Ik heb geprobeerd de telefoon van mijn vrouw te koppelen als sleutel, maar ik krijg het niet voor elkaar. De optie om een nieuwe sleutel toe te voegen onder veiligheid lijkt te ontbreken. Het is een lease auto, werkt het proces dan anders?
- Ik heb een Spotify account dat gekoppeld is aan Facebook voor inlog. Het lukt me niet daarmee in te loggen, weet iemand of dat mogelijk is?

Mijn ervaring met mijn MYLR QS:
Woensdag 19.00 uur SMS voor de afspraak.
Vrijdag 12.00 uur SMS met kenteken.
Maandag 10.00 uur SMS met herinnering aflevermoment.
Dinsdag 13.00 uur aflevering gehad in Utrecht. 89% opgeladen.
Verder stond het parkeerterrein afgeladen dus ze zijn lekker druk.

Daarnet Model Y - LR - QS opgehaald (was eigenlijk gepland voor zaterdag maar moest in de buurt zijn en was geen probleem voor SeC).
Besteld 22/01/23.
Parking staat vol uit te leveren Y's in Aarstelaar.

Eerste korte indrukken in vgl met model 3 - 2019:
  • Veel betere isolatie
  • Duidelijk beter afgeveerd.
  • Indruk dat de zetels steviger zijn/meer ondersteunen
  • Zithouding vanzelfsprekend anders gezien SUV.

  • Frunk-cover blijft een slap blikken dekseltje ...
  • Regensensor even hopeloos als in Model 3 (en in mijn Model X 2017)
  • Afwezigheid van parkeerhulp geluidjes is wel ff opletten als je ze gewoon bent. Update hiervoor zou 'verlaat' zijn volgens verkoper ... Wat dat dan ook wil zeggen in Tesla-taal ... ?
  • Niet gekeurd met trekhaak (in België) ! Bij vaststelling van gebruik kan een boete worden opgelegd tot 270 euro volgens verkoper. Moet even gekeurd worden met trekhaak erop; SeC zou daar binnen enkele maanden een service voor voorzien zodat een Tesla-werknemer de auto langs de keuring rijdt om dit te regelen (" als het minder druk is " dixit verkoper) ...

Zeker een mooie upgrade van de Model 3 - 2019 :):)

Ik vroeg mij af of het geleverd is met spatlappen voor en PPF op onderkant achterdeur. Ik meen gelezen te hebben dat iemand dit op zijn Y had bij zijn levering hier.
 
Die van mij is ook een privé aankoop.
Ik heb ook afleverlocatie Tilburg moeten bevestigen bij de bestelling. De TA van Utrecht heeft echter telefonisch aangegeven (op dag 17 na bestelling) dat hij zou kijken of hij aflevering in Utrecht zou kunnen krijgen. Dat was dus 14 dagen later het geval.
Wat is “TA”? Ik heb nog nooit met iemand van Tesla gesproken, alles online en that’s it.

Vind Tilburg niet zo erg, als ik maar een datum heb. :)

En niet om vervelend te doen, maar toen ik bestelde stond er Feb-Mrt. Ik probeer hier dus een beetje in te schatten wanneer het zover is, maar dat lijkt dus ook een beetje random.
 
Catalogusprijs klopt ook niet; lijkt oude prijs van RWD. Voor verzekering/nieuwwaarderegeling wel van belang. Bijtelling doe ik niet aan; privéaankoop.
Is alles inmiddels hersteld bij RDW? Hoe lang heeft het geduurd? Bij mij een vergelijkbaar issue. Foutieve hogere cat. prijs registratie bij RDW, dus moet hogere bijtelling betalen als het niet wordt hersteld. Vanuit Tesla roepen ze " het komt goed". Maar geven niet concreet aan wanneer eea hersteld wordt. Nog anderen ervaring met vergelijkbaar issue? Wordt het voor of na aflevering hersteld?
 
Daarnet Model Y - LR - QS opgehaald (was eigenlijk gepland voor zaterdag maar moest in de buurt zijn en was geen probleem voor SeC).
Besteld 22/01/23.
Parking staat vol uit te leveren Y's in Aarstelaar.

Eerste korte indrukken in vgl met model 3 - 2019:
  • Veel betere isolatie
  • Duidelijk beter afgeveerd.
  • Indruk dat de zetels steviger zijn/meer ondersteunen
  • Zithouding vanzelfsprekend anders gezien SUV.

  • Frunk-cover blijft een slap blikken dekseltje ...
  • Regensensor even hopeloos als in Model 3 (en in mijn Model X 2017)
  • Afwezigheid van parkeerhulp geluidjes is wel ff opletten als je ze gewoon bent. Update hiervoor zou 'verlaat' zijn volgens verkoper ... Wat dat dan ook wil zeggen in Tesla-taal ... ?
  • Niet gekeurd met trekhaak (in België) ! Bij vaststelling van gebruik kan een boete worden opgelegd tot 270 euro volgens verkoper. Moet even gekeurd worden met trekhaak erop; SeC zou daar binnen enkele maanden een service voor voorzien zodat een Tesla-werknemer de auto langs de keuring rijdt om dit te regelen (" als het minder druk is " dixit verkoper) ...

Zeker een mooie upgrade van de Model 3 - 2019 :):)
Hoe snel op voorhand kreeg je een bericht?
We hebben met het bedrijf enkele auto's in bestelling maar nog geen bericht gekregen over verwachte levertijd.
het waren eerst RWD maar met de prijsdaling aangepast naar LR eind januari.
Gaat ook over Tesla Aartselaar.
 
Hoe snel op voorhand kreeg je een bericht?
We hebben met het bedrijf enkele auto's in bestelling maar nog geen bericht gekregen over verwachte levertijd.
het waren eerst RWD maar met de prijsdaling aangepast naar LR eind januari.
Gaat ook over Tesla Aartselaar.
Hetzelfde hier.

Ook nog niks. De melding die ik eerder kreeg van Arval werd tegengesproken door Tesla. "Die kunnen dat niet weten".
 
De levering van een Tesla lijkt toch altijd wat spannend als ik het hier zo lees.

Ik kreeg eerst van Tesla te horen dat ze niet konden verzekeren dat mijn rode RWD met trekhaak nog in Q1 geleverd ging worden.

Daarna vond ik op de Tesla website dat er verschillende rode Y's RWD klaar stonden in Zeebrugge, weliswaar zonder trekhaak. Maar vermits ik begrepen had dat een trekhaak er altijd door het Service Center gemonteerd wordt, leek me wel dat deze gematched kon worden.

Eerst vertelde de TA me dat dit in orde was, en ik dan ook snel een leverafspraak zou krijgen.

Helaas na twee dagen kwam hij toch terug dat het toch niet mogelijk was, omdat de trekhaak er uit de fabriek "bij moet zitten" en dat dit administratief te moeilijk was om te matchen met het order van de leasemaatschappij.

Dus nu maar wachten tot er een van de boot rolt met de trekhaak los erbij.
 
Hoe snel op voorhand kreeg je een bericht?
We hebben met het bedrijf enkele auto's in bestelling maar nog geen bericht gekregen over verwachte levertijd.
het waren eerst RWD maar met de prijsdaling aangepast naar LR eind januari.
Gaat ook over Tesla Aartselaar.
Midden vorige week VIN in app.
Dan zelf levermoment kunnen kiezen via account.
Daarna gemaild om te vervroegen waarop Tesla zelf gebeld heeft om alles af te spreken.
 
Goed overzicht! Ik heb een week na jou besteld (prive, geen lease), ook MYLR QS 19"/Zwart maar zonder trekhaak.

Ik loop dan dus best achter, nog geen VIN of verdere voortgang in de bestelling. Ik sta nog steeds op 11-apr tot 5-jun als verwachte datum, terwijl de auto op de site staat op maart-april. Heb al een paar keer gekeken naar de inventory, daar staat wel een witte maar dan weet ik niet zeker of hij uit Berlin komt. :)
Dat is simpel te zien. Klik op de URL van de betreffend auto. Boven in de geopende pagina URL adres en kijk of je LRWY (China) of XP7Y (Berlin) bij de url ziet. Simpel.

Bijv:
Nieuwe en gebruikte elektrische auto's | Tesla is en Berlin auto.
 
Dat is simpel te zien. Klik op de URL van de betreffend auto. Boven in de geopende pagina URL adres en kijk of je LRWY (China) of XP7Y (Berlin) bij de url ziet. Simpel.

Bijv:
Nieuwe en gebruikte elektrische auto's | Tesla is en Berlin auto.
Oh goede tip :)

Ik denk dat ik gewoon wacht tot de auto die ik bestelde komt. Kijk wel ff bij de performance, die gaat harder haha. :)

Edit: hmm geinig. Vrijwel alle LR en P modellen komen dan dus uit Berlin. Wel tempting om zo’n performance te nemen dan. Maar ik blijf denk ik toch maar wachten op lr qs. :)
 
Last edited: