Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model Y levering

This site may earn commission on affiliate links.
Ik weet niet 100% zeker hoe dit in de huidige software zit, maar tot op heden kon je altijd in de instellingen de overschrijding van de maximumsnelheid instellen.
Ik heb van het weekend een langere rit op de snelweg gemaakt en daar werkt het wel. Op een N weg met een maximumsnelheid van 80, krijg je een melding bij het overschreiden van de max snelheid icm autopilot. Op de snelweg hiel hij probleemloos 115km/u aan.

Wel opvallen trouwens dat hij soms heel erg naar links trekt. Als je dan iets tegendruk geeft is ie verontwaardigd en kondigt een ploink aan dat je dan maar zelf moet doen. 😱🤣
 
Wat zijn de gemiddelde levertijden van een model Y long range tegenwoordig? (Wel leuk om te zien dat iedereen net als 3 jaar geleden nog steeds dezelfde vragen stelt en theorieën heeft over de levering, inclusief mijzelf 😂 )

Ligt er een beetje aan wat je wil. Een voorraadmodel is misschien <1week. De nieuwe kleur "midnight cherry red" 4 tot 6 maanden en kan altijd wat langer of korter worden. De mijne is 1 1/2 maand na de bestelling 1 maand opgeschoven naar achteren. Als die trend doorzet dan gaat het ergens in 2024 worden.
 
  • Like
Reactions: Kiprich
Ah ok, dus een beetje hetzelfde wat met de Model 3 gebeurde.... (levertermijnen zijn eigenlijk niet in te schatten en tegen het einde van een kwartaal komen er een hoop opeens op kenteken).

Mijn configuratie staan niet op de voorraadlijst, dus het zal gewoon wachten worden op een levering.


Ligt er een beetje aan wat je wil. Een voorraadmodel is misschien <1week. De nieuwe kleur "midnight cherry red" 4 tot 6 maanden en kan altijd wat langer of korter worden. De mijne is 1 1/2 maand na de bestelling 1 maand opgeschoven naar achteren. Als die trend doorzet dan gaat het ergens in 2024 worden.
 
Vandaag opgehaald Model Y LR QS, 20” zwarte velgen, zwart interieur.
Na een paar maanden Model 3, daarna 2,5 jaar een Model X nu een Model Y.
 

Attachments

  • 23B37463-2F28-4A0C-BB96-BDBEC181E8A0.jpeg
    23B37463-2F28-4A0C-BB96-BDBEC181E8A0.jpeg
    133.8 KB · Views: 70
Vandaag opgehaald Model Y LR QS, 20” zwarte velgen, zwart interieur.
Na een paar maanden Model 3, daarna 2,5 jaar een Model X nu een Model Y.
Gefeliciteerd en veel plezier ermee!

Mag ik vragen wanneer je deze besteld hebt?

Ik heb op 5 februari een Y LR QS 19" velgen en zwart interieur besteld en ben nog in afwachting van levering. EDD staat nu in de app tussen 5 april en 30 mei.
 
Vandaag opgehaald Model Y LR QS, 20” zwarte velgen, zwart interieur.
Na een paar maanden Model 3, daarna 2,5 jaar een Model X nu een Model Y.
Elke keer als ik de QS zie dan twijfel ik of ik niet beter voor die kleur had kunnen gaan. Echt een hele gave kleur. Heb nu de cherry red, die is nog maar afwachten en veeeeel langere levertijd. Sinds eind jan besteld pas in juli-aug verwachte leverdatum
 
Elke keer als ik de QS zie dan twijfel ik of ik niet beter voor die kleur had kunnen gaan. Echt een hele gave kleur. Heb nu de cherry red, die is nog maar afwachten en veeeeel langere levertijd. Sinds eind jan besteld pas in juli-aug verwachte leverdatum
Heb zelf dat ook wanneer ik de Midnight Cherry zie in video’s en op foto’s. De leverdatum van een QS tov MCR hebben de keuze voor mij makkelijk gemaakt.

Denk dat beide kleuren super zijn en je zowieso geen spijt gaat krijgen, ongeacht welke kleur je hebt.
 
Gefeliciteerd! Levering binnen 2 weken gok ik zo.
Dankjewel. Hij is er mogelijk al morgen, maar het is niet alleen druk bij Tesla, hier ook een drukke periode... wordt opgehaald dan het weekend van de 25ste.
Intussen trotseer ik wel de Vlaamse wegen met onze Fiat 500c. Ook fun to drive. Maar niet echt op het derde vak in de ochtendspits.
 
Gefeliciteerd en veel plezier ermee!

Mag ik vragen wanneer je deze besteld hebt?

Ik heb op 5 februari een Y LR QS 19" velgen en zwart interieur besteld en ben nog in afwachting van levering. EDD staat nu in de app tussen 5 april en 30 mei.
Deze staat nu gewoon op voorraad, wellicht ff bellen?
 
Deze staat nu gewoon op voorraad, wellicht ff bellen?
Staat/ stond er een LR QS - 19 inch - zwart int. op voorraad? IK zie hem niet meer.
 
Maandag om 16:30 heb ik een afspraak voor afhaling in Hasselt. Maar nu ... ik heb het inschrijvingsformulier zéér laat gekregen waardoor het voertuig pas morgen kan worden ingeschreven. In België wil dit dus zeggen dat je normaal gezien maandag het kenteken hebt. Tesla meldt op het inschrijvingsformulier dat ze het kenteken geleverd willen hebben bij een bedrijf dat de reproductieplaat maakt (vooraan), dit bedrijf is in Sint-Agatha-Berchem, een eind van Hasselt af.

Gaan ze dezelfde dag nog een koerier naar Hasselt sturen met mijn platen?! Ik zou het aan Tesla zelf vragen maar ze zijn ... onbereikbaar ...

Wie kan het mij zeggen :)