Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model Y levering

This site may earn commission on affiliate links.
Maandag om 16:30 heb ik een afspraak voor afhaling in Hasselt. Maar nu ... ik heb het inschrijvingsformulier zéér laat gekregen waardoor het voertuig pas morgen kan worden ingeschreven. In België wil dit dus zeggen dat je normaal gezien maandag het kenteken hebt. Tesla meldt op het inschrijvingsformulier dat ze het kenteken geleverd willen hebben bij een bedrijf dat de reproductieplaat maakt (vooraan), dit bedrijf is in Sint-Agatha-Berchem, een eind van Hasselt af.

Gaan ze dezelfde dag nog een koerier naar Hasselt sturen met mijn platen?! Ik zou het aan Tesla zelf vragen maar ze zijn ... onbereikbaar ...

Wie kan het mij zeggen :)
En waarom zou je dan zelf geen reproductieplaat laten maken. Bij Auto5 maken ze die op 5 minuten en je neemt die direct meen.
 
Maandag om 16:30 heb ik een afspraak voor afhaling in Hasselt. Maar nu ... ik heb het inschrijvingsformulier zéér laat gekregen waardoor het voertuig pas morgen kan worden ingeschreven. In België wil dit dus zeggen dat je normaal gezien maandag het kenteken hebt. Tesla meldt op het inschrijvingsformulier dat ze het kenteken geleverd willen hebben bij een bedrijf dat de reproductieplaat maakt (vooraan), dit bedrijf is in Sint-Agatha-Berchem, een eind van Hasselt af.

Gaan ze dezelfde dag nog een koerier naar Hasselt sturen met mijn platen?! Ik zou het aan Tesla zelf vragen maar ze zijn ... onbereikbaar ...

Wie kan het mij zeggen :)
Heb je gemaild met Tesla? Daar antwoorden ze meestal vrij snel..
 
  • Like
Reactions: DriesBE
Update zojuist levering van juni-juli vertraagd
- Levering is juli-augustus geworden

Op moment van schrijven, bij nieuwe bestellingen cherry red verwachte levering ook juli-augustus. Overige kleuren maart-april
LRCR, zwart interieur, trekhaak, gemmi

- 25-01 23 Besteld verwachte levering juni-juli
- 05-03-23 levering aangepast naar juli-augustus (op dit moment bestellen zou de levering ook juli-augustus zijn)
- 17-03-23 levering aangepast naar juli-september (op dit moment bestellen zou de levering ook juli-september zijn)

Als dit zo doorgaat heb krijg ik de auto nooit. Maand verder in tijd, verwachte levertijd maand verder...
 
Last edited:
LRCR, zwart interieur, trekhaak, gemmi

- 25-01 23 Besteld verwachte levering juni-juli
- 05-03-23 levering aangepast naar juli-augustus (op dit moment bestellen zou de levering ook juli-augustus zijn)
- 17-03-23 levering aangepast naar juli-september (op dit moment bestellen zou de levering ook juli-september zijn)

Als dit zo doorgaat heb krijg ik de auto nooit. Maand verder in tijd, verwachte levertijd maand verder...
Dat cherry red is wel een geseling waard. Prachtig kleur. Ware het niet dat dit haaks staat op onze firmakleuren (grijs / blauw), dan was het voor mij ook een cherry red geworden, en had ik met veel plezier nog wel even gewacht.
 
Elke keer als ik de QS zie dan twijfel ik of ik niet beter voor die kleur had kunnen gaan. Echt een hele gave kleur. Heb nu de cherry red, die is nog maar afwachten en veeeeel langere levertijd. Sinds eind jan besteld pas in juli-aug verwachte leverdatum
Ik heb de mijne eind mei '22 besteld... Leverdatum bij mij is ook juli-aug. Dus het wachten kan nog veeeeel langer :)
 
Gaan ze dezelfde dag nog een koerier naar Hasselt sturen met mijn platen?! Ik zou het aan Tesla zelf vragen maar ze zijn ... onbereikbaar ...
Wie kan het mij zeggen :)
Bij Tesla Aartselaar net zo: alle nummerplaten worden op 1 centrale plaats geleverd (niet het SeC aangezien ze daar met een no-cash policy werken). Op het centrale adres worden de platen aan de Post betaald, gereproduceerd en doorgestuurd naar het SeC. De platen komen dus pas daags nadien aan in het SeC om op je wagen gemonteerd te worden.
 
  • Like
Reactions: gillflyer
Bij Tesla Aartselaar net zo: alle nummerplaten worden op 1 centrale plaats geleverd (niet het SeC aangezien ze daar met een no-cash policy werken). Op het centrale adres worden de platen aan de Post betaald, gereproduceerd en doorgestuurd naar het SeC. De platen komen dus pas daags nadien aan in het SeC om op je wagen gemonteerd te worden.
Ik heb Hasselt dan uiteindelijk vast gekregen, hij verzekerde mij dat de plaat tijdig bij hun zou zijn... Dus 's ochtends in S-A-B en tegen 16:30 in Hasselt... Ik zal het geloven als ik het zie.
 
  • Like
Reactions: jr_gn and WimW
Gisteren was het zover. Endelijk mijn Model Y LR MiG ophalen. Anders dan ik gewend was. Aankomen, melden en daarna alle tijd krijgen om je nieuwe aanwinst te checken op alle punten. App gelinkt aan de auto, papierwerk even regelen met inruilauto en klaar.
80% vol geladen kon ik aan de reis terug beginnen. Wat rijdt deze auto toch goed. Proefgereden in een performance maar deze vering is toch wel wat comfortabeler maar zeker niet week. Stoelen geven prima zijdelingse steun en zitten goed. Vandaag even de SUC bezocht op verzoek van mijn zoon, was eigenlijk nog niet nodig maar toch. Toen ik klaar was met laden werd ik toch wel blij van de laadprijs i.v.m. wat ik voorheen aan de pomp kwijt was voor mijn brandstofauto. Vandaag wel even langs SEC gereden voor afstellen koplampen, die stonden vrij hoog afgesteld en een afspraak ingepland voor uitlijning.
Al met al dik tevreden met mijn nieuwe Tesla.
 
LRCR, zwart interieur, trekhaak, gemmi

- 25-01 23 Besteld verwachte levering juni-juli
- 05-03-23 levering aangepast naar juli-augustus (op dit moment bestellen zou de levering ook juli-augustus zijn)
- 17-03-23 levering aangepast naar juli-september (op dit moment bestellen zou de levering ook juli-september zijn)

Als dit zo doorgaat heb krijg ik de auto nooit. Maand verder in tijd, verwachte levertijd maand verder...
- 18-03-23 levering aangepast naar 31 mei - 14 augustus

ruim bestek maar wel weer wat naar voren getrokken. Kijken hoevaak het nog gaat veranderen en in welke richting
 
  • Like
Reactions: QSilverbullet