Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model Y levering

This site may earn commission on affiliate links.
Op een na komen alle LR die nu op voorraad staan uit Berlijn, daar hoef je het dus niet voor te laten.
Ook lees ik over QS steeds meer wisselende geluiden. Zelf heb ik de "overstap" naar zwart gemaakt en mijn bestelling aangepast. Woensdag mag ik hem ophalen.
Had zelf een Cherry Red besteld, maar die schoof ook steeds verder door. Uiteindelijk gekozen voor een witte, die ik laat wrappen. Bestelling was ineens in 1 week geregeld (Duitse LR overigens).
 
Op een na komen alle LR die nu op voorraad staan uit Berlijn, daar hoef je het dus niet voor te laten.
Ook lees ik over QS steeds meer wisselende geluiden. Zelf heb ik de "overstap" naar zwart gemaakt en mijn bestelling aangepast. Woensdag mag ik hem ophalen.
Ja, ik zie het inderdaad ja. Maar de kleur is uiteraard een smaak ding en we zijn uiteindelijk QS wel mooi gaan vinden. De andere auto is ook zilver en de auto die we verkocht hebben was dat ook. Dus nu is het familie traditie haha. Alleen als ik dan kijk naar de witte: voorraad (met korting soms), 5k km gratis laden etc. Ja, dan is QS wel duur natuurlijk.

Maargoed, de baas thuis wil nu graag QS, dus ik laat het maar staan en wacht ongeduldig af wanneer die van mij dan eens geleverd wordt...
 
Voor 3K kun je best leuk met de baas op vakantie gok ik zo ;-)
Haha, inderdaad ja. Sterker nog, ik had gehoopt dat ik voor de mei vakantie die auto heb zodat we met z'n allen op vakantie kunnen. Ik begin dat nu donker in te zien, want dan had ik allang updates en dergelijke gehad.

Maar ook voor mezelf: de witte komt het meeste voor. Als ik nu een witte neem en later een QS zie rijden ga ik wellicht spijt krijgen. En dit is een erg goede oefening in leren wachten, niet een van mijn sterke punten!
 
  • Like
Reactions: QSilverbullet
Op een na komen alle LR die nu op voorraad staan uit Berlijn, daar hoef je het dus niet voor te laten.
Ook lees ik over QS steeds meer wisselende geluiden. Zelf heb ik de "overstap" naar zwart gemaakt en mijn bestelling aangepast. Woensdag mag ik hem ophalen.
IK heb de hoop op de QS delivery in maart al eerder deze maand laten varen. Inmiddels rij ik met een "big smile" in een voorraad MSM Model Y.

De QS komt er misschien tzt in Q2 2024. Dan wil ook ook kijken wat het facelift model Y met de 4860 accu aan waar voor geld en WLTP range gaat bieden. Dan ruil ik mijn huidige MSM weer in. Of misschien ook niet als het facelift Model Y niet of weinig meer biedt.
 
Nou, mijn witte MY LR, 20inch en trekhaak is vrijdag definitief door de leasemaatschappij doorgezet naar Tesla.

Benieuwd of het net zo spannend wordt en lang gaat duren als met mijn M3 (na lang wachten op de laatste zondag van 2019 toch nog kunnen ophalen in de haven).

Ondertussen alvast weer Ali leeggekocht (puddle lights, binnenverlichting. Bakjes, alcanta, bekerhouder-tussenstuk, dorpelbeschermers). Een hoop kleine dingen die ik iok in mijn M3 heb. Maakt het toch net even wat anders en handiger dan standaard. Hubje, ssd en gamecontroller neem ik mee uit mijn huidige auto.
 
  • Like
Reactions: Flummox
Iemand deze SMS al gekregen?

"Dear, due to logistic reason, your Tesla has not arrived in our store yet. Please let us confirm you when the car has arrived so a delivery appointment can be scheduled. Best Tesla Belgium"

Zou het nu een kwestie van dagen zijn, of ... weken?
Rare is dat het woord "scheduled" fout gespeld is als "schdeduled".
 
Iemand deze SMS al gekregen?

"Dear, due to logistic reason, your Tesla has not arrived in our store yet. Please let us confirm you when the car has arrived so a delivery appointment can be scheduled. Best Tesla Belgium"

Zou het nu een kwestie van dagen zijn, of ... weken?
Rare is dat het woord "scheduled" fout gespeld is als "schdeduled".
Was je VIN reeds assigned en afspreek reeds gepland?
 
Update van mijn MYLR QS Zwart 19" vandaag:

OD: 11-Feb-2023

EDD 1 (11-Feb): Feb-Mar
EDD 2 (24-Feb): 11 Mei - 25 Jul
EDD 3 (1-Mrt): Mar - Apr
EDD 4 (3-Mrt): 11 Apr - 5 Jun
EDD 5 (27-Mrt): 13 Apr - 20 Mei

Bij mij iets soortgelijks voor mijn MYLR QS 19" zwart interieur:

OD: 5 februari 2023

EDD1: feb - mrt
EDD2: 4 mei - 18 juli
EDD3: mrt - apr
EDD4: 27 apr - 11 Jul
EDD5: 5 apr - 30 mei
EDD6 10 april - 17 mei

Ik herken de signalen m.b.t. het tegenvallen van Quick Silver niet. In mijn laatste proefrit kreeg ik de door mij beoogde Quick Silver uitvoering mee en die vond ik erg mooi. Zie bijgevoegde foto.

Maar ik hoop dat er veel mensen zijn die switchen van QS naar iets anders, dan wordt die van mij wellicht sneller geleverd :D
 

Attachments

  • IMG_1320.jpeg
    IMG_1320.jpeg
    642.2 KB · Views: 109
Hello All!
Ik kijk uit naar m'n nieuwe model Y LR!
Levering is wel een rollercoaster...al 4 keer uitgesteld...
Huislevering, dan weer Drogenbos, dan weer iets anders...
Andere mensen met dezelfde ervaring? Waaschijnlijk wel.
Er staan blijkbaar een pak autos op een parking in St Nilkaas, die komen langzamerhand naar Drogenbos voor aflevering.
Fingers crossed.
Bestelling eind Januari, ik heb RN & VIN & meerdere telefoons/sms'jes achter de rug. 't is een leasing.
 
  • Like
Reactions: Maurice1
Hello All!
Ik kijk uit naar m'n nieuwe model Y LR!
Levering is wel een rollercoaster...al 4 keer uitgesteld...
Huislevering, dan weer Drogenbos, dan weer iets anders...
Andere mensen met dezelfde ervaring? Waaschijnlijk wel.
Er staan blijkbaar een pak autos op een parking in St Nilkaas, die komen langzamerhand naar Drogenbos voor aflevering.
Fingers crossed.
Bestelling eind Januari, ik heb RN & VIN & meerdere telefoons/sms'jes achter de rug. 't is een leasing.
Ja, uitstel is bij Tesla "Business As Usual" met name bij specifieke modellen die gewild zijn. Bijvoorbeeld de LR QS MY.
Daarnaast lijkt Tesla geen 1 op 1 mapping te maken tussen vraag en productie. Er worden daarom ook auto's -de minder gewilde kleuren en uitvoeringen- tegen hoge kortingen verkocht. Zeker bij het einde van het kwartaal.
 
  • Informative
Reactions: jr_gn
Maar ik hoop dat er veel mensen zijn die switchen van QS naar iets anders, dan wordt die van mij wellicht sneller geleverd :D
Haha, same here. Ik zie dat er nu gewoon 6k korting gegeven wordt op de witte LR inventory. Ik denk dan: stop eens met witte maken en spuit er een paar in QS!

Maargoed, uiteindelijk is het prijsverschil in een QS en een witte nu gewoon 8-9k. Kan me dus goed voorstellen dat er mensen zijn die switchen. Ik blijf op QS. Voor mij is dit een oefening geduld en de baas thuis is echt QS fan. Dus ja, het is ook geen broodje wat je na een jaar inlevert voor een nieuw broodje, dus ik wacht. :)
 
  • Like
Reactions: ExtraT
Bij mij iets soortgelijks voor mijn MYLR QS 19" zwart interieur:

OD: 5 februari 2023

EDD1: feb - mrt
EDD2: 4 mei - 18 juli
EDD3: mrt - apr
EDD4: 27 apr - 11 Jul
EDD5: 5 apr - 30 mei
EDD6 10 april - 17 mei

Ik herken de signalen m.b.t. het tegenvallen van Quick Silver niet. In mijn laatste proefrit kreeg ik de door mij beoogde Quick Silver uitvoering mee en die vond ik erg mooi. Zie bijgevoegde foto.

Maar ik hoop dat er veel mensen zijn die switchen van QS naar iets anders, dan wordt die van mij wellicht sneller geleverd :D

Blijft toch een wonderlijk en ondoorzichtig proces bij Tesla.
Mijn MYLR QS 19" zwart interieur (& trekhaak) kende het volgende verloop:
Besteld 5/2, VIN 25/2, Levering 7/3.
Kortom, ik rij er al 3 weken in. Houten is hier om de hoek en ik mocht 'm op 7 maart al in Utrecht ophalen. 🤔 Sterkte met wachten ExtraT!

Verder is de kleur natuurlijk persoonlijk. Elders op het forum staan ook mijn foto's waarbij ik de wieldoppen heb vervangen door 'Alibaba' exemplaren.
De Cherry Red kleur kent op de plaatjes echt enorme verschillen van donker paars naar rood in het zonlicht. Hier hebben we nog niet heel veel zon gezien dus of de QS auto heel erg anders oogt in de zon als nu kan ik niet echt beoordelen. Dat 'wow' effect heb ik bij de QS nog niet gezien en dat zal er ook niet in zitten maar spijt heb ik nog niet van de QS. 😁