Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model Y levering

This site may earn commission on affiliate links.
Nou mijn ervaring met de aflevering van de MY was niet zo heel fijn. Zie hieronder de mail naar Tesla.

Het hele verhaal gaat nog even door. Mocht de behoefte binnen het forum hiervoor zijn wil ik dit uiteraard delen.

Vandaag, 25 augustus 2023 was de dag, de dag dat onze nieuwe Tesla Y performance in de prachtige kleur midnight cherry red afgeleverd zou gaan worden. Vol goed moed togen wij op naar Tilburg om rond 13.00 uur de auto in ontvangst te mogen nemen. Maar wat een kille bedoeling was dit zeg. De ontvangst was bij een balie waar twee heren druk zijn met de administratie van een 5 tal mensen die voor mij in de rij stonden. Ik had toch een afspraak om 13.00 uur ?



Maar goed na een kleine 15 minuten wachten waren wij aan de beurt. Inmiddels een kopje koffie genomen uit de automaat waar we dachten een heerlijke cappuccino te nemen bleek dat de melk op was. Verbaasd me niets met de grote toeloop naar deze machine.



Nu was het zover papieren waren in orde en of dat we naar de balie in de hal willen lopen want daar worden we verder geholpen. Daar aangekomen een verbaasde jongeman die waarschijnlijk ingewerkt werd. Hij kon de auto niet vinden in het systeem. Even de hulp van een collega ingeroepen en wat bleek de auto moest nog gewassen, gepoetst en geïnspecteerd worden. Wat bijzonder want inmiddels rijden nieuwe Tesla eigenaren die na ons kwamen al richting de uitgang. Of dat we nog even naar de “lounge” ruimte willen gaan om te wachten. We zijn inmiddels al weer 1,5 uur verder. Nou alles wat er kwam was geen Tesla Model Y. Dus maar weer eens vragen waar de auto blijft. Ja hoor een kwartier later werd deze glimmend voorgereden. Of dat wij even de auto van binnen en van buiten willen inspecteren ??? Goed dat we dat gedaan hebben want zowel op de voorklep en achterklep zaten diverse oneffenheden. Melding gemaakt bij de balie. Medewerker druk met doekje en poets om het weg te halen. Helaas zonder resultaat. De auto moet weer mee naar achter. Pffffff oke dat hadden we niet verwacht.



Weer een uur later. Ja hoor daar was hij weer. Gelukkig zonder de oneffenheden. Eindelijk was het zover we mochten de auto meenemen nadat we een warm blikje cola uit de automaat hadden genuttigd.



Op naar de uitgang waar de papieren werden gecheckt en eindelijk na 3 uur !!!!! op weg naar huis. Wat een heerlijke auto zeg.



Maaaaaaar thuis aangekomen de telefoon proberen te koppelen zodat we met deze de deuren kunnen openen. Helaas zonder resultaat want wat bleek, de auto stond in de app in service !! Wat is dat nou weer. Ook andere functionaliteiten konden niet benaderd worden via de app. Bij nadere inspectie thuis bleek dat de auto echt heel erg slecht gepoetst was. In de hal waren deze vlekken niet te zien maar in daglicht des te meer.



Inmiddels was het al avond dus geprobeerd de servicedienst van Tesla te bellen. Die waren helaas gesloten. Volgende dag ( zaterdag 26 augustus) weer terug bellen en wat een geluk ik kon mijn verkorte versie inspreken. Na een kleine 2 minuten werd ik teruggebeld door een medewerker van het serviceteam. Deze aardige man zag wat het probleem was. Ze hadden de auto in Tilburg niet uit service gezet. Jammer genoeg kon hij dat ook niet veranderen en hij zou een mail sturen naar Tilburg om dit uit te schakelen. Helaas zou dat maandag (28 augustus) pas kunnen.



U begrijpt dat allemaal een nogal negatieve kijk op de aflevering heeft gegeven
 
Nou mijn ervaring met de aflevering van de MY was niet zo heel fijn. Zie hieronder de mail naar Tesla.

Het hele verhaal gaat nog even door. Mocht de behoefte binnen het forum hiervoor zijn wil ik dit uiteraard delen.

Vandaag, 25 augustus 2023 was de dag, de dag dat onze nieuwe Tesla Y performance in de prachtige kleur midnight cherry red afgeleverd zou gaan worden. Vol goed moed togen wij op naar Tilburg om rond 13.00 uur de auto in ontvangst te mogen nemen. Maar wat een kille bedoeling was dit zeg. De ontvangst was bij een balie waar twee heren druk zijn met de administratie van een 5 tal mensen die voor mij in de rij stonden. Ik had toch een afspraak om 13.00 uur ?



Maar goed na een kleine 15 minuten wachten waren wij aan de beurt. Inmiddels een kopje koffie genomen uit de automaat waar we dachten een heerlijke cappuccino te nemen bleek dat de melk op was. Verbaasd me niets met de grote toeloop naar deze machine.



Nu was het zover papieren waren in orde en of dat we naar de balie in de hal willen lopen want daar worden we verder geholpen. Daar aangekomen een verbaasde jongeman die waarschijnlijk ingewerkt werd. Hij kon de auto niet vinden in het systeem. Even de hulp van een collega ingeroepen en wat bleek de auto moest nog gewassen, gepoetst en geïnspecteerd worden. Wat bijzonder want inmiddels rijden nieuwe Tesla eigenaren die na ons kwamen al richting de uitgang. Of dat we nog even naar de “lounge” ruimte willen gaan om te wachten. We zijn inmiddels al weer 1,5 uur verder. Nou alles wat er kwam was geen Tesla Model Y. Dus maar weer eens vragen waar de auto blijft. Ja hoor een kwartier later werd deze glimmend voorgereden. Of dat wij even de auto van binnen en van buiten willen inspecteren ??? Goed dat we dat gedaan hebben want zowel op de voorklep en achterklep zaten diverse oneffenheden. Melding gemaakt bij de balie. Medewerker druk met doekje en poets om het weg te halen. Helaas zonder resultaat. De auto moet weer mee naar achter. Pffffff oke dat hadden we niet verwacht.



Weer een uur later. Ja hoor daar was hij weer. Gelukkig zonder de oneffenheden. Eindelijk was het zover we mochten de auto meenemen nadat we een warm blikje cola uit de automaat hadden genuttigd.



Op naar de uitgang waar de papieren werden gecheckt en eindelijk na 3 uur !!!!! op weg naar huis. Wat een heerlijke auto zeg.



Maaaaaaar thuis aangekomen de telefoon proberen te koppelen zodat we met deze de deuren kunnen openen. Helaas zonder resultaat want wat bleek, de auto stond in de app in service !! Wat is dat nou weer. Ook andere functionaliteiten konden niet benaderd worden via de app. Bij nadere inspectie thuis bleek dat de auto echt heel erg slecht gepoetst was. In de hal waren deze vlekken niet te zien maar in daglicht des te meer.



Inmiddels was het al avond dus geprobeerd de servicedienst van Tesla te bellen. Die waren helaas gesloten. Volgende dag ( zaterdag 26 augustus) weer terug bellen en wat een geluk ik kon mijn verkorte versie inspreken. Na een kleine 2 minuten werd ik teruggebeld door een medewerker van het serviceteam. Deze aardige man zag wat het probleem was. Ze hadden de auto in Tilburg niet uit service gezet. Jammer genoeg kon hij dat ook niet veranderen en hij zou een mail sturen naar Tilburg om dit uit te schakelen. Helaas zou dat maandag (28 augustus) pas kunnen.



U begrijpt dat allemaal een nogal negatieve kijk op de aflevering heeft gegeven
Enorm vervelend zo. Beetje een opeenvolging van dingen die fout gaan. Na een reparatie zijn ze het bij mij ook wel eens vergeten, maar dat merk je dan natuurlijk meteen. Bij aflevering niet. En dan ook nog net op de vrijdag... Zul je altijd zien.

Maar: zodra e.e.a. echt is opgelost zal dit snel naar de achtergrond verdwijnen. Prachtige kleur, fantastische auto.
 
Ik heb net hetzelfde gedaan van een witte RWD naar een blauwe RWD. Ook stockwagen.
Wat is het nadeel van een stockwagen?
Want die zijn gloednieuw, je krijgt korting.. Waarom verkopen ze die niet gewoon aan volle pot aan nieuwe bestellers? Zoveel mogelijke configuraties zijn er niet dus op een week tijd zijn toch sowieso alle mogelijke configuraties weg?
Of zijn dit nieuw bestelde wagens die lichte schade/gebreken hebben en geweigerd werden door de oorspronkelijke kopers?
 
Wat is het nadeel van een stockwagen?
Want die zijn gloednieuw, je krijgt korting.. Waarom verkopen ze die niet gewoon aan volle pot aan nieuwe bestellers? Zoveel mogelijke configuraties zijn er niet dus op een week tijd zijn toch sowieso alle mogelijke configuraties weg?
Of zijn dit nieuw bestelde wagens die lichte schade/gebreken hebben en geweigerd werden door de oorspronkelijke kopers?
Die zijn niet zoals je ze wil. Mijne had bijvoorbeeld geen trekhaak. Die heb ik achteraf moeten laten plaatsen
 
Nou mijn ervaring met de aflevering van de MY was niet zo heel fijn. Zie hieronder de mail naar Tesla.

Het hele verhaal gaat nog even door. Mocht de behoefte binnen het forum hiervoor zijn wil ik dit uiteraard delen.

Vandaag, 25 augustus 2023 was de dag, de dag dat onze nieuwe Tesla Y performance in de prachtige kleur midnight cherry red afgeleverd zou gaan worden. Vol goed moed togen wij op naar Tilburg om rond 13.00 uur de auto in ontvangst te mogen nemen. Maar wat een kille bedoeling was dit zeg. De ontvangst was bij een balie waar twee heren druk zijn met de administratie van een 5 tal mensen die voor mij in de rij stonden. Ik had toch een afspraak om 13.00 uur ?



Maar goed na een kleine 15 minuten wachten waren wij aan de beurt. Inmiddels een kopje koffie genomen uit de automaat waar we dachten een heerlijke cappuccino te nemen bleek dat de melk op was. Verbaasd me niets met de grote toeloop naar deze machine.



Nu was het zover papieren waren in orde en of dat we naar de balie in de hal willen lopen want daar worden we verder geholpen. Daar aangekomen een verbaasde jongeman die waarschijnlijk ingewerkt werd. Hij kon de auto niet vinden in het systeem. Even de hulp van een collega ingeroepen en wat bleek de auto moest nog gewassen, gepoetst en geïnspecteerd worden. Wat bijzonder want inmiddels rijden nieuwe Tesla eigenaren die na ons kwamen al richting de uitgang. Of dat we nog even naar de “lounge” ruimte willen gaan om te wachten. We zijn inmiddels al weer 1,5 uur verder. Nou alles wat er kwam was geen Tesla Model Y. Dus maar weer eens vragen waar de auto blijft. Ja hoor een kwartier later werd deze glimmend voorgereden. Of dat wij even de auto van binnen en van buiten willen inspecteren ??? Goed dat we dat gedaan hebben want zowel op de voorklep en achterklep zaten diverse oneffenheden. Melding gemaakt bij de balie. Medewerker druk met doekje en poets om het weg te halen. Helaas zonder resultaat. De auto moet weer mee naar achter. Pffffff oke dat hadden we niet verwacht.



Weer een uur later. Ja hoor daar was hij weer. Gelukkig zonder de oneffenheden. Eindelijk was het zover we mochten de auto meenemen nadat we een warm blikje cola uit de automaat hadden genuttigd.



Op naar de uitgang waar de papieren werden gecheckt en eindelijk na 3 uur !!!!! op weg naar huis. Wat een heerlijke auto zeg.



Maaaaaaar thuis aangekomen de telefoon proberen te koppelen zodat we met deze de deuren kunnen openen. Helaas zonder resultaat want wat bleek, de auto stond in de app in service !! Wat is dat nou weer. Ook andere functionaliteiten konden niet benaderd worden via de app. Bij nadere inspectie thuis bleek dat de auto echt heel erg slecht gepoetst was. In de hal waren deze vlekken niet te zien maar in daglicht des te meer.



Inmiddels was het al avond dus geprobeerd de servicedienst van Tesla te bellen. Die waren helaas gesloten. Volgende dag ( zaterdag 26 augustus) weer terug bellen en wat een geluk ik kon mijn verkorte versie inspreken. Na een kleine 2 minuten werd ik teruggebeld door een medewerker van het serviceteam. Deze aardige man zag wat het probleem was. Ze hadden de auto in Tilburg niet uit service gezet. Jammer genoeg kon hij dat ook niet veranderen en hij zou een mail sturen naar Tilburg om dit uit te schakelen. Helaas zou dat maandag (28 augustus) pas kunnen.



U begrijpt dat allemaal een nogal negatieve kijk op de aflevering heeft gegeven
Niet leuk om te horen en jij heb net pech gehad want zoals jezelf aangaf waren de mensen die na jouw aan waren gekomen ook eerder weg en hadden wss een vlekkeloze aflevering.

Gewoon genieten en met wat geluk was dit een van de weinige bezoekjes aan het SEC.

Weet dat vroeger hier op het forum aflever-checklists werden gedeeld 😅

Ik heb nu 2x een Tesla mogen oppikken en in Belgie heb ik eigenlijk nooit problemen ervaren.
De auto stond netjes klaar, voldoende geladen en altijd iemand mee in de auto om snel wat uitleg te verschaffen en de app in te stellen
 
Maar misschien vrijgekomen en gekoppeld aan jouw bestelling.

De kans dat nu de Model 3 (marginaal) duurder is geworden ze de prijs van de Model Y nog scherper gaan maken acht ik zelf niet zo heel groot.
Dat zal het dan waarschijnlijk zijn. Ik wist niet dat ze voorraadmodellen met forse korting aan orders die in de configurator zijn ingegeven toewijzen. Vandaag is ook de levertermijn gewijzigd van 12/09 - 18/09 naar 13/09 - 25/09. Zal maar geduldig afwachten op de bevestiging voor de afleverafspraak.
 
Dat zal het dan waarschijnlijk zijn. Ik wist niet dat ze voorraadmodellen met forse korting aan orders die in de configurator zijn ingegeven toewijzen. Vandaag is ook de levertermijn gewijzigd van 12/09 - 18/09 naar 13/09 - 25/09. Zal maar geduldig afwachten op de bevestiging voor de afleverafspraak.
Die levertijd is puur een inschatting. Je krijgt een sms met een datum/tijd. Die komen ze meestal na. Wel begrijp ik dat ze soms nog op de dag zelf afbellen. Wat natuurlijk ook vrij idioot is.