Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model Y Performance levering

This site may earn commission on affiliate links.
EDD = estimated devilery date ?
TBD = to be determined ?

Mijn levertijd is ook verdwenen van Maart-Mei 2023 naar helemaal niks meer in de app. En op de site “ Levertijd word binnenkort bekend”.

Hou dit in dat het dan binnenkort eindelijk zover is 😬 of moeten we nog langer wachten 🥲
Aangezien Berlijn voorlopig enkel maar wit of zwart exterieur levert, vrees ik ervoor. Ik was eerst van plan om een rode te bestellen, zoals mijn M3, maar kreeg de melding dat die kleuren waarschijnlijk pas in Q2/2023 gaan geproduceerd worden.

Inmiddels heb ik een witte MYP en dat bevalt mij ook wel. Geeft wat meer anonimiteit. ;)
 
Aangezien Berlijn voorlopig enkel maar wit of zwart exterieur levert, vrees ik ervoor. Ik was eerst van plan om een rode te bestellen, zoals mijn M3, maar kreeg de melding dat die kleuren waarschijnlijk pas in Q2/2023 gaan geproduceerd worden.

Inmiddels heb ik een witte MYP en dat bevalt mij ook wel. Geeft wat meer anonimiteit. ;)
Kleuren worden al eerder geproduceerd in Berlijn maar voor de nieuwe rode kleur is meteen al weer een wachtlijst.

Is ook wel een hele mooie kleur 😁
 
Als je nu een MYP met trekhaak bestelt dan wordt het volgens de website tussen november en januari verwacht. 🤨

DC0D80D4-CD52-42BB-A717-944284A3E649.jpeg


Ik heb op 10 augustus 2022 besteld. Blijft een bijzonder verwachte leveringstermijn. We blijven volhouden en hopelijk dit jaar nog geleverd.
 
Besteld op 24 augustus 2022, zwart/zwart met trekhaak, ben ik de enige die zijn hidden VIN 100x per dag controleert?
Statussen van mijn bestelling zijn reeds de volgende geweest:
- Oktober 2022 -> Januari 2023 (Bij bestelling)
- November 2022 -> Januari 2023 (Begin september)
- 22 November 2022 -> 22 December 2022 (Midden september)
- Januari 2023 - Maart 2023 (Midden oktober)
- TBD (Eind oktober, en ook huidige status nog steeds)

Bij het contacteren van de service center in Gent lieten ze me weten dat normaal gezien de originele richtlijn vanop de factuur de correcte is, en dat TBD momenteel is aangezet gezien er teveel vragen kwamen of de wagen weldegelijk nog voor het nieuwe jaar ging geleverd worden, ze vermoedden echter van wel, maar heb niet de indruk dat ze er zoveel meer over kunnen zeggen.
 
  • Like
Reactions: Saci112
Besteld op 24 augustus 2022, zwart/zwart met trekhaak, ben ik de enige die zijn hidden VIN 100x per dag controleert?
Statussen van mijn bestelling zijn reeds de volgende geweest:
- Oktober 2022 -> Januari 2023 (Bij bestelling)
- November 2022 -> Januari 2023 (Begin september)
- 22 November 2022 -> 22 December 2022 (Midden september)
- Januari 2023 - Maart 2023 (Midden oktober)
- TBD (Eind oktober, en ook huidige status nog steeds)

Bij het contacteren van de service center in Gent lieten ze me weten dat normaal gezien de originele richtlijn vanop de factuur de correcte is, en dat TBD momenteel is aangezet gezien er teveel vragen kwamen of de wagen weldegelijk nog voor het nieuwe jaar ging geleverd worden, ze vermoedden echter van wel, maar heb niet de indruk dat ze er zoveel meer over kunnen zeggen.
Nee, je bent niet de enige. die 100x per dag z'n hidden VIN checkt. Ik heb besteld op 12 september 2022. EDD stond op December - February 2023, maar nu op TBD. Bij het Service Center kunnen ze momenteel ook geen duidelijkheid geven. Ik heb gevraagd of het mogelijk was om de auto op te halen in Berlijn, maar dat was helaas niet mogelijk.
 
Ben inmiddels gestopt met de dagelijkse check, want het kan nog onvoorspelbaarder.

Ik heb op 29 augustus MYP Zwart/Zwart besteld met als indicatie op de website januari-maart 2023. Op 1 september geeft de app dan als leverdatum ergens tussen 16 en 30 september. Op 5 september wordt dat ineens ergens tussen 23 november en 6 februari. Op 18 september lijkt het wel heel echt te worden met een levering tussen 22 en 30 september. Maar helaas op 25 september gaat dat naar ergens tussen december 2022 en februari 2023. En dat tijdvak blijft tot 27 oktober staan, want dan verdwijnt elke indicatie ook bij mij.

Gelukkig rijdt m'n Model S met bijna 3 ton op de teller nog prima.
 
Niet om jullie geduld nog meer op de proef te stellen, maar ik zie dagelijks (en gisteren tot wel 5 vrachtwagens achter elkaar) nieuwe MYLR en MYP richting Antwerpen rijden (E34). Duidelijk teken dat ze de productie in Berlijn aardig aan het opschroeven zijn lijkt me. Ik wist bijvoorbeeld mijn VIN slechts 2 dagen voor aflevering in het SeC.
 
Ik kreeg een dag na dat mijn hidden VIN zichtbaar was telefoon met de boodschap dat hij onderweg was uit Duitsland en om de levering in te plannen. (Op woensdag verscheen de hidden VIN, donderdag telefoon voor afspraak, dinsdag daarop heb ik hem opgehaald)
Thx! Heb je nog een bepaalde marge waarin je hem moet ophalen? Ik moet namelijk mijn model 3 ook nog laten overnemen. En in die paar dagen na dat telefoontje is dat wel kortdag.
 
Thx! Heb je nog een bepaalde marge waarin je hem moet ophalen? Ik moet namelijk mijn model 3 ook nog laten overnemen. En in die paar dagen na dat telefoontje is dat wel kortdag.
Ik had enkel nog een verzekering en nummerplaat die in orde gebracht moest worden en dat kon op die korte tijd geregeld worden. Heb ook het eerst mogelijke moment gekozen. Maar ik vermoed dat je wel meer tijd krijgt indien je nog een overname moet doen.
 
  • Like
Reactions: Robbertos
Eind januari-begin februari ;)
🤔 Ik dacht dat in het persbericht omtrent de kleuren stond dat de eerste leveringen voor dit jaar zouden zijn.
Dan vind ik het best jammer als het begin volgend jaar zou worden, bij de bestelling werd er september 2022 gemeld.
besteld op:
08/06/2022
Performance,
midnight Silver(Quicksilver),
zwart interieur,
trekhaak
 
Ik heb dan het voordeel (ahum) dat ik niets kan opvolgen omdat het via de leasing loopt. Op de app zie ik dan ook niets, en op de site evenmin.

Soms denk ik dat ik beter een andere kleur had genomen dan rood, als ik zie hoe weinig tijd er soms zit tussen bestelling en levering van witte en zwarte MYPs. Niet dat mijn S mij zo straf tegensteekt, maar ja, als je iets nieuws hebt besteld...
 
Ik heb dan het voordeel (ahum) dat ik niets kan opvolgen omdat het via de leasing loopt. Op de app zie ik dan ook niets, en op de site evenmin.

Soms denk ik dat ik beter een andere kleur had genomen dan rood, als ik zie hoe weinig tijd er soms zit tussen bestelling en levering van witte en zwarte MYPs. Niet dat mijn S mij zo straf tegensteekt, maar ja, als je iets nieuws hebt besteld...
Ik heb november 2021 een MYP grijs/zwart besteld. Inmiddels heb ik grijs omgezet naar zwart. Volgens Tesla versneld dat de levertijd aanzienlijk. Ik ben benieuwd.