Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Navi sattelite, traffic en spotify kwijt

This site may earn commission on affiliate links.
Nadat het account door Tesla gekoppeld is, hebben we een factory reset uitgevoerd.

nu zijn we voor zover nu bekend 3 zaken kwijtgeraakt.
-navigatie traffic info
-navigatie satelliet view
-spotify account

Suggesties waar dit aan kan liggen?

Tesla inmiddels gebeld. Die weten het niet en bellen morgen even terug met meer informatie.

Lijkt me dat dit aan de auto verbonden is en er bij hoort sinds aanschaf.
 
Nadat het account door Tesla gekoppeld is, hebben we een factory reset uitgevoerd.

nu zijn we voor zover nu bekend 3 zaken kwijtgeraakt.
-navigatie traffic info
-navigatie satelliet view
-spotify account

Suggesties waar dit aan kan liggen?

Tesla inmiddels gebeld. Die weten het niet en bellen morgen even terug met meer informatie.

Lijkt me dat dit aan de auto verbonden is en er bij hoort sinds aanschaf.
Model X? Ja, is allemaal standaard. Mss is het morgen weer terug, je weet het nooit.
 
Interessante casus. Als je een tweedehands telefoon, PC, TV of (smart) speaker koopt moet je daar ook zelf de abokosten voor betalen om premium diensten te gebruiken. Waarom voor een connected auto dan niet? (hoewel ik het gevoelsmatig gek vind, want niet gewend].
 
S85D uit 2015. 3e eigenaar. 2e had dit dus allemaal wel.

We’ll see, lijkt me vreemd dat het ineens weg is.

Premium connectivity is een dienst die je afneemt met je account (+/- 100 euro per jaar), hoort niet life-time bij de auto.
Dus... klopt gewoon dat het er niet meer opzit. Even met Tesla regelen dat je premium wilt, creditkaartje koppelen, en klaar.
 
De premium connectivity snap ik volledig, is gewoon een mobiel data-abbootje wat Tesla ook echt moet afrekenen aan de Telco's.
Logisch dat dat geld kost en gekoppeld is aan het tesla-account van de aktieve berijder van dat moment.

Maar ik zou graag van Tesla zien dat ze dat dan helemaal doortrekken.
Ook met FSD. 6400 euro FSD, wat puur een software vinkje is, *dat* hoort en blijft dan weer bij de auto.
What the F*** Tesla ... Moet ik bij iedere nieuwe Tesla diezelfde 6400 euro opnieuw aftikken voor een software-licentie?
Ik heb FSD toch al gekocht???

Moet Apple/Google eens proberen, als je een nieuwe iPhone koopt, dat je *AL* je apps OPNIEUW moet kopen, voor je nieuwe telefoon.
Echt he...
 
De premium connectivity snap ik volledig, is gewoon een mobiel data-abbootje wat Tesla ook echt moet afrekenen aan de Telco's.
Logisch dat dat geld kost en gekoppeld is aan het tesla-account van de aktieve berijder van dat moment.

Maar ik zou graag van Tesla zien dat ze dat dan helemaal doortrekken.
Ook met FSD. 6400 euro FSD, wat puur een software vinkje is, *dat* hoort en blijft dan weer bij de auto.
What the F*** Tesla ... Moet ik bij iedere nieuwe Tesla diezelfde 6400 euro opnieuw aftikken voor een software-licentie?
Ik heb FSD toch al gekocht???

Moet Apple/Google eens proberen, als je een nieuwe iPhone koopt, dat je *AL* je apps OPNIEUW moet kopen, voor je nieuwe telefoon.
Echt he...

Euhm....
Nee, want FSD wordt mee doorverkocht met de auto.
Je gaat nooit je iCloud mee verkopen als je je smartphone op Marktplaats gooit. En indien wel, dan kan je daar ook een meerprijs op gooien.
 
Euhm....
Nee, want FSD wordt mee doorverkocht met de auto.
Je gaat nooit je iCloud mee verkopen als je je smartphone op Marktplaats gooit. En indien wel, dan kan je daar ook een meerprijs op gooien.

Dat bedoel ik juist. FSD dient juist NIET meeverkocht te worden met de auto, naar mijn mening.... Het is software die IK gekocht heb, en die ik op mijn volgende Tesla niet weer opnieuw wil kopen.

Net als ik niet op iedere nieuwe telefoon al mijn apps opnieuw wil kopen. Als ik een nieuwe Tesla (hardware) koop wil ik dus mijn software/licenties meenemen/overzetten.

Wat nog veel beter zou zijn, is dat ze alles gewoon subscription based maken. Gewoon een selectie-scherm met schuifjes features aan en uit zetten voor xxx euro/mnd, ben je meteen van al dat gezeik af en Tesla heeft een constante revenue-stream.

En sla dan ook alle settings van het tesla-account wat met een willekeurige auto gaat rijden op in het Tesla-mothership, ipv in het profiel in een auto. Dan kan ik als ik in de Tesla van mijn vriendin stap, met mijn telefoon als sleutel, alle settings (stoel/spiegel/telefoonboek/browserbookmarks) en features (FSD licentie bijvoorbeeld) gewoon dynamisch meenemen. Als zij (zonder FSD gekocht te hebben) in zelfde auto stapt, staat FSD uit.
Zomaar een idee.
 
Last edited:
  • Like
Reactions: Unit106
Premium connectivity is een dienst die je afneemt met je account (+/- 100 euro per jaar), hoort niet life-time bij de auto.
Voor nieuwe auto's is dat het geval en helder en is de abonnementsvorm het model.

Ik begin nu ook te denken dat dit een softwarematige beperking is vanuit Tesla en niet een instelling aan mijn kant. Volgens mij is dit misschien de vraag; Wat voor 'licentiemodel' is mijn auto destijds mee verkocht?
6400 euro FSD, wat puur een software vinkje is, *dat* hoort en blijft dan weer bij de auto. Moet ik bij iedere nieuwe Tesla diezelfde 6400 euro opnieuw aftikken voor een software-licentie?
Ik heb FSD toch al gekocht???
Mooi voorbeeld van hoe een software functionaliteit die aan een auto is gekoppeld i.p.v. aan de eigenaar.

Denk ook aan gratis supercharging. Dat is destijds met deze auto verkocht, zonder dat dit aan de eigenaar is gekoppeld. Daar kan ik nu dus gebruik van maken ondanks dat ik de 3e eigenaar ben. Mocht ik de auto verkopen, dan kunnen ook toekomstige eigenaren hier gebruik van maken.

Bij nieuwe model S/X is het overigens gekoppeld aan de combinatie auto en eerste eigenaar. Schrijf je de wagen over naar een nieuwe eigenaar, dan vervalt gratis supercharging.

Tesla heeft overigens meer tijd nodig i.v.m. drukte. Men verwacht dat het nog een week kan duren voor ik antwoord krijg.
 
Vandaag bericht gehad van Tesla, het was inderdaad het premium pakket dat uitgeschakeld was. Lijkt op een foutje bij het overschrijven van het account. Mooi opgelost door Tesla.

Wat wel nodig was is een reset van de MCU door de beide duimwielen ingedrukt te houden.

Daarna verscheen een ander mooi scherm met een storing, maar dat zal ik even in een ander draadje posten. Bovenstaand probleem is opgelost.
 
  • Like
Reactions: Exiteer