Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Navigatie

This site may earn commission on affiliate links.
Hier ook. Als ik iets net heb toegevoegd in mijn agenda, om te forceren dat het sync hoef ik alleen de app te openen.

De model S wordt door Tesla gepromoot als een high tech auto met ook een geweldige connectivity.
In de praktijk mag je blijkbaar blij zijn als je kunt bellen....

Zo'n beetje iedere budget auto heeft wel iets waarbij je SMS-jes of Whatsapp berichten worden voorgelezen.
In een auto van een ton is dat blijkbaar teveel gevraagd.

Het zou prettig zijn als je vanaf de bank thuis alvast een adres kunt opzoeken en via de app naar de auto kunt sturen.
Bij BMW kan dit al jaren en is toch wel een gemis. In de agenda zetten heeft geen zin want synchroniseren doet hij toch ook niet.

Imho, bij andere merken is het zeker minder gevorderd dan in de Tesla.
Hoeveel hebben een voice command dat werkelijk werkt en laat u toe om bestemming te kiezen op basis van Google Search. En dit zonder een abonnement. Werkt veel beter voor mij dan te moeten thuis mijn Mac of Pc opstarten om mijn bestemming “makkelijker” te kunnen opladen.

Wat sms of whatsapp betreft, heb ik liever een auto dat ik kan even laten veilig sturen (ie Autopilot) terwijl ik dat boodschap leest dan een dat mij van het sturen verstrooid en risico creëert voor mij en de andere bestuurders rondom.

U ervaring klinkt heel negatief, en het is spijtig.
Misschien is het nog te vroeg en moet je je meer tijd geven om te ervaren hoe het makkelijker kan zijn in U Tesla.

Aarzelt niet om hier verder te zoeken of vragen te stellen, ton van gepassioneerd en tevreden eigenaars hier klaar om hun ervaring en tips te delen.
 
Onze eerste buitenland ervaring met de navigatie is redelijk ok. Wat wel grappig is, soort van nieuwe autoreispuzzel, is de uitspraak van de plaatsnamen van het navigatiemanneke in Frankrijk. Geen idee wat ie er af en toe uitbrabbelde, maar met de plaatjes met instructies wisten we ongeveer wat bij bedoelde ;)
 
Heb onlangs besloten toch Waze op de mobiele telefoon maar weer te gebruiken.
De aanwezige (oude) navigatie op de MS maakt de laatste tijd wel erg vreemde route-keuzes, lijkt wel steeds vaker te gebeuren... Zie deze geweldig creatief berekende route :confused:: https://imgur.com/a/Ltg4aKX
En nee, dit is geen nieuw aangelegde wegbaan of iets dergelijks, gewoon echt fout. o_O

Volgens SeC is het alleen mogelijk om de nieuwe navigatie te laten plaatsen op locatie bij de SeC, dus geen OTA.
Heb inmiddels een afspraak staan, kijken of dat beter werkt...
 
Hier ook. Als ik iets net heb toegevoegd in mijn agenda, om te forceren dat het sync hoef ik alleen de app te openen.

Imho, bij andere merken is het zeker minder gevorderd dan in de Tesla.
Hoeveel hebben een voice command dat werkelijk werkt en laat u toe om bestemming te kiezen op basis van Google Search. En dit zonder een abonnement. Werkt veel beter voor mij dan te moeten thuis mijn Mac of Pc opstarten om mijn bestemming “makkelijker” te kunnen opladen.

Wat sms of whatsapp betreft, heb ik liever een auto dat ik kan even laten veilig sturen (ie Autopilot) terwijl ik dat boodschap leest dan een dat mij van het sturen verstrooid en risico creëert voor mij en de andere bestuurders rondom.

U ervaring klinkt heel negatief, en het is spijtig.
Misschien is het nog te vroeg en moet je je meer tijd geven om te ervaren hoe het makkelijker kan zijn in U Tesla.

Aarzelt niet om hier verder te zoeken of vragen te stellen, ton van gepassioneerd en tevreden eigenaars hier klaar om hun ervaring en tips te delen.

Niet op basis van Google Search. Maar de stemcommando's die werkte gewoon.

Als ik opgeef "Navigate to SuperCharger Dordrecht" en ik krijg ik het scherm als tekst die hij begrepen heeft "homophobic maniac" dan voel ik mij niet echt comfortabel bij de stemcommando's. (Dit is geen grapje maar een echt voorbeeld.)

Op sommige dingen is een Tesla echt heel goed op andere zaken is het dramatisch. Het is jammer dat er te veel zijn met een roze bril want dat zorgt er voor dat er niets veranderd omdat er genoeg zijn die het voor lief nemen.
 
  • Funny
Reactions: willemjan
Niet op basis van Google Search. Maar de stemcommando's die werkte gewoon.

Als ik opgeef "Navigate to SuperCharger Dordrecht" en ik krijg ik het scherm als tekst die hij begrepen heeft "homophobic maniac" dan voel ik mij niet echt comfortabel bij de stemcommando's. (Dit is geen grapje maar een echt voorbeeld.)

Op sommige dingen is een Tesla echt heel goed op andere zaken is het dramatisch. Het is jammer dat er te veel zijn met een roze bril want dat zorgt er voor dat er niets veranderd omdat er genoeg zijn die het voor lief nemen.

Ach, is maar net waar je de oorzaak zoekt... ik gebruikte vanochtend "drive to service center amsterdam"... dat werkte prima hoor!
Systeem is Engelstalig - gewoon een kwestie van juiste uitspraak.
 
En nee, dit is geen nieuw aangelegde wegbaan of iets dergelijks, gewoon echt fout. o_O

Volgens SeC is het alleen mogelijk om de nieuwe navigatie te laten plaatsen op locatie bij de SeC, dus geen OTA.
Heb inmiddels een afspraak staan, kijken of dat beter werkt...

Ik heb MCU2 en derhalve ook de nieuwe navigatie. Ik ben er heel tevreden over. Het doet de omwegen zoals Waze die ook doet (aantal keer getest) en maakt geen rare routes. Ook relatief nieuwe cq. aangepaste wegen staan er al in, zoals bv. de nieuwe situatie bij rotonde Joure.
 
Ik heb MCU2 en derhalve ook de nieuwe navigatie. Ik ben er heel tevreden over. Het doet de omwegen zoals Waze die ook doet (aantal keer getest) en maakt geen rare routes. Ook relatief nieuwe cq. aangepaste wegen staan er al in, zoals bv. de nieuwe situatie bij rotonde Joure.
Nice!
Wat hebben jullie dan gekregen? Nieuwe versie, nieuwe kaarten?
 
Dat omzeilen heb ik al een paar keer geprobeerd om dat ik hoopt dat dit een sync zou forceren. Tot nu toe echter zonder succes.:(:mad:

Weet niet of je er wat aan hebt, maar bij mij bleek dat als mijn iPhone op de stand 'energie besparen' staat (en dat vraagt hij als de iphone batterij onder de 20% komt), hij dan niet meer met de Tesla synchroniseert. De iPhone zet in dat geval namelijk 'synchroniseren op achtergrond' uit.
 
  • Informative
Reactions: shthpnz
Dat zegt mij zo niets. Maar ik heb wel de traffic aware navigation, mijn kaarten zijn tot zover ik heb kunnen ontdekken allemaal accuraat

Als ik youtube filmpjes bekijk en vergelijk met wat ik heb lijkt het de nieuwe, maar vind het verschil in de IC eerlijk gezegd niet altijd even duidelijk.