Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Navigatie

This site may earn commission on affiliate links.
Kort vraagje.
Als je ABetterRoutePlanner gebruikt en inlogt met je MyTesla account, laadt ie dan de bewaarde route direct in het navigatiesysteem of blijft het een browser navigatie? Momenteel gebruik ik de “gewone” inlog.
 
Misschien ook met een volgende update fixen ;)

Heb net een ritje naar noord Normandië achter de rug. Ik merkte dat de navigatie met “moordende” tempo van mij (tussen de 110-120 km/u op de cruise) soms niet kon bijhouden. Vlak voor het knooppunt richting Amiens was het grote scherm een grijs vlak. Het kleine navigatiescherm in het instrumentencluster deed het wel gewoon. Verderop ook een paar keer dat de kaart een grijs vlak bleef.
Van de A29 naar de A28 in Frankrijk gaf de navigatie aan om een stuk binnendoor te gaan ipv de gebruikelijke snelwegknooppunt te pakken.
 
Vlak voor het knooppunt richting Amiens was het grote scherm een grijs vlak.

Het grote scherm is een online kaart van Google (OpenSteetMap binnenkort). Als het data netwerk (3G of LTE) slecht is of weg valt, wat vaak gebeurd in grotere landen, zeker ver van de grotere steden, gebeurt het. Heb het in Frankrijk en Duitsland vaker gehad. Het kaart op de IC is het GPS die volledig “in de auto” ligt en dus blijft werken zelfs zonder netwerk.
 
  • Informative
Reactions: Faiz71
In de agenda zetten heeft geen zin want synchroniseren doet hij toch ook niet.

Dat werkt hier inderdaad ook vaak niet. In ieder geval niet als ik het nodig heb. Afspraken die ik er al weken in heb staan die laat ie meestal wel zien, maar recent ingeplande afspraken meestal niet.

Dit is overigens wel te omzeilen: In de Tesla app bij settings het vinkje bij 'Sync calendar' uit en weer aanzetten. Daarna is de agenda in de auto binnen een seconde geupdate.
 
  • Informative
Reactions: Duke-U and shthpnz
Dat werkt hier inderdaad ook vaak niet. In ieder geval niet als ik het nodig heb. Afspraken die ik er al weken in heb staan die laat ie meestal wel zien, maar recent ingeplande afspraken meestal niet.

Dit is overigens wel te omzeilen: In de Tesla app bij settings het vinkje bij 'Sync calendar' uit en weer aanzetten. Daarna is de agenda in de auto binnen een seconde geupdate.

Dat omzeilen heb ik al een paar keer geprobeerd om dat ik hoopt dat dit een sync zou forceren. Tot nu toe echter zonder succes.:(:mad:
 
De model S wordt door Tesla gepromoot als een high tech auto met ook een geweldige connectivity.
In de praktijk mag je blijkbaar blij zijn als je kunt bellen....

Zo'n beetje iedere budget auto heeft wel iets waarbij je SMS-jes of Whatsapp berichten worden voorgelezen.
In een auto van een ton is dat blijkbaar teveel gevraagd.
 
In de agenda zetten heeft geen zin want synchroniseren doet hij toch ook niet.
Volgens mij moet jouw auto hoognodig terug naar Tesla voor een stevige software update, want vrijwel alles wat bij jou niet werkt, zoals ook de agenda synchroniseren gaat bij mij vlekkeloos. Ik vul tegenwoordig op de pc of mobiele telefoon altijd het adres in bij mijn afspraken om in de auto alleen nog maar op het driehoekje in de agenda te hoeven tikken, waarna de navigatie zijn werk doet.
 
Volgens mij moet jouw auto hoognodig terug naar Tesla voor een stevige software update, want vrijwel alles wat bij jou niet werkt, zoals ook de agenda synchroniseren gaat bij mij vlekkeloos. Ik vul tegenwoordig op de pc of mobiele telefoon altijd het adres in bij mijn afspraken om in de auto alleen nog maar op het driehoekje in de agenda te hoeven tikken, waarna de navigatie zijn werk doet.

Dat zou zomaar kunnen maar hij is nog maar 4 dagen oud :confused:

(Ik heb ook de 2018.21.9 erop staan volgens de app., maar misschien is dat wel juist het probleem :()
 
Het zou prettig zijn als je vanaf de bank thuis alvast een adres kunt opzoeken en via de app naar de auto kunt sturen.
Bij BMW kan dit al jaren en is toch wel een gemis. In de agenda zetten heeft geen zin want synchroniseren doet hij toch ook niet.

Alles wat ik mijn agenda zet is bijna direct zichtbaar. Auto hangt wel aan wifi