Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Navigatie

This site may earn commission on affiliate links.
Hier dus dezelfde vraag...versie 2018.24.
Grijze nav. op het grote scherm...dus de wateren/meren in het grijs.
Maar geen optie online routing bij de "app" maps & navigation....

Komt dit nog?

Ik heb die vraag net al beantwoord... Navigatie

Nogmaals. 2018.24.1 brengt GEEN nieuwe navigatie. De nieuwe navigatie kan je zelfs al met oudere firmware versies krijgen, echter is dit een zeer gelimiteerde uitrol op dit moment. Alleen Tesla kan bepalen of je de nieuwe navigatie krijgt. 2018.24.1 brengt alleen vector kaarten op het grote middenscherm, met de grijze wateren.

Mensen met de nieuwe processor MCU2 hebben standaard de nieuwe navigatie en ik dacht ook de vector kaarten. MCU2 is er sinds ongeveer maart 2018.
 
  • Informative
Reactions: sweep
Vanochtend de auto (2013 S 85) naar Service Tilburg gebracht voor iets anders en ik zat al sinds half mei op 2018.18.2 Met 1 klik op hun computer is de laatste update naar de auto gepusht. Hij kon me niet vertellen of de nieuwe navigatie voor de Classic's al gestart is met uitrollen. Ik ga de auto morgen weer ophalen dus ik zie het dan wel. Ondertussen op de app al een melding gehad dat er een nieuwe update klaar staat.
 
Laatst in Tilburg wist de servicemonteur (zogenaamd?) niks over een MCU2 of nieuwe navigatie in het instrumenten cluster.... right.
Ik gok dat er meerdere mensen daar werken ;) En aan de kleding te zien was de persoon die ik gesproken hebt geen monteur maar iemand die de service afspraken afhandelt. We zullen het zien. Over een maand gaan met vakantie, zou leuk zijn als de nieuwe navigatie erop zit, anders doen we het met de oude.
 
  • Like
Reactions: SeBsZ
Ik heb alleen de grijze kaart weergave en dus nog niet de nieuwe navigatie. Wat mij is opgevallen is dat ik nu iedere keer de file wordt ingestuurd daar waar ik in eerdere firmware versies nog op tijd werd omgeleid.

Tevens is de snelheid op de mcu (versie 1) zeker niet sneller geworden (eerder langzamer). Als de kaart inzoomt, bijvoorbeeld omdat je de snelweg af gaat, dan stuitert de pijl over het scherm (geen vloeiende beweging meer maar echt met schokken wordt de pijl verplaatst). In veel gevallen kunnen de details niet eens snel genoeg worden geladen, bijvoorbeeld als je zelf inzoomt. Ik hoop dat dit beter wordt in komende firmware versies of wanneer ik de nieuwe navigatie krijg.
 
new nav, routing heeft nog steeds serieuze issues. Er was helemaal niets fout op de R4 ...

IMG_2696.jpg
 
Ik heb de grijze kaarten en online routing (ook aan staan)
File ontwijken doet hij overigens nooit.

Ook zou het prettig zijn als hij deze behalve met de geel, oranje en rode wegen dit ook gewoon zou aangeven met een ETA en een berekende vertraging zoals eigenlijk alle andere navigaties in de wereld dit doen.
 
ben er ook niet te spreken over. File info wordt niet goed meer aangegeven, kreeg ik vanmorgen ook klachten over van de vrouw.

Verder zie ik veel herberekeningen van de route gebeuren, en hele rare fratsen. Zoals hieronder bv, ik rij op de A20 van Gouda naar Rotterdam, volgens de Nav moet ik dwars door de middenberm, terugrijden naar Gouda en weer achteraan sluiten in de file.... grrr
20180702_165510_resized.jpg
 
Het lijkt alsof ik de nieuwe navigatie heb gehad:
- Zat al op 24.1, nog geen beta navigatie info in relase notes en nog geen "online routing" in settings
- Vanmiddag leek alles opnieuw op te starten na het instappen, ik had tot een paar minuten in de rit geen main screen
- Na de herstart sprong het release notes screen in beeld
- Daarna zag ik dat het instrument cluster de nieuwe layout had (heel duidelijk anders)
- Geen melding gezien van nieuwe kaarten (ik lees dat dit er ook nog bij hoort?)
- Ik zie niet wat bedoeld wordt met de "grijze wateren" de Noordzee is echt blauw :)
- Maps info onderin zegt wel 2018

Ergens hier las ik ook dat het uit 3 delen bestaat: 1. Juiste software versie, 2. Kaart updates, 3. Navigatie update

Ik dacht altijd dat die laatste 2 een gecombineerde download waren over WiFi, met aan het eind een melding.

Mis ik nog iets? Ben wel nieuwsgierig naar de "grijze wateren"