Myfirstone
Member
Dit ligt aan de staat van uw EMMC chip! Alles bij elkaar dacht ik 3 uurtjes met uit en inbouwen.
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Het is prettig als je boven je reactie de post quote waarop je reageert. Nu zijn veel van je antwoorden losse zinnen die geen relatie hebben met hetgeen waarop je antwoordt. Dat is vooral hinderlijk als je post op een nieuwe pagina terecht komt.Dit ligt aan de staat van uw EMMC chip! Alles bij elkaar dacht ik 3 uurtjes met uit en inbouwen.
ThxDit ligt aan de staat van uw EMMC chip! Alles bij elkaar dacht ik 3 uurtjes met uit en inbouwen.
Goed om het hele eMMC verhaal van Wido eens te horen.
Zeer informatieve interview! Hopelijk gaat Tesla in de toekomst hiermee meer transparant te werk en staan ze ook open voor het vervangen van componenten die echt stuk zijn in plaats van hele modules waarmee de consument onnodig op kosten wordt gejaagd.
Het vervangen van onderdelen in de eerste lijn van onderhoud is een normale zaak. Lees Line-replaceable unit - WikipediaTesla doet eigenlijk niets anders dan alle andere automerken ook doen:
Monteurs zijn allang geen monteurs meer, maar vervangers van kapotte onderdelen. De Duitsers noemen monteurs dus soms ook wel 'Teiletauscher'.
Vroeger werden versnellingsbakken bijvoorbeeld gereviseerd, nu worden ze vervangen door nieuwe als ze kapot zijn en dat geldt voor vrijwel alle onderdelen. Oude onderdeel eruit, nieuwe erin....
In deel 2 van de Third Row Tesla podcast met Elon vertelt hij dat onderdelen de grootste inkomstenbron van traditionele autobedrijven zijn.Tesla doet eigenlijk niets anders dan alle andere automerken ook doen:
Monteurs zijn allang geen monteurs meer, maar vervangers van kapotte onderdelen. De Duitsers noemen monteurs dus soms ook wel 'Teiletauscher'.
Vroeger werden versnellingsbakken bijvoorbeeld gereviseerd, nu worden ze vervangen door nieuwe als ze kapot zijn en dat geldt voor vrijwel alle onderdelen. Oude onderdeel eruit, nieuwe erin....
Beetje vreemd verhaal, dat.In deel 2 van de Third Row Tesla podcast met Elon vertelt hij dat onderdelen de grootste inkomstenbron van traditionele autobedrijven zijn.
Omdat 80(ish) % van alle auto's uit garantie zijn wordt daar het meeste geld mee verdiend, zodat auto's zelfs met verlies verkocht kunnen worden. Daardoor zouden ze (op korte termijn) meer winst maken door te stoppen met auto's verkopen.
Klinkt mij nogal onwaarschijnlijk, maar hé, als Elon het zegt...
Ik vraag me af of op originele onderdelen de fabrikant ook niet iets verdiend.Beetje vreemd verhaal, dat.
We weten van de printers en de inktcartridges, de scheersystemen en de mesjes enz. Dacht dat het met auto's en onderhoud ook zoiets was, maar inderdaad gaan de onderhoudskosten naar de dealer, niet naar de fabrikant (behalve in geval van Tesla).
Zal dus wel een kern van waarheid in zitten. Wat natuurlijk wel een beetje als een excuus van Tesla klinkt voor de bij tijd en wijle belabberde service en onderdelenbeschikbaarheid.
Hierop wou ik een disagree geven maar ik bedacht me dat ik het oneens ben met de boodschap... die helaas waar is. Ik ben het niet oneens met de persoon die de boodschap geeft.Tesla doet eigenlijk niets anders dan alle andere automerken ook doen:
Monteurs zijn allang geen monteurs meer, maar vervangers van kapotte onderdelen. De Duitsers noemen monteurs dus soms ook wel 'Teiletauscher'.
Vroeger werden versnellingsbakken bijvoorbeeld gereviseerd, nu worden ze vervangen door nieuwe als ze kapot zijn en dat geldt voor vrijwel alle onderdelen. Oude onderdeel eruit, nieuwe erin....
Graag gedaan!Goed om het hele eMMC verhaal van Wido eens te horen.
Wat volgens mij niet aan bod kwam in het filmpje is dat Tesla inmiddels de hoeveelheid overbodige logging sterk heeft verminderd. Dat heeft Elon eens getweet. De eMMC zal het nu veel langer volhouden. Hoe lang? Geen idee.
Hoe kun je die nieuwe wear level counter uitlezen?
Als Tesla nou gewoon mee zou werken. Zoals ik vroeg: Een re-install van de auto uitvoeren tegen uurtarief. Kost ze ongeveer 1 uur.Zeer informatieve interview! Hopelijk gaat Tesla in de toekomst hiermee meer transparant te werk en staan ze ook open voor het vervangen van componenten die echt stuk zijn in plaats van hele modules waarmee de consument onnodig op kosten wordt gejaagd.
Als Tesla nou gewoon mee zou werken. Zoals ik vroeg: Een re-install van de auto uitvoeren tegen uurtarief. Kost ze ongeveer 1 uur.
Dat vind ik het bizarre er aan. Ze reageren gewoon met "Nee" op alles.
Graag gedaan!
De wear level counter kan je alleen in zien met root toegang. Mijn auto staat nu in sleep en ik heb even geen toegang tot de shell om het te bekijken.
De eMMC houd het nu zeker langer vol, maar als deze al gesleten is ga je het hoogstens uitstellen met X maanden. Vervangen is altijd nog een goed idee.
Als Tesla nou gewoon mee zou werken. Zoals ik vroeg: Een re-install van de auto uitvoeren tegen uurtarief. Kost ze ongeveer 1 uur.
Dat vind ik het bizarre er aan. Ze reageren gewoon met "Nee" op alles.
In Amerika wordt je dan gelijk gelyncht met claims. Als ik dan VolksWagen als voorbeeld mag nemen die schikken voor Miljarden (software gate) in Amerika en in Europe steken zij hun middelvinger op doordat je hier moeilijker een class action kan beginnen. Ik kan het mis hebben?!?....
Persoonlijk vind ik dat we in de EU ook VW aansprakelijk moeten stellen voor willens en wetens giftige gassen (o.a. NOx) in de atmosfeer te brengen door de VW TDI van enige tijd gelden. Hoeveel gezondheidsproblemen zijn hierdoor veroorzaakt?
Dat werd ook gedaan. De regels waren, afgezien van de testvervalsing, zo te interpreteren dat ze met een factor 3 of meer overschreden mogen worden. Zie de reacties van het Duitse kabinet op EU plannen om de regels strakker te maken. Economie gaat (ver) voor milieu.
Deze discussie hoort in een ander draadje, dit draadje gaat over eMMC's.