Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Neem tijdig actie met je eMMC (en hoe dat te doen).

This site may earn commission on affiliate links.
Mijn MCU is vorig jaar in Juli vervangen nadat hij de geest had gegeven. 1300 Euro ofzo. En nu de mail dat ik eventueel in aanmerking kom. Als ik inlog op mijn Tesla account zie ik helaas geen enkel formulier om een terugbetaling aan te vragen. Op de VIN recall pagina vind ik ook niets terug. Wat een bullshit! Mijn wagen komt duidelijk wel in aanmerking en als hij toch niet in aanmerking komt had ik graag geweten waarom (S 85D uit 2015). Kent er iemand een email adres waar ik terecht kan met mijn klachten? Het service center zegt toch maar dat ze niets kunnen doen.
 
Ik heb de mail ook gekregen, maar als ik op de link klik voor het formulier, blijk ik op het artikel zelf terecht komen, en ook in My Tesla zie ik geen link of formulier staan. Waar zou dat precies moeten staan?

Want ik heb in 2019 de volle pot betaald voor een nieuwe MCU (ik dacht 2700 incl BTW), dus ik zou toch graag een compensatie zien daarvoor.
 
Last edited:
Ik heb de mail ook gekregen, maar als ik op de link klik voor het formulier, blijk ik op het artikel zelf terecht komen, en ook in My Tesla zie ik geen link of formulier staan. Waar zou dat precies moeten staan?

Want ik heb in 2019 de volle pot betaald voor een nieuwe MCU (ik dacht 2700 incl BTW), dus ik zou toch graag een compensatie zien daarvoor.
ik heb hetzelfde. inmiddels wel de ms waarin ik de nieuwe mcu heb laten zetten verkocht. wellicht zie ik daarom geen formulier in mytesla. mijn reparatie is uit oktober 2019 en bedroeg 1,762.96 euro excl btw.
 
Ik heb de mail ook gekregen, maar als ik op de link klik voor het formulier, blijk ik op het artikel zelf terecht komen, en ook in My Tesla zie ik geen link of formulier staan. Waar zou dat precies moeten staan?

Want ik heb in 2019 de volle pot betaald voor een nieuwe MCU (ik dacht 2700 incl BTW), dus ik zou toch graag een compensatie zien daarvoor.
Zojuist de link bekeken maar die lijkt nogal persoonlijk te zijn. M.a.w. die ga ik niet delen.
Het lijkt op:
link.tesla.com/ls/click?upn=vzFQw-2F89ChXcguUH97Q-2FywjGmJ-2 EN DAN NOG HEEL VEEL TEKST DIE in eerste intantie geen betekenis lijkt te hebben.

We hebben het over de link van de rode tekst:
1617821089942.png
 
Ik liet mijn chip vervangen bij all systems go in Terneuzen. Heeft dacht ik 240 € gekost. De mcu uit de wagen halen deed ik zelf. Ik kreeg vandaag ook een mail van Tesla en blijkbaar kom ik niet in aanmerking voor recuperatie ondanks het feit dat het er eerst veelbelovend uitzag. Mijn model s85 is van mei 2015. Blijkbaar mag de wagen niet meer dan 160 000 km op de teller staan hebben. Volgens mij de manier om hun bereidwilligheid tot verlenen garantie tonen en dan voorwaarden stellen waardoor het merendeel van de potentiele te vergoeden klanten in de kou blijft staan. Is tevens de reden dat ik vorig weekend ervoor koos om een jonge Bmw I8 roadster aan te kopen ipv een nieuwe tesla. Het tesla verhaal was mooi en financieel ook voordelig maar het klant gevoel is weg en dan hoeft het ook niet meer voor mij ondanks het feit dat tesla nog steeds mijlenver voorsprong heeft op alle conventionele merken die elektrisch wagen bouwen. Komt daarbij dat model s intussen uit 2013 is en ik er op uitgekeken ben. Wie weet als ik de i8 beu ben brengt tesla terug iets op de markt dat mij kan bekoren.
 

Attachments

  • A59DA515-B214-4275-AE16-0567DBF4F4D6.jpeg
    A59DA515-B214-4275-AE16-0567DBF4F4D6.jpeg
    177.2 KB · Views: 179
Zojuist de link bekeken maar die lijkt nogal persoonlijk te zijn. M.a.w. die ga ik niet delen.
Het lijkt op:
link.tesla.com/ls/click?upn=vzFQw-2F89ChXcguUH97Q-2FywjGmJ-2 EN DAN NOG HEEL VEEL TEKST DIE in eerste intantie geen betekenis lijkt te hebben.

We hebben het over de link van de rode tekst:
View attachment 651786

Het stukje link wat je hier plaatst is identiek bij mij en er komt inderdaad nog heel wat tekst achter.

En ik leid nergens uit af dat herstellingen bij Tesla het formulier niet zouden moeten invullen, en ik zou ook graag een rekeningnummer opgeven.

Afwachten en desnoods passeer ik wel eens in het SeC in de buurt.
 
Ik liet mijn chip vervangen bij all systems go in Terneuzen. Heeft dacht ik 240 € gekost. De mcu uit de wagen halen deed ik zelf. Ik kreeg vandaag ook een mail van Tesla en blijkbaar kom ik niet in aanmerking voor recuperatie ondanks het feit dat het er eerst veelbelovend uitzag. Mijn model s85 is van mei 2015. Blijkbaar mag de wagen niet meer dan 160 000 km op de teller staan hebben. Volgens mij de manier om hun bereidwilligheid tot verlenen garantie tonen en dan voorwaarden stellen waardoor het merendeel van de potentiele te vergoeden klanten in de kou blijft staan. Is tevens de reden dat ik vorig weekend ervoor koos om een jonge Bmw I8 roadster aan te kopen ipv een nieuwe tesla. Het tesla verhaal was mooi en financieel ook voordelig maar het klant gevoel is weg en dan hoeft het ook niet meer voor mij ondanks het feit dat tesla nog steeds mijlenver voorsprong heeft op alle conventionele merken die elektrisch wagen bouwen. Komt daarbij dat model s intussen uit 2013 is en ik er op uitgekeken ben. Wie weet als ik de i8 beu ben brengt tesla terug iets op de markt dat mij kan bekoren.

Ik krijg dit overzicht niet te zien. Ik krijg gewoon het artikel te zien... ???

Dus als ik op de link klick in de email (en inlog), zie ik:

Veelgestelde vragen over vergoeding van eMMC van 8 GB​

 
Wat als je de eMMC chip zelf hebt vervangen? Zijn er leden die dit gedaan hebben? Kun je dan een terugbetaling krijgen? Zoja, hoe?
Mijn exemplaar komt in aanmerking maar men vraagt een factuur. Heb best wel wat tijd gestoken in het demonteren van de MCU. Het (de)solderen en overzetten heb ik door iemand anders laten doen die meer ervaring heeft.
Het zou redelijk absurd zijn als Tesla mijn eMMC vervangt terwijl dit al gebeurd is.

Zijn er misschien leden die wel een factuur hebben maar niet in aanmerking komen voor een terugbetaling? Kunnen we de vergoeding delen.
 
  • Disagree
Reactions: simonsmidt
Nou net als velen heb ik de mail ook ontvangen. Na het klikken op de link krijg ik deze info te zien.

*EDIT* ik krijg een foutmelding bij het indienen: Uw verzoek om vergoeding kan niet uit hoofde van de eMMC-terugroepactie worden gehonoreerd.
Meer mensen hier last van?
 

Attachments

  • eMCC.JPG
    eMCC.JPG
    50 KB · Views: 40
Last edited:
Ik heb de mail ook gekregen, maar als ik op de link klik voor het formulier, blijk ik op het artikel zelf terecht komen, en ook in My Tesla zie ik geen link of formulier staan. Waar zou dat precies moeten staan?

Want ik heb in 2019 de volle pot betaald voor een nieuwe MCU (ik dacht 2700 incl BTW), dus ik zou toch graag een compensatie zien daarvoor.


Daar waar het vorige week niet werkte bij mij, werkte vandaag de link ineens wel voor mij. Dus aan al degenen waarbij het formulier niet verscheen vorige week, probeer nu nog eens en hopelijk lukt het nu wel.

Raar was wel dat Tesla aangaf dat ik niet in aanmerking kwam voor een terugbetaling van een herstelling maar ik heb de vraag "Is Uw MCU Niet Door Tesla Gerepareerd?" onterecht met JA beantwoord en facturen bijgevoegd van de herstelling. Afwachten...
 
  • Like
Reactions: Highkick