Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Nikola en $NKLA draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Voor de compleetheid:
upload_2020-12-26_16-39-28.png
 
Beginnersvraag...
Hoe, waar kun je langdurig met 1000 aandelen short gaan, als je geen professional bent?
Op Binck lees ik
Allereerst is het mogelijk om met aandelen short te gaan. Bij Binck kan dit alleen intra-day: een aandeel kan in de ochtend verkocht worden, maar het moet voor het einde van de beursdag wel weer teruggekocht worden. Voor professionals ligt dit anders. Zij kunnen dagen, weken en zelfs maanden aandelen short zitten.
Short gaan: de ins en outs
 
Dat was juist de aanleiding voor het aangaan van de verschillende posities, K.
Ook voor hen die niet langdurig short-posities mogen innemen, is short gaan in aandelen te simuleren met opties. Of zelfs beter te profiteren van de verwachte daling. Paul deed dit volgens het boekje, maar Eucalypta dacht het beter op haar manier te doen. De geldbeluste heks heeft nog gelijk gekregen ook, kunnen we inmiddels wel stellen.
 
  • Informative
Reactions: Klaas
De trend blijft neerwaarts en zal vermoedelijk eindigen bij nul (faillisement). Wie niet short zit, kon vandaag goedkoper instappen.

Ondanks dat het scenario overduidelijk is, doe ik zelf niet mee aan het shorten. Ik verdien dan geld aan andermans ellende en dat zit me niet lekker. Maar dat is een persoonlijk gevoel, geen oordeel over anderen die wel short gaan.
 
  • Like
Reactions: Adm and PaulusdB
Ik short $NKLA evenmin, maar uit minder altruïstische motieven. Het risico is me te groot dat er een gek is die het van de markt haalt, inlijft of anderszins redt. Sowieso kan de markt het langer mis hebben dan dat ik zin heb om een positie in dergelijke bagger aan te houden, zelfs al is het een short positie. Je moet je toch verdiepen in de fundamentals van het ‘bedrijf’. Life is too short...

Sowieso hebben de hier aanwezige longs in $TSLA natuurlijk veel geld verdiend over de ruggen van hardwerkende $TSLA shorts. Ook die shorts zijn maar simpele beleggers van vlees en bloed, die elke dag maar weer moeten zien hoe ze het geld bij elkaar schrapen voor hun studerende kinderen, derde huis, tweede sportauto, grotere boot, derde vrouw en een nog jongere maîtresse. Medelijden? Ho maar.
 
Ik zou er niet op inzetten, maar begrijp wel dat er partijen zijn die gokken op mogelijk toekomstig succes, en daarin is een mea culpa van Nikola HQ vs hun ex-CEO een reden om het vertrouwen te herstellen.

Niet vergeten dat kopen en verkopen, ook op de beurs, in zekere mate altijd een vorm van bedrog is. Degene die het aan je verkoopt heeft (hopelijk) altijd het ingekocht aan een lagere prijs, maar verkoopt omdat ie denkt dat de verkoopprijs een eerlijke prijs is, terwijl jij denkt dat je een goeie deal doet en de effectieve waarde hoger is dan waaraan je het koopt.
 
  • Funny
Reactions: DuurzameHenk
Er komt een proeffabriek van Nicola in Arizona. Er zijn best wat vorderingen te zien. Maar niks op waterstof; gewoon op batterijen:


Het is eigenlijk een IVECO, die in Duitsland wordt ontwikkeld.
Europa heeft best wat elektrische vrachtwagens in de verkoop: Daf, Volvo, Daimler(Mercedes) en Iveco(Fiat). Zo te zien wordt de laatste in de USA een Nikola.
De koers van $ 11,57 per vandaag straalt nog niet veel vertrouwen uit. :confused:
 
  • Like
Reactions: Klaas
Als je dan toch achter een staart aan wil rennen; gaat afgelopen dagen lekker met AMC... . Beware and get out in time.
Short squeeze is nog niet eens begonnen, dus het loopt best nog even door*.
Net als bij Nikola, idioot hoog gewaardeerd, maar de FOMO doet zijn werk, tot de shorts klaar zijn met coveren. Vandaag naar 50 en weer helemaal terug naar 15? Dinsdag begint de echte run, aldus de youtubers. Het feit dat er veel bots actief zijn die je bang maken boven 50 dollar geeft aan dat de shorts de ernst van de situatie wel inzien. Hun narrative is: "leuk, doe je mee aan de shot-squeeze? ik stap vrijdag wel uit bij 50 dollar trouwens". Dus Pseudo shortsqueeze is vandaag alvast, vermoedelijk gevolgd door een dump. Daarna zien we of de (dan nog steeds) diamond-holding "Apes" het bij het rechte eind hebben. Ik wed in dit geval op 2 paarden. Mijn aankoopkosten en wat winst vandaag terugverdienen en voor het restant ben ik de komende week nog wel even een "Ape" [EDIT]voorbeurs al weer 22% erbij. Zit er maar heel beperkt in overigens, voor de lol vooral en wie weet....
*Dat duurt zeker nog tot ver na memorial day. Maandag is de US gesloten.
 
Last edited: