Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Nikola en $NKLA draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Bij de opening is er meer dan $4 vanaf. Sluiten dus en winst opdrinken.

Resultaat:

$14.322 (voor kosten)

NKLA opent vandaag op 22,5. Tijd om een nieuwe short positie in te nemen:

upload_2020-10-1_15-49-24.png
 
Last edited:
huh... NKLA omhoog* en TSLA omlaag... hoe is het mogelijk.. Ik moet echt even aan de drank nu... Misschien kan dat nog wat goedmaken (maar de herinnering aan de afgelopen dag helpt nog wel iets gelukkig) Proost! Oh ja, heb nu ook een Binck rekening, misschien kan ik daar NKLA shorten.

*sinds wanneer is het pesten van youtubers stimulerend voor een koers, we zijn helemaal gek met z'n allen
 
Nooit verlegen om een mooie complottheorie, @SpeedyEddy ;)

De deal met GM leek bij de aankondiging een fantastische deal voor Nikola (en Trevor M.). Iets later kwam de kater toen de details duidelijk maakten dat GM geen enkel risico neemt en bij een positief scenario flink verdient, over de rug van Nikola. Kortom, het was een noodsprong van kat-in-het-nauw Trevor.

Dat was toen. Nu is Trevor exit en lijkt de deal van GM uitgesteld, zoniet afgelast te worden. Dus ziet het er voor Nikola weer stukken positiever uit. Het gaat er natuurlijk wel om wat je basis-scenario voor je waardering is. Als je nu nog (of weer) droomt van een toekomst op basis van de luchtkastelen van windbuil Trevor, dan snap ik deze opleving van de koers wel, maar geloof er niet in.
Ik zou eerder denken aan een sterfhuisconstructie onder leiding van ervaren puinruimer Steve Girsky, die al eens eerder GM te hulp kwam in hun bestuurskamers. Alles van waarde zal netjes naar GM verhuizen, tenminste voor zover er iets van waarde is.
 
Tsja, Nikola grijpt natuurlijk alles aan om terug te vechten.
Het internet is ondertussen machtig, dus ook dat aspect wordt aangepakt door Nikola.
En dat betekent bijv. zeggen dat er copyright zit op het filmpje waar de truck slechts "in beweging" is gefilmd (rollend van de heuvel).
Zie ook het artikel in de Financial Times.
 
De actuele stand van de verschillende short-varianten in $NKLA zal niemand nog zo bijster boeien.
Het begon om duidelijk te maken dat je met opties eenvoudig kunt speculeren op een (sterk) dalende koers van een aandeel, wanneer je niet beschikt over de mogelijkheid om het aandeel short te verkopen.
Bij heftige koersbewegingen zal ik nog wel eens een update geven, of anders op basis van de slotkoersen van vrijdagen.

Vandaag slechts -1,94%, dat was nou ook niet bepaald om over naar huis te schrijven.