Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

[NL/BE] CHAdeMO adapter

This site may earn commission on affiliate links.
Beste allen, is er iemand die een CHAdeMO adapter heeft en deze kan missen c. 2,5 week (exacte datum volgt via privé bericht bij reactie)? Eerste trip naar buitenland (zuid Duitsland) en heb gelezen dat het wel handig kan zijn. Bij voorbaat dank!

zuid-Duitsland ?
Ik begrijp dat je wat spanning ervaart bij het plannen van een eerste trip.
Maar vergeet vooral niet te genieten!
Er zijn zoveel superchargers in Zuid Duitsland dat je het al heel bont moet maken om in de problemen te komen...


Veel plezier alvast !
 
zuid-Duitsland ?
Ik begrijp dat je wat spanning ervaart bij het plannen van een eerste trip.
Maar vergeet vooral niet te genieten!
Er zijn zoveel superchargers in Zuid Duitsland dat je het al heel bont moet maken om in de problemen te komen...


Veel plezier alvast !

Ja enorm spannend. Met drie kids, veel bagage want we gaan kamperen. Ben bang dat we zelfs koffer op dak nodig hebben. Laatste wat ik wil is ergens stranden. Maar op abetterrouteplanner.com ziet het er op zich uit als een relaxte reis. Maar toch zoek je naar zekerheid...heb mijn MS nu een maandje.
 
Ja enorm spannend. Met drie kids, veel bagage want we gaan kamperen. Ben bang dat we zelfs koffer op dak nodig hebben. Laatste wat ik wil is ergens stranden. Maar op abetterrouteplanner.com ziet het er op zich uit als een relaxte reis. Maar toch zoek je naar zekerheid...heb mijn MS nu een maandje.

Hoi,

Veel plezier met je S gewenst.
Komt allemaal wel goed. Als je een restlading van +/- 20km als minimum stelt bij aankomst aan een SuC kan je gerust zijn, je mag zelfs nog eens een omleiding voorgeschoteld krijgen of een stukje verkeerd rijden… . ;)

Xavier :)
 
Ja enorm spannend. Met drie kids, veel bagage want we gaan kamperen. Ben bang dat we zelfs koffer op dak nodig hebben. Laatste wat ik wil is ergens stranden. Maar op abetterrouteplanner.com ziet het er op zich uit als een relaxte reis. Maar toch zoek je naar zekerheid...heb mijn MS nu een maandje.
Je hoeft je geen zorgen te maken. Al drie jaar met de Tesla naar Italië. Laatste keer met koffer op dak met inflatable en buitenboordmotor en 3 kids op de achterbank. Met waarschijnlijk dit jaar nog twee fietsen op het dak erbij. Is geen enkel probleem.
 
Je hoeft je geen zorgen te maken. Al drie jaar met de Tesla naar Italië. Laatste keer met koffer op dak met inflatable en buitenboordmotor en 3 kids op de achterbank. Met waarschijnlijk dit jaar nog twee fietsen op het dak erbij. Is geen enkel probleem.

Dank Billy voor de geruststelling. Wat is jouw ervaring qua verbruik met een dakkoffer. Forum al afgestruind. Ik zoek nog de juiste instelling in de routeplanner: standaard verbruik + 45 Wh/u?
 
Ja enorm spannend. Met drie kids, veel bagage want we gaan kamperen. Ben bang dat we zelfs koffer op dak nodig hebben. Laatste wat ik wil is ergens stranden. Maar op abetterrouteplanner.com ziet het er op zich uit als een relaxte reis. Maar toch zoek je naar zekerheid...heb mijn MS nu een maandje.
Ik ben ook een Tesla-beginneling.. Mn X75D is nu ruim een maandje oud en ben een weekje geleden zonder enige spanning met 2 kids van 4 naar de Costa Brava gestuurd. De enige toevoeging aan de UMC voor mij is een verlengsnoer. Er staan zoveel tips op dit forum hoe de reis aan te pakken, dat je eigenlijk nauwelijks bij de reis en het laden hoeft stil te staan en van alle fantastische faciliteiten, die deze tourauto biedt, kunt genieten. Ik heb abetterrouteplanner als leidraad genomen en van SuC naar SuC gepland mbv de navi in de auto. Laat je niet de weg af sturen door de dynamische routeplanning, dat leverde mij een avontuur in de urban jungle van Parijs op (m'n hartslag is pas sinds een paar dagen weer op normaal niveau ;-))
 
  • Like
Reactions: Xfrank
Voor wat het waard is: Ik heb hier een CHAdeMO adapter liggen in Zuid Noorwegen. Ondanks dat het hier goed bedekt is met superchargers, kan ik me voorstellen dat het handig is om er een, tegen borg, te lenen.

Hvittingfoss (Kongsberg kommune)

Ewout
 
Dit weekend kwam ik sinds een tijdje weer eens bij van der Valk in Ridderkerk langs en daar hangt nu naast de Allego CSS/ChaDeMo lader een Tesla adapter. Is dat op meer plaatsen zo?
Ja. Bijvoorbeeld bij Shell A2 bij Breukelen, ook een Chademo + Tesla Adapter. A9, bij Heemskerk, ook eentje. Ik zie het meer en meer.

Ik heb toen de adapter aangekondigd was lang getwijfeld of ik er een zou kopen maar ik ben blij dat ik het niet gedaan heb. Op 1 keer na (tijdens een roadtrip in Noorwegen) heb ik hem nooit nodig gehad. SuC was meestal prima te doen en in Nederland zijn veel adapters te vinden.
 
nee, althans niet per definitie. zie ook dit.
Eigenlijk hangt het er vanaf waar je precies heen gaat en wat je wilt doen daar waar je bent. Reis heen/terug is naar vrijwel alle richtingen goed te doen met de SuC's.

Bedankt.

Is las daar o.a. dit: "Met het Corri Door programma worden langs een groot aantal snelwegen om de 80 km snelle (oa CHAdeMO) laadpunten geplaatst – in zekere zin vergelijkbaar met Fastned in Nederland. Alleen hangen er geen CHAdeMO/Type 2 adapters zoals bij Fastned – die zal je dus zelf mee moeten nemen. Het zijn overigens multi-laadpunten waar ook een Type 2 kabel aan hangt – maar dan laadt je trager uiteraard (16A of ±50km/h tot 32A of ±100 km/h, afhankelijk van de lader in je Tesla).

Dus dan heb ik zo'n - toch best wel dure - CHAdeMO adapter misschien niet nodig.
 
Dus dan heb ik zo'n - toch best wel dure - CHAdeMO adapter misschien niet nodig.

Hangt er vanaf hoeveel haast je hebt -;) CHAdeMo kn tot 250 km/u laden. De lader in je auto haalt 50 tot 80 km/u met een 22kW laadpunt (afhankelijk van de configuratie die je hebt). Ik zou gewoon even kijken naar de laadmogelijkheden in het gebied waar je heen gaat - welke mogelijkheden zijn er - hoe flexibel wil je zijn etc.. Hard nodig om een adapter mee te nemen is het niet echt meer natuurlijk.
 
Dank Billy voor de geruststelling. Wat is jouw ervaring qua verbruik met een dakkoffer. Forum al afgestruind. Ik zoek nog de juiste instelling in de routeplanner: standaard verbruik + 45 Wh/u?
De afstand tussen de SuC is prima te overbruggen met een kruissnelheid van 110-120 of zelfs nog wel iets sneller. Normaal rij ik zonder dakkoffer 130-140.