Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Onze wagen krijgt bij Tesla supercharger bij SoC van 50% nog max 65kW omwille van de softwarematige aftopping van de laadsnelheid sinds 2019. En sowieso heb ik zelfs daarvoor nog nooit laadsnelheden gezien bij preface Tesla S van boven de 135kW. Vandaar mijn vrees dat er iets communicatief fout liep tussen wagen en de laadpaal alsof er geen limiet op stond. Morgen hie dan ook telefoontje met Tesla service om duidelijkheid te krijgen
heb je Tesla gebeld, en zo ja, wat was hun reactie ?
thx
 
Dat gevoel heb ik ook...

Sterker, het loont om altijd de CSS adapter te gebruiken. Ik heb al diverse malen meegemaakt dat op een dual stall ik eerst inplug met Type2, lanzaam laad en dan met de CSS adapter op dezelfde stall sneller laad.
Ik heb dit ook verschillende malen ondervonden.
M.i. speelt de temperatuur van de stekker een rol - en zeker ook de kabel.
Eerste ervaringen waren in het Spaanse binnenland, bij temperaturen rond de 40°C.
Laadvermogen nam sneller af dan verwacht, de kabel was ook heet.
Gewoon van stekker (en kabel) veranderd, en meteen terug een 'normaal' laadvermogen.

Later, bij meer normale temperaturen hetzelfde gemerkt, meestal was de stekker warm.

Eigenlijk laad ik nu standaard met de CCS stekker, ook bij V2-SUC's.
 
heb je Tesla gebeld, en zo ja, wat was hun reactie ?
thx
Zij zijn terug gaan kijken naar dat laadmoment en vonden een kortsluitingsmelding in de wagen komende van de laadpaal. Laadpaaluitbater heeft ook hun leverancier gebeld en vonden geen foutmeldingen. Dis geen idee wat er echt gebeurd is. Wel duidelijk dat er voor Tesla iets niet juist zat.
 
  • Like
Reactions: job-lek