Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

NL/BE Model 3 LR RWD wachtkamer

This site may earn commission on affiliate links.
500 per dag is echt onzin, dat aantal hebben ze zelfs eind maart niet gehaald in Tilburg.
De laatste week zijn er gemiddeld 14 per dag op kenteken gezet en daarvoor maar een paar per dag.
Dus veel meer dan 15 per dag (alle typen) kunnen er niet zijn afgeleverd. Totaal zijn er nu 3245 of zo op kenteken gezet.

ok, dat begreep ik van ze (en zie je ook in sommige video's voorbij komen).
Maar 500 of 15 dat is nogal een verschil.......dat zou betekenen dat ze 100 werkdagen doen over 1500 auto's: 5 maanden !
Maar er komen er veel meer, dus zal stuk hoger moeten worden dan 15 (en snel).
 
Mijn levering staat gepland voor vrijdag (24-5). Ik belde vanmiddag voor het kenteken en kreeg toen te horen dat ze een storing met kenteken aanvragen hadden dus dat levering vrijdag misschien niet ging lukken, of ik vast de afspraak wilde verplaatsen. Heb gezegd laat maar staan, eerst eens kijken of ze het nog kunnen fixen voor die tijd.
@prettig heb jij al een kenteken? Zo ja waar zie je dat?

Nergens, bellen....... pff ik had eerst vrijdag staan ....
 
RWD LR net ontvangen (Deep Metallic Blue, 18" Aero, zwart interieur, AP+FSD). Vlekkeloze delivery, geen enkel lakdefectje kunnen ontwaren, alle kabels netjes meegeleverd.

TACC met Autosteer werkte vlekkeloos bij het terugrijden, vooral in de file, op twee mini-phantom-brakes na net bij het kruisen van schaduwen van wolken op het wegdek. Auto-Lane change werkt goed als je het begeleiden onder de knie hebt, maar tussen een klein gaatje zal-ie zich niet murwen.

Overnemen en terug tik-tik om Autosteer weer aan te schakelen is niet zo lastig.
 
  • Like
Reactions: Julius and Janus00
Ik heb vrijdag besteld en om laten zetten. Krijg net bericht dat ook daadwerkelijk is omgezet en dat de levering 27-5 plaats vindt,
Das snel :)
  • Long Range Rear-Wheel Drive
  • Lakkleur Solid Black
  • 18'' Aero velgen
  • Volledig zwart premium interieur
  • Autopilot
  • Trekhaak
Prijs inclusief BTW € 56.197,50

Ik heb inmiddels een VIN gekregen, wat ik nog niet had verwacht eerlijk gezegd. Leverdatum is nog steeds 27-5
 
Hier ook net gebeld geweest door delivery. Wagen staat al in Gent. Heb eerst geëist dat prijs van 54.1k correct op mijn account staat voor ik afspraak maak en ze zouden dit vandaag nog rechtzetten en terugbellen.
 
Zojuist bestelling geplaatst via Alphabet
Tesla model 3 75kWH Long Range RWD 202 KW AUT
Zwarte premium interieur inclusief AP.
Standaard velgen.

Alphabet geeft aan dat ik rekening dien te houden met een levertijd van circa 3 tot 4 maanden.

Heeft iemand ervaring met Alphabet?
 
RWD LR net ontvangen (Deep Metallic Blue, 18" Aero, zwart interieur, AP+FSD). Vlekkeloze delivery, geen enkel lakdefectje kunnen ontwaren, alle kabels netjes meegeleverd.

TACC met Autosteer werkte vlekkeloos bij het terugrijden, vooral in de file, op twee mini-phantom-brakes na net bij het kruisen van schaduwen van wolken op het wegdek. Auto-Lane change werkt goed als je het begeleiden onder de knie hebt, maar tussen een klein gaatje zal-ie zich niet murwen.

Overnemen en terug tik-tik om Autosteer weer aan te schakelen is niet zo lastig.
Heb je ook USB kabeltjes gekregen voor de phone dock? Ik hoorde dat ze daar mee gestopt waren...
 
17-5 heb ik mijn Model 3 RWD long range besteld(standaard zwart exterieur / interieur , standard velgen, 20-5 heb ik de bevestiging gekregen van de wijziging van de order.
Nog geen Vin nummer / invoice / leverdatum nog even rustig afwachten

(bij bestelling in Amsterdam heb ik de indicate 1 tot 9 weken gekregen)

Zojuist eind factuur binnen gekregen met VIN, alleen de verwachte levertijd nog binnenkrijgen dus
 
Zojuist bestelling geplaatst via Alphabet
Tesla model 3 75kWH Long Range RWD 202 KW AUT
Zwarte premium interieur inclusief AP.
Standaard velgen.

Alphabet geeft aan dat ik rekening dien te houden met een levertijd van circa 3 tot 4 maanden.

Heeft iemand ervaring met Alphabet?

Vreemd afgelopen zaterdag proefrit gemaakt en wij hebben interesse in een RWD versie met standaard velgen en de kleur blauw. Ik gaf aan dat wij de auto niet voor 1 augustus willen hebben omdat wij in de maand juli op vakantie zijn. De verkoper gaf aan dat wij de auto dan niet nu zouden moeten bestellen maar pas eind juni omdat deze anders te snel beschikbaar is.....
 
Tja, Tesla is net zoals meer VS-bedrijven nogal kwartaalgek, dus een wagen die in de delivery centre staat en niet binnen enkele weken kan geleverd worden gaat dan naar een volgende klant, en dan sta je inderdaad weer achteraan de rij aan te schuiven (lees: je moet dan minstens wachten op de volgende boot waar nog geen VINs aan bestellingen werden gekoppeld.) Dus dat advies is waarschijnlijk correct.

Let wel, het betekent niet dat je nu niet kan bestellen, maar als je wat later bestelt dan heb je meer kans dat je dichter bij 1 augustus wordt geleverd.

Waarom Tesla met jouw wens geen rekening kan houden in de planning, tja...de hele delivery-strategie die vanuit de VS wordt gestuurd is nog niet die van meer traditionele constructeurs.

Het blauw gaat je trouwens bevallen.
 
  • Like
Reactions: Sregor

Attachments

  • 20190522_131420.jpg
    20190522_131420.jpg
    527.1 KB · Views: 70
  • Like
  • Informative
Reactions: Woek and Jay56