Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

NL/BE Model 3 LR RWD wachtkamer

This site may earn commission on affiliate links.
Wonderlijk Tesla.

Gezegd dat ik niet akkoord ga met een fiscale waarde van 56400. Gebeld met sales, die naar een oplossing zou kijken. Ondertussen delivery die niet met sales praat hierover, aan de lijn en vraagt of de levering nog moet doorgaan. Ik zeg: niet onder die voorwaarden, praat met sales.

Krijg daarna een tenaamstellingsbericht van de RDW met verkeerde fiscale waarde.

Dus Tesla schrijft een auto op mijn naam met een fiscale waarde die ik voor onjuist acht en die tegen de schriftelijke afspraken is.

Gevalletje rechtsbijstandsverzekering eens inschakelen..?
 
Woensdag 15 mei besteld
Black/Black 18 inch RWD LR
Afleverdatum maandag 27 mei
Zelfde dag nog omgezet

Toch maar vandaag achteraan gebeld. Kennnelijk was het systeem te snel met koppelen en was ik aan een AWD configuratie gekoppeld.
Inmiddels heb ik een bevestiging van wijzigen van de orderovereenkomst binnen.

Benieuwd welke afleverdatum ik zal krijgen!
 
17-5 heb ik mijn Model 3 RWD long range besteld(standaard zwart exterieur / interieur , standard velgen, 20-5 heb ik de bevestiging gekregen van de wijziging van de order.
Nog geen Vin nummer / invoice / leverdatum nog even rustig afwachten

(bij bestelling in Amsterdam heb ik de indicate 1 tot 9 weken gekregen)
 
Ik krijg zojuist bevestiging dat mijn AWD bestelling is omgezet naar RWD. Scheelt uiteindelijk € 3.100 incl BTW (rij zakelijk).
Ik overweeg dan toch om voor dat verschil de AWD te nemen (betere wegligging, sneller, veiliger).
Over 60 maanden is dat € 50,- per maand. Is wel geld natuurlijk maar op zo'n bedrag ook weer niet de hele wereld.
 
Dat is apart zeg, een trekhaak die af-fabriek komt en 27-5 wordt afgeleverd.
Ik had het hoofdkantoor gebeld waar die trekhaak wordt gemonteerd en ze zeiden in de fabriek. Dat zou dan betekenen dat er al gebouwd zijn met trekhaak voordat het bestelbaar is, of ze nemen ons voor de zoveelste keer in het ootje.

Krijg zojuist bevestiging dat mijn M3AWD is omgezet naar M3RWD.
Scheelt uiteindelijk maar 1000,-.
Is het dan uberhaupt de moeite waard om te switchen?
AWD = 59.818 (AP inclusief, 19 inch)
RWD: 58.817 (3,2 voor AP, 1,6)

Zit dat verschil dat alleen in de AP?

Ik krijg zojuist bevestiging dat mijn AWD bestelling is omgezet naar RWD. Scheelt uiteindelijk € 3.100 incl BTW (rij zakelijk).
Ik overweeg dan toch om voor dat verschil de AWD te nemen (betere wegligging, sneller, veiliger).
Over 60 maanden is dat € 50,- per maand. Is wel geld natuurlijk maar op zo'n bedrag ook weer niet de hele wereld.

Dan vergeet je de bijtelling van 22%
 
Dan vergeet je de bijtelling van 22%
Bij mij is autopilot als gratis optie meegenomen en kom ik iets lager uit:
Beschrijving Prijs (EUR) Long Range Rear-Wheel Drive € 54.100,00
Lakkleur Solid Black Inbegrepen
18'' Aero velgen Inbegrepen
Volledig zwart premium interieur Inbegrepen
Autopilot Inbegrepen
afleverings- en registra=ekosten € 980,00
Recyclingvergoeding € 37,50
Prijs exclusief BTW € 45.551,65
Prijs inclusief BTW € 55.117,50 BTW (21%) € 9.565,85 Prijs inclusief BTW € 55.117,50
 
Bij mij is autopilot als gratis optie meegenomen en kom ik iets lager uit:
Beschrijving Prijs (EUR) Long Range Rear-Wheel Drive € 54.100,00
Lakkleur Solid Black Inbegrepen
18'' Aero velgen Inbegrepen
Volledig zwart premium interieur Inbegrepen
Autopilot Inbegrepen
afleverings- en registra=ekosten € 980,00
Recyclingvergoeding € 37,50
Prijs exclusief BTW € 45.551,65
Prijs inclusief BTW € 55.117,50 BTW (21%) € 9.565,85 Prijs inclusief BTW € 55.117,50

Dat kan kloppen want ik heb 19" wielen besteld. Als ik deze van de prijs afhaal dan kom ik exact op jouw prijs -;)
 
Ik ga hem (als ze niet afbellen) morgen ophalen (LR RWD), ze leveren iets van 500 stuks per dag..... dus rijden er denk ik al heel wat rond (ook LR RWD).

Maar VIN (van wat ik begreep).... op boot en op de haven wordt iets van 95% gekoppeld, dus als de boot gelost is en nog geen VIN, denk dan dat wordt de volgende boot.
 
Mijn levering staat gepland voor vrijdag (24-5). Ik belde vanmiddag voor het kenteken en kreeg toen te horen dat ze een storing met kenteken aanvragen hadden dus dat levering vrijdag misschien niet ging lukken, of ik vast de afspraak wilde verplaatsen. Heb gezegd laat maar staan, eerst eens kijken of ze het nog kunnen fixen voor die tijd.
@prettig heb jij al een kenteken? Zo ja waar zie je dat?
 
ze leveren iets van 500 stuks per dag..... dus rijden er denk ik al heel wat rond (ook LR RWD).
500 per dag is echt onzin, dat aantal hebben ze zelfs eind maart niet gehaald in Tilburg.
De laatste week zijn er gemiddeld 14 per dag op kenteken gezet en daarvoor maar een paar per dag.
Dus veel meer dan 15 per dag (alle typen) kunnen er niet zijn afgeleverd. Totaal zijn er nu 3245 of zo op kenteken gezet.