Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

NL/BE Model 3 LR RWD wachtkamer

This site may earn commission on affiliate links.
Super, en wanneer je de trekhaak eraf haalt, steekt er dan nog iets onder de bumper uit?

Wat staat er trouwens aan model aanduidingen achterop de auto? Staat er "RWD" drive op?

Ik heb stiekem een AWD, maar het ging even om de trekhaak ;-)
Als de trekhaak er af is, schroef je de kunststof afdekplaat aan de onderkant van de auto er weer op en is alles weggewerkt.
 
  • Informative
Reactions: Woek
500 per dag is echt onzin, dat aantal hebben ze zelfs eind maart niet gehaald in Tilburg.
De laatste week zijn er gemiddeld 14 per dag op kenteken gezet en daarvoor maar een paar per dag.
Dus veel meer dan 15 per dag (alle typen) kunnen er niet zijn afgeleverd. Totaal zijn er nu 3245 of zo op kenteken gezet.

Moet je toch gelijk geven, vandaag uurtje geweest en 3 afleveringen gezien (met die van mij)...... zit nog niet echt vaart in !
 
Hallo allemaal,

Ik volg de berichten omtrent de levering van de nieuwe Model 3's al een paar weken.
Mijn vriendin en ik zijn momenteel sterk aan het twijfelen om voor een nieuwe Model 3 te gaan, maar toch best een smak geld.
Voordeel is dat deze dan wel op de zaak gezet zou kunnen worden.
Mijn vraag is hier, zou er iemand geïnteresseerd te zijn om eens een weekendje te ruilen zodat wij eens goed kennis kunnen maken met de Model 3.

Een weekendje ruilen: Model 3 tegen een Mini Roadster cabrio:
Vergelijkbaar model (zelfde kleur), alleen geen sport versie:
https://cdn.autofinancier.nl/881169856/1.jpg

Ik ben benieuwd!
Stuur me gerust een PM
 
Is binnen, alles prima verlopen:
- Stickers in deur --> kan geen productiedatum vinden !?
- Onder de bumper zit wel een klep (voor de trekhaak die ik niet heb), als ik tijd heb zet ik hem wel even op de brug en kijk ik wat daar achter zit.
Of er nu een klep zit of niet, de mijne (zonder trekhaak gekocht) is geregistreerd met 0 trekgewicht.
 
Last edited:
Vreemd afgelopen zaterdag proefrit gemaakt en wij hebben interesse in een RWD versie met standaard velgen en de kleur blauw. Ik gaf aan dat wij de auto niet voor 1 augustus willen hebben omdat wij in de maand juli op vakantie zijn. De verkoper gaf aan dat wij de auto dan niet nu zouden moeten bestellen maar pas eind juni omdat deze anders te snel beschikbaar is.....
Gewoon bestellen online. Nadat je een reserveringsnummer hebt ontvangen een mail sturen met je gewenste leverdatum. Heb ik ook gedaan in december met het verzoek te leveren begin juni. Mag de M3 volgende week halen. Advies: Wel een maand voor leverdatum de order gaan opvolgen om zeker te zijn dat alles goed gaat dan wel gaat komen.
 
Hallo allemaal,

Ik volg de berichten omtrent de levering van de nieuwe Model 3's al een paar weken.
Mijn vriendin en ik zijn momenteel sterk aan het twijfelen om voor een nieuwe Model 3 te gaan, maar toch best een smak geld.
Voordeel is dat deze dan wel op de zaak gezet zou kunnen worden.
Mijn vraag is hier, zou er iemand geïnteresseerd te zijn om eens een weekendje te ruilen zodat wij eens goed kennis kunnen maken met de Model 3.

Een weekendje ruilen: Model 3 tegen een Mini Roadster cabrio:
Vergelijkbaar model (zelfde kleur), alleen geen sport versie:
https://cdn.autofinancier.nl/881169856/1.jpg

Ik ben benieuwd!
Stuur me gerust een PM
Hoi, mijne besteld maar nog niet geleverd. Maar mocht er nog niemand gereageerd hebben.... Ik wil de mijne misschien via Snappcar van aanbieden. Dus laat maar weten als je interesse hebt.

PS: hoe stuur je een PM? :rolleyes:
 
Zojuist eind factuur binnen gekregen met VIN, alleen de verwachte levertijd nog binnenkrijgen dus
Op basis van jouw bericht ook weer even in mijn account gekeken. Ook hier is de aanpassing naar RWD op 17-05 doorgevoerd.
En ja hoor, er staat een eindfactuur in mijn account incl. VIN. Vin is 343XXX.
Ik zie wel een leveringsdatum op de factuur staan van 25-05-2019.. is dit echt de datum dat ze verwachten dat ik hem ga ophalen? :D
Ik heb nog geen telefoontje gehad..
 
Neen -- die datum op de eindfactuur is er omdat sommige mensen zoiets nodig hebben met een "verwachte" datum voor de verzekering of financiering.

Dat wordt meestal gezet op de dag waarop ze vermoeden dat de wagen naar de Delivery Centre vertrekt. In dit geval betekent het niet veel meer dan "die VIN zat op de NOCC Oceanic". De wagen moet nog naar de Delivery Centre, en daar moeten ze ook nog bevestigen dat de wagen opleverbaar kan gemaakt worden. Pas dán worden er afspraken gemaakt voor levering (meestal iets minder dan een week later).

In mijn geval stond er "15 mei" en de afspraak viel op 21 mei (al had ik de 20ste ook al kunnen verkrijgen, denk ik). En "het telefoontje" kreeg ik op 15 mei. We zijn nog niet de 25ste ;-).
 
Op basis van jouw bericht ook weer even in mijn account gekeken. Ook hier is de aanpassing naar RWD op 17-05 doorgevoerd.
En ja hoor, er staat een eindfactuur in mijn account incl. VIN. Vin is 343XXX.
Ik zie wel een leveringsdatum op de factuur staan van 25-05-2019.. is dit echt de datum dat ze verwachten dat ik hem ga ophalen? :D
Ik heb nog geen telefoontje gehad..
Inderdaad zelfde situatie hier, zelfde vin ook in de 343xxx ben benieuwd hoe snel we hem hebben!
 
Hallo allemaal,

Ik volg de berichten omtrent de levering van de nieuwe Model 3's al een paar weken.
Mijn vriendin en ik zijn momenteel sterk aan het twijfelen om voor een nieuwe Model 3 te gaan, maar toch best een smak geld.
Voordeel is dat deze dan wel op de zaak gezet zou kunnen worden.
Mijn vraag is hier, zou er iemand geïnteresseerd te zijn om eens een weekendje te ruilen zodat wij eens goed kennis kunnen maken met de Model 3.

Een weekendje ruilen: Model 3 tegen een Mini Roadster cabrio:
Vergelijkbaar model (zelfde kleur), alleen geen sport versie:
https://cdn.autofinancier.nl/881169856/1.jpg

Ik ben benieuwd!
Stuur me gerust een PM

Hey Thomas, heb je al een proefrit gemaakt bij Tesla? Geloof me, na dat uurtje ben je volledig om en is er niets meer om over na te denken. Ik heb mijn Model 3 nu ruim een week, had me al een jaar ingelezen and it still continues to amaze me. Wat een bak. Rijden zal nooit meer hetzelfde zijn. Zakelijk sowieso fantastisch, volgens mijn berekeningen kom ik qua kosten (TCOO zakelijk én privé gecombineerd) ongeveer op het zelfde uit als een 35K VW Golf diesel. Dat is even in de volgende veronderstellingen gerekend over 5 jr:
  1. MIA €2k zakelijk (uit BV, als eenmanszaak/vof is voordeel veel groter)
  2. Bijtellingsvoordeel €12k prive
  3. Brandstofprijs (minder dan de helft als je slim inkoopt) €3k zakelijk
  4. Wegenbelasting €1.2k in de pocket, mogelijk €6k)

En dan is onderhoud wsl. ook lager, afschrijving mogelijk gelijk en verzekering wsl. iets duurder. Maar al met al is het voordeel wel om en nabij de €20k. En daar krijg je dan ook echt iets voor terug.

Heb als ondernemer met 15.000km/jr gekozen voor de LR RWD. Optimale range, en nét iets boven de bijtellingsgrens 4%/22%. Laat AP/evt. FSD inschakelen na aankoop voor optimaal bijtellingsvoordeel.

Dus ben je ondernemer en spreekt de auto je aan? Dan kan je niet anders dan doen :)
 
Voor diegene die voor 30-4 besteld hebben, is er al iemand die overeenstemming met Tesla heeft over basisaanschaf 53.000 en fiscale waarde 54.100euro? Ik zie in mijn account dat de bestelovereenkomst aangepast is naar 54.100euro. Maar ja, dan mag mijn BV dus ook 1100 euro meer overmaken naar Tesla.
 
EVMoose - ik heb precies dezelfde probleem, 15/04 LR RWD besteld. Autopilot er met terugwerkende kracht bij voor 53.000 ipv 54.100 voor degene die na 1 mei bestelden.
Na vele keren bellen is fiscale waarde nu aangepast (2.000 euro lager nu, moet nog geupdate worden bij OVI).
Maar kostprijs is van 53.000 naar 54.100 voor RWD in nieuwe bestelovereenkomst. Daar ga ik niet akkoord mee. Wordt weer bellen. Afspraak staat voor morgen om op te halen :(
 
EVMoose - ik heb precies dezelfde probleem, 15/04 LR RWD besteld. Autopilot er met terugwerkende kracht bij voor 53.000 ipv 54.100 voor degene die na 1 mei bestelden.
Na vele keren bellen is fiscale waarde nu aangepast (2.000 euro lager nu, moet nog geupdate worden bij OVI).
Maar kostprijs is van 53.000 naar 54.100 voor RWD in nieuwe bestelovereenkomst. Daar ga ik niet akkoord mee. Wordt weer bellen. Afspraak staat voor morgen om op te halen :(

Dus je bestelling met dezelfde auto/vin die afgeleverd gaat worden is 1.100 euro duurder omdat ze de fiscale waarde bij de RDW hebben aangepast?

Hahaha. Het moet niet gekker worden
 
Is er al iemand die besteld heeft voor 53000 + 3200 voor autopilot en al een correctie heeft ontvangen naar de 54100 inclusief autopilot?

Zo ja, heb je ook al een aflever datum?

Ik heb al meerdere keren gebeld en meerdere keren telefonisch bevestigd gekregen dat ze het gaan aanpassen, maar er gebeurt niets. Ik ben benieuwd of ik de uitzondering ben of dat ze nu eerst corrigeren voor de leveringen die op korte termijn zijn.