Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

NL/BE Model 3 LR RWD wachtkamer

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb daarnet roze inschrijvingsformulier gehad (België) waarmee de verzekeraar een nummerplaat kan aanvragen. Echter, de prijs op de bestelovereenkomst en eindfactuur is nog altijd foutief. Iemand van Tesla Delivery heeft wel al een configuratie in PDF doorgestuurd waarop duidelijk de juiste prijs staat, maar dit is natuurlijk niet 100% officieel. Zou wel vandaag of morgen nog in orde komen. Fingers crossed!
 
Dus je bestelling met dezelfde auto/vin die afgeleverd gaat worden is 1.100 euro duurder omdat ze de fiscale waarde bij de RDW hebben aangepast?

Hahaha. Het moet niet gekker worden

Het is gekker.

8 mei Trekhaak optie via mail aangeboden met meerprijs 1.080. Via telefoon is verzekerd dat er verder niets met de prijs gebeurd. Trekhaak besteld.
13 mei Orderovereenkomst met correcte prijzen (53.000 + 1.080 trekhaak).
21 mei Eindfactuur met 53.000 + 1.080. So far so good, behalve bij RDW catalogusprijs 2.000 euro hoger dan aanschafwaarde. Raar. Hier bel ik over.
23 mei Tesla belt mij dat ze cataloguswaarde gaan corrigeren. Ik zie bij RDW dat catalogusprijs gecorrigeerd is.
23 mei Eindfactuur betaald.
23 mei Nieuwe orderovereenkomst in de mail met auto die opeens 54.100 euro.
24 mei Levering van de auto is vandaag, om 16.00 uur. Betaalbewijzen gestuurd. Ik krijg een telefoontje in de ochtend dat ze me de auto niet kunnen leveren voordat ik de extra 1.100 euro over maken.

Al een tijd aan de telefoon met Tesla. Ze geven aan bij wijzigingen in configuratie (de trekhaak) dat op dat moment geldende prijzen voor de auto worden gehanteerd. De trekhaak wijziging zou ervoor gezorgd hebben dat de LR RWD 54.100 ging kosten. Dit is mij niet gecommuniceerd, maar schriftelijk bewijs heb ik niet. Ze geven aan dat het niet netjes is wat ze hebben gedaan en maar door hoe zij werken dat ze er niets anders van kunnen maken (ook nog gewezen op de kleine letters in de overeenkomst).
Na een gesprek van 47 minuten gaan ze nu toch kijken of er nog een compensatie/regeling getroffen kan worden.
 
Het lijkt me juridisch niet erg aanvaardbaar wat daar gebeurd is. Als ze het niet oplossen volgens je overeenkomst, zou ik derden inschakelen.
Er staat duidelijk dat bij het aanpassen van configuraties de prijzen en levertermijnen kunnen aangepast worden (dat is trouwens niet enkel bij Tesla zo). Dus als je inderdaad een trekhaak bestelt én ze beloven de vroegere prijsgarantie te honoreren dan heb je dat best minstens op mail (al is een telefonische toezegging in principe ook rechtsgeldig als je iemand aan de lijn hebt die de firma kan binden, maar ga maar eens bewijzen wat er gezegd is).

In dit geval heb je inderdaad een telefonische bevestiging dat er niets met de prijs gebeurt, maar ik vraag altijd een mail ter bevestiging. Delivery doet meestal niet zo moeilijk daarover, maar als je een mail verwacht van Internal Sales dan moet je vaak ERG hard zagen.

Als ze een order aanpassen op aanvraag na een telefoontje en een mailtje dan schrijf _ik_ trouwens ook onder welke voorwaarden het order moet aangepast worden -- en ik vraag daar bevestiging van. Als ze het order aanpassen en me niets melden (ook niet dat die aannames die ik documenteer niet kloppen) dan heb ik ook wat om op terug te vallen...

En als er een verkeerde prijs komt op een orderbevestiging, dan vraag ik ook een mailtje. Bij de persoon die voor België instaat bij Delivery krijg je die ook (net zoals de mail die ik vroeg om ondanks de hogere "cataloguswaarde" op factuur de AP niet te moeten toevoegen voor de berekening van het voordeel alle aard.)
 
Last edited:
Er staat duidelijk dat bij het aanpassen van configuraties de prijzen en levertermijnen kunnen aangepast worden (dat is trouwens niet enkel bij Tesla zo). Dus als je inderdaad een trekhaak bestelt én ze beloven de vroegere prijsgarantie te honoreren dan heb je dat best minstens op mail (al is een telefonische toezegging in principe ook rechtsgeldig als je iemand aan de lijn hebt die de firma kan binden, maar ga maar eens bewijzen wat er gezegd is).

In dit geval heb je inderdaad een telefonische bevestiging dat er niets met de prijs gebeurt, maar ik vraag altijd een mail ter bevestiging. Delivery doet meestal niet zo moeilijk daarover, maar als je een mail verwacht van Internal Sales dan moet je vaak ERG hard zagen.

Als ze een order aanpassen op aanvraag na een telefoontje en een mailtje dan schrijf _ik_ trouwens ook onder welke voorwaarden het order moet aangepast worden -- en ik vraag daar bevestiging van. Als ze het order aanpassen en me niets melden (ook niet dat die aannames die ik documenteer niet kloppen) dan heb ik ook wat om op terug te vallen...

En als er een verkeerde prijs komt op een orderbevestiging, dan vraag ik ook een mailtje. Bij de persoon die voor Beglië instaat bij Delivery krijg je die ook (net zoals de mail die ik vroeg om ondanks de hogere "cataloguswaarde" op factuur de AP niet te moeten toevoegen voor de berekening van het voordeel alle aard.)

Faith in humanity restored.

Net telefoontje van Tesla dat ze de afgesproken prijzen honoreren.
Heeft (te) veel moeite gekost, maar blij dat ze uiteindelijk "menselijk" zijn gebleven. Geeft me wat vertrouwen in Tesla NL voor de toekomst.
 
  • Like
Reactions: glvh and Janus00
20190524_164605.jpg
Vandaag mijn 3 opgehaald, ging allemaal vlekkeloos. Auto is ook probleemloos, staat nu aan de lader te wachten. (Navigate on) autopilot is wel even wennen!
 
Faith in humanity restored.

Net telefoontje van Tesla dat ze de afgesproken prijzen honoreren.
Heeft (te) veel moeite gekost, maar blij dat ze uiteindelijk "menselijk" zijn gebleven. Geeft me wat vertrouwen in Tesla NL voor de toekomst.

Ben wel benieuwd of je dan ook met Autopilot hebt?

Bij mij is het Tesla-facturatie avontuur inmiddels een nieuwe episode ingegaan...heb inmiddels 8 facturen gekregen en 7 verschillende verklaringen waarom de fiscale waarde niet aangepast zou kunnen worden naar €53.000 of evt. €54.100. Staat nu op €56.200 (53+AP). Scheelt toch aardig wat in bijtelling. Ik heb een LR RWD met autopilot. Meerdere keren belofte gekregen dat men de cataloguswaarde nog zou aanpassen of op andere manier tegemoet zou komen maar 0,0 is nagekomen. A.s. maandag is levering, ik ben heel benieuwd of dit een meevaller wordt en ik verblijd word met goed nieuws... iemand advies wat te doen of PM ff als je in soortgelijke situatie zit/zat?
 
Ben wel benieuwd of je dan ook met Autopilot hebt?

Bij mij is het Tesla-facturatie avontuur inmiddels een nieuwe episode ingegaan...heb inmiddels 8 facturen gekregen en 7 verschillende verklaringen waarom de fiscale waarde niet aangepast zou kunnen worden naar €53.000 of evt. €54.100. Staat nu op €56.200 (53+AP). Scheelt toch aardig wat in bijtelling. Ik heb een LR RWD met autopilot. Meerdere keren belofte gekregen dat men de cataloguswaarde nog zou aanpassen of op andere manier tegemoet zou komen maar 0,0 is nagekomen. A.s. maandag is levering, ik ben heel benieuwd of dit een meevaller wordt en ik verblijd word met goed nieuws... iemand advies wat te doen of PM ff als je in soortgelijke situatie zit/zat?
En? Wat was de uitkomst?
 
Er zijn kentekens bekend van dezelfde auto met een lagere fiscale waarde (exact dezelfde auto)..... dus wij gaan de lagere waarde opgeven. Gaan het wel zien.

En welke kentekens zouden dat zijn met welke opties?
Ga je gezellig onder een kopje koffie met de belastinginspecteur debatteren over dit issue?
Ik denk dat als hij het niet met je eens is, je even de boete moet ophoesten.
 
Ik ben benieuwd of er al LR RWD's geleverd zijn met 19 inch velgen?
Die van mij wordt blauw, AP na levering en zonder trekhaak. Tot nu toe heb ik alleen nog maar blije forummers gezien met 18" aero en LR RWD.

13 mei besteld door LM, nog niets bekend over levertijd, behalve "we hopen in juni te kunnen leveren"
 
Ik ben benieuwd of er al LR RWD's geleverd zijn met 19 inch velgen?
Die van mij wordt blauw, AP na levering en zonder trekhaak. Tot nu toe heb ik alleen nog maar blije forummers gezien met 18" aero en LR RWD.

13 mei besteld door LM, nog niets bekend over levertijd, behalve "we hopen in juni te kunnen leveren"

Na aflevering? Dus je betaalt 54.100 - 3.200 = 50.900 voor basis zonder ap?
Dan moet ik ff snel mijn order aanpassen.