Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Off-Tesla-Topic : Formule 1

This site may earn commission on affiliate links.
Die Halo deed bij hulkenberg ook goed zijn werk, maar ik wist niet dat de camera op die auto nog zo stevig was. Die houdt hier heel het gewicht van de auto.

skysports-f1-nico-hulkenberg_4499234.jpg
 
Die Halo deed bij hulkenberg ook goed zijn werk, maar ik wist niet dat de camera op die auto nog zo stevig was. Die houdt hier heel het gewicht van de auto.

skysports-f1-nico-hulkenberg_4499234.jpg
De constructie van het camerahuis is geïntegreerd in de rollbar en dus zeer sterk. In dit geval wordt ie wel ontlast doordat het rechterachterwiel op de boarding hangt en de druk van de voorzijde wordt opgenomen door het linker voorwiel.
 
  • Informative
Reactions: jpvdheijn
Wat me bij de RB15 vooral opvalt is dat hij bij het motor gedeelte zeer slank is, wat natuurlijk voor de aero afdeling zeer fijn is. Ook zag ik zeer kleine side-pods. Kan 2 dingen betekenen: of de Japanners hebben al zo uitvoerig de motor getest en hebben de data dat de motor goed blijft draaien bij zo'n minimale ruimte en koeling / air intake voor de turbo. Of RBR heeft toch wat druk gezet met het design van hun aero pakket en de Japanners hebben gelet hun cultuur en trots maar gezegd: prima, we managen het wel met de motor.
Door de nieuwe partnerschap met Honda, gaan de komende 2 weken wintertests extreem belangrijk zijn. Hopelijk kunnen er een hoog aantal ronden gereden worden voor het testen van de betrouwbaarheid.
Een echte voorspelling durf ik nu nog niet te geven maar als het echt moet:
Driver championship: Lewis
Constructors championship: Ferrari maakt een grote kans als ze geen klungelige fouten gaan maken. Bottas gaan we verder in het ijs zien zakken, die is al helemaal geknakt.
Maar na de finishvlag in Melbourne kan ik hopelijk terugkomen op deze voorspelling :p