Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Off-Tesla-Topic : Formule 1

This site may earn commission on affiliate links.
Wel is het stuitend dat maar 1 mercedes zo hard gaat. Bottas zat er in de kwalificatie gewoon niet zo bij als Hamilton. Perez had daarentegen ook problemen met de kwalificatie. Hij had wel een verklaring en dat was dat hij zijn banden niet goed aan het werk kreeg.

Ik ben heel erg benieuwd of de FIA na de achtervleugel testen dit weekend nog met een technical directive komt.

De vleugel van de mercedes lijkt toch te "werken".

Mercedes-rear-wing-Qatar_cec5a7870ed110198cefa527308d9a45.jpeg

undefined-1637346667523.jpg


The Mercedes rear wing marks behind Red Bull's suspicions
 
Last edited:
Nummer 2 lijkt wel wel heel erg ver gezocht, aangezien Mercedes met 1 winst van Verstappen het kampioenschap verliest. Dan moet je wel HEEL veel vertrouwen hebben in de auto :D


Heb ik nu ook gelezen. Dus met de oude motor is hij nu al 0,5 seconden sneller per ronde.

Vraag me af wat er nu precies aan de hand is:
1) of Mercedes heeft een truuk met de achtervleugel icm achtervering uitgevonden die er voor zorgt dat ze meer downforce hebben in bochten en minder op het lange stuk. Een soort dynamische rake. Vandaar alle protesten.
2) of Mercedes is nooit weg geweest. Gewoon tijdens het kampioenschap wat inhouden en voor de finish even een eindsprintje om het kampioenschap binnen te harken. Goed voor de sport, amusement, spanning, etc. Wat heb je aan een kampioenschap waarbij Mercedes altijd met gemak wint.
 
  • Like
Reactions: job-lek and mnno
Meesterlijke zet... Ze misbruiken de motorregel om een snellere motor erin te zetten, ipv motor wisselen omdat hij kapot is. De FIA regel was juist bedoeld om de kleinere teams te beschermen tegen de grote teams die continue van motor zouden kunnen wisselen. Het kan nu blijkbaar niet verboden worden, dus wat ze doen mag op dit moment. Maar het is niet sjiek, om het eufemistisch uit te drukken.

Red Bull moet de volgende race Perez maar opofferen en een Hongaars Bottasje plegen bij de start 🙈


Ik hoop dat Max het haalt, maar als ik er echt veel geld op moest zetten: hamilton (de laatste moterswap was een meesterlijk zet). En ze zijn gewoon sneller momenteel. Max is erg goed, maar heeft nu ook erg veel geluk nodig. Wel spannend.
 
Red Bull moet de volgende race Perez maar opofferen en een Hongaars Bottasje plegen bij de start 🙈

Tjonge jonge, waar is de tijd gebleven dat het 'supporters' nog te doen was om de sport en om het racen. Begrijp mij niet verkeerd, ook ik vind het leuk als een Nederlander (of belg) vooraan rijdt maar ik vind het rijden op het scherpst van de snede (van wie dan ook) veel interessanter.
 
Je begrijpt het aapje aan het einde van de zin niet?

Red Bull moet de volgende race Perez maar opofferen en een Hongaars Bottasje plegen bij de start 🙈

Tjonge jonge, waar is de tijd gebleven dat het 'supporters' nog te doen was om de sport en om het racen. Begrijp mij niet verkeerd, ook ik vind het leuk als een Nederlander (of belg) vooraan rijdt maar ik vind het rijden op het scherpst van de snede (van wie dan ook) veel interessanter.
 
  • Like
Reactions: job-lek and Enzo63
Red Bull moet de volgende race Perez maar opofferen en een Hongaars Bottasje plegen bij de start 🙈

Tjonge jonge, waar is de tijd gebleven dat het 'supporters' nog te doen was om de sport en om het racen. Begrijp mij niet verkeerd, ook ik vind het leuk als een Nederlander (of belg) vooraan rijdt maar ik vind het rijden op het scherpst van de snede (van wie dan ook) veel interessanter.
Als Lewis dat tikje op het achterwiel niet had gedaan en Bottasje geen Bottasje dan was deze opmerking ook niet nodig.

Dat Max even op Lewis parkeerde was ook gedeeltelijk Lewis's fout (vind ik) maar daar had niet een van beide een oneerlijk voordeel.
 
Die man heeft letterlijk pieken en dalen meegemaakt met zijn team. Van hero to zero. Maar een enorme stempel gedrukt op de F1. Eens kijken hoe men hem de volgende race gaat herdenken 👍


Einde van een tijdperk.
Ik was dikke fan van het Williams team toen ik F1 begon te volgen.
 
Was toch echt een geweldig rondje vol op de limiet, tot die laatste bocht.. die was er dan net over. ☹ Erg jammer maar nog niks verloren denk ik. De Red Bull is snel op dit circuit, maar morgen wederom alleen tegen 2 Mercedessen vechten tenzij Perez bij de start ook meteen goed mee komt. Ben benieuwd, ook of de versnellingsbak nog heel is gebleven. 🤔
 
Je concurrent van achteren aanrijden. En geen straf? Ja, achteraf een reprimande met hoogstens een boete en punten op je Licence. Ongelofelijk. FIA is echt zeer discutabel bezig. Beiden reden op het scherpst van de snede, maar die 5 seconden voor Max waren belachelijk. Die 'gaining an advantage' was onnodig, de plek was al terug gegeven.
 
Al het bier is gewoon op. Normaal hebben we nooit zoveel pauzes.

Snap niet waarom ze bocht 1 zo ontworpen hebben. Zowel bij F2 als F1 bepalend voor de race. Kansloos circuit, gewoon vragen om zware ongelukken.
 
Last edited:
Al het bier is gewoon op. Normaal hebben we nooit zoveel pauzes.

Snap niet waarom ze bocht één zo ontworpen hebben. Zowel bij F2 als F1 bepalend voor de race. Kansloos circuit, gewoon vragen om zware ongelukken.
Niet mee eens. Eindelijk eens actie. Top entertainment gewoon. Hoe vaak staat de uitslag bij de start niet al vast en staat alleen nog open wie de snelste ronde rijdt? Ik heb ervan genoten, hoewel ik liever een andere uitslag had gezien.