Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Off topic draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Nog een vuistregeltje erbij: het gemiddelde gasverbruik van 1600m3 per jaar per gezin. 1m3 gas komt bij toepassing voor verwarming overeen met ongeveer 8kWh elektriciteit. Dus bij dat jaarverbruik van 3360 komt nog even 12.800kWh tot een totaal van 16.160kWh per jaar.
Dat is ongeveer 1850W continue en bij 8 uren fietsen per slaaf per dag zijn dat al zo'n 55 slaven! Alleen voor het aardgas dus 43 slaven
Een mooie berekening om aan te tonen dat we snel van het aardgas af moeten en veel efficienter EN duurzamer moeten verwarmen, met een warmtepomp. Een warmtepomp met een goed jaarrendement is i.p.v. 1600m3 gas ongeveer 3000kWh nodig, daarvoor zijn dan 'slechts' 10 - 11 slaven nodig. Nog steeds veel te veel, maar wel 75% minder dan met aardgas!

Bij mij weinig slaven al jaren geen gasaansluiting meer !!!
 
  • Informative
Reactions: AnalysiZ
Dat kan meerdere oorzaken hebben.
Kan, maar ligt niet voor de hand :biggrin:
Wij gebruikten, alleen voor koken, nog gas. Helemaal 1,5 m3 per maand. Dat kostte € 14,- per maand dus een tientje per kuub. Uiteraard door alle additionele kosten. Nu koken we op inductie.
Het afsluiten is niet meer dan een loodje op de gaskraan, de gasmeter en de leiding zit er nog.
 
  • Informative
Reactions: AnalysiZ
Mijn zoon is onze gasaansluiting. En mijn vrouw wil niet koken op inductie. Problemen, problemen...
Mijn vrouw ook niet. Op een gegeven moment heb ik besloten dat ik het gastoestel, voornamelijk bestaande uit een paar zeer onhygiënische stukken gietijzer, niet meer wilde schoonmaken.
Toen de inductiekookplaat uiteindelijk toch node werd geaccepteerd, ik moest wel toezeggen dat als het niet beviel het apparaat weer zou vertrekken, is er een grote inductiekookplaat geïnstalleerd.
Man, wat een weelde. Geen hitte meer in de keuken, vrijwel geen afzuigkap meer nodig en een spiegelglad oppervlak dat in 5 seconden brandschoon is.
Neem je vrouw eens mee naar het mooie De Woude, kan ze het met eigen ogen zien.
 
  • Helpful
Reactions: AnalysiZ
Mijn vrouw ook niet. Op een gegeven moment heb ik besloten dat ik het gastoestel, voornamelijk bestaande uit een paar zeer onhygiënische stukken gietijzer, niet meer wilde schoonmaken.
Toen de inductiekookplaat uiteindelijk toch node werd geaccepteerd, ik moest wel toezeggen dat als het niet beviel het apparaat weer zou vertrekken, is er een grote inductiekookplaat geïnstalleerd.
Man, wat een weelde. Geen hitte meer in de keuken, vrijwel geen afzuigkap meer nodig en een spiegelglad oppervlak dat in 5 seconden brandschoon is.
Neem je vrouw eens mee naar het mooie De Woude, kan ze het met eigen ogen zien.
Wim, hoe herkenbaar! Maar bij ons dus andersom. Wij hebben jaren op inductie gekookt, maar in de nieuwe klassieke keuken zou een inductiekookplaat niet mooi staan volgens madam. Nu til ik me bij het schoonmaken (zij kookt, ik ruim op...een ook al klassieke taakverdeling?) een slijmbeursontsteking aan die gietijzeren stukken in een wankele poging de boel nog toonbaar te maken. Dat ik hier voor gezwicht ben is me nog steeds een raadsel. Ruggengraat van een naaktslak vrees ik.
En het leuke is, dat inductie kookte niet lekker, beweerde ze. Het ging allemaal te snel, alles kookte over...en nu op gas, man je moet eens zien wat ik na een maaltijd aantref, Aleppo is er een strak onderhouden park bij.
Mijn vrouw is overigens verder best aardig hoor. Hoop wel dat ze 28 mei weer net zo goed navigeert als vorig jaar. Sorry, ik ging even los. Maar ja, off topic draadje, het mag ;-)
 
  • Informative
Reactions: AnalysiZ
wat is er ooit gebeurd met het spreekwoord: vrouw heeft maar één recht = aanrecht?

Tesla is als inductiekoken, geen CO2 uitstoot en veel sneller...

Wim, hoe herkenbaar! Maar bij ons dus andersom. Wij hebben jaren op inductie gekookt, maar in de nieuwe klassieke keuken zou een inductiekookplaat niet mooi staan volgens madam. Nu til ik me bij het schoonmaken (zij kookt, ik ruim op...een ook al klassieke taakverdeling?) een slijmbeursontsteking aan die gietijzeren stukken in een wankele poging de boel nog toonbaar te maken. Dat ik hier voor gezwicht ben is me nog steeds een raadsel. Ruggengraat van een naaktslak vrees ik.
En het leuke is, dat inductie kookte niet lekker, beweerde ze. Het ging allemaal te snel, alles kookte over...en nu op gas, man je moet eens zien wat ik na een maaltijd aantref, Aleppo is er een strak onderhouden park bij.
Mijn vrouw is overigens verder best aardig hoor. Hoop wel dat ze 28 mei weer net zo goed navigeert als vorig jaar. Sorry, ik ging even los. Maar ja, off topic draadje, het mag ;-)
 
  • Funny
Reactions: AnalysiZ
Dat was het enige dat ze gekozen heeft... heb maanden werk gehad om haar de X5/Q7 uit het hoofd te praten. Dus dat had ik er wel voor over.
Wat ze niet weet is dat ik toch Obsidian heb genomen ipv haar Solid Black. :tongue:
Je had die van mij moeten horen toen ik vertelde dat ik na 2 jaar onze X5 ging wegdoen voor de model S. Het heeft meer dan een maand geduurd voordat ze überhaupt een keer mee reed. Vanaf dat moment was er niets goed aan de auto. Slechte stoelen, geen handgreep, lage instap, veel banden lawaai, buffeting probleem usw, usw. Na een jaar slijt t wel. En nu 2 jaar en 2 Tesla's verder wil ze wel alleen:scared: met de kids naar Z-Frankrijk en vlieg ik er achteraan. Ze is nog geen fan maar heeft zich er wel bij neergelegd.
 
  • Like
Reactions: AnalysiZ